تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۳
۰
plusresetminus
حسن پور گفت: سه شنبه با حضور وزیر صمت کارخانه گندله ۲ میلیون تنی گهرزمین با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و این در حالی به‌بهره‌برداری می‌رسد که در شرایط تحریم و کرونا هستیم.
بهره‌برداری از کارخانه ۲ میلیون تنی گندله سیرجان /کلید صادرات میلگرد را خاموش و کلید تولید قطعات خودرو را بزنید
به گزارش راه آرمان " شهباز حسن‌‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سه شنبه با حضور وزیر صمت کارخانه گندله ۲ میلیون تنی گهرزمین با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و این در حالی به‌بهره‌برداری می‌رسد که در شرایط تحریم و کرونا هستیم.

وی افزود: ۱۴ سال قبل در مجلس فریاد آب حوزه به حوزه را زدم و هیچگاه وارد مسائل سیاسی نشدم هیچ نماینده ای به اندازه بنده به مسایل ملی ورود نکرده است و امروز انتقال آب خلیج‌فارس به‌عنوان یک خروجی ملی و حتی فراملی در منطقه کلید خورد و حالا آب خلیج‌فارس به سیرجان، یزد و اردکان می‌رسد و شعار محوری و طرح آمایش کشوری شده است.

وی افزود: شرکت‌های فولادی هنوز به مسؤولیت‌های اجتماعی خود عمل نمی‌کنند در حالی که باید در این حوزه با قدرت عمل کنند و به‌طور مثال حمایت از دانشگاه‌ها را مورد حمایت قرار دهند.

حسن پور توضیح داد: نرخ بیکاری در این سیرجان و بردسیر نسبت به کشور پایین‌ ترین نرخ است، نمی گویمم در این شهرستان ها بیکاری نیست، اما متاسفانه همه به دنبال میزنشینی هستند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 11 کارخانه بزرگ و کوچک در بردسیر فعال هستند  ادامه داد: اکثریت کارکنان این کارخانه ها افراد بومی هستند، و باید مد نظر داشته باشیم که بردسیر به 100 نفر کارگر نیاز دارد و در ادامه توسعه کشور را در گرو مشارکت و همکاری همه مردم و دستگاه ها دانست.

حسن پور تصریح کرد : پنج شرکت انرژی‌های نوین را به سیرجان آوردم که ده‌ها پروژه در خصوص تولید برق خورشیدی انجام داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اینکه استان کرمان در آینده با کمبود حدود 3 هزار مگاوات برق مواجه خواهد شد،ادامه داد: دولت برنامه خود را اعلام کند تا شرکت‌ها بخشی از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های پاک تامین کنند.

او با تاکید برآنکه باید صنایع فراوری همه محصولات کشاورزی و صنعتی در استان ایجاد شود، اظهار کرد: تنها نقطه ای که زنجیره تولید فولاد در آن تکمیل شده، استان کرمان است و خام فروشی نداریم و این خطه بزرگترین تولید کنندگان فولاد کشور شده است.

حسن پوردر پایان توضیح داد: یکی از ظرفیت های کشور منابع طبیعی است و کار دیگر نباید میلگرد صادر کنیم بلکه به محصولاتی همچون قطعات هواپیما، خودرو را تولید کنیم، و شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار آیند تا دیگر واردکننده ورق بعضی از خودروها در کشور نباشیم و با سرعت مطمئن پیش می‌رویم.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcg7u9qxak9xy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین