کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت گل گهر خبر داد؛

اشتغال زایی ۲۰۰ نفره در طرح تولید کود سولفات امونیوم/ ۱۸ هزار کارگر سهامدار گل گهر شدند

14 تير 1401 ساعت 9:18

ایمان عتیقی گفت: طرح تولید کود سولفات ۲۰۰ نفر اشتغال زایی و ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بودجه صرف خواهد، شد که عملیات اجرایی این طرح امروز رقم می خورد.


به گزارش" راه آرمان " ایمان عتیقی مدیر عامل گل گهر گفت: بخشی از مشکلاتی که دامن گیر گل گهر و فولاد خواهد بود را به وزیر توضیح دادیم که قول مساعد در رفع این  مشکلات فولادی این منطقه را گرفته ایم.
وی فداکار را استاندار اقتصادی استان نام برد و گفت: منطقه گل گهر ۴۲ درصد کنسانتره کشور و ۳۱ درصد گندله  و ۱۳ درصد اهن اسفنجی کشور را تولید می کند .
وی به طرح تولید جدید اشاره کرد و گفت: تولید ۳ میلیون ورق در دستور کار قرار گرفته که برای صنعت خوردرو سازی استفاده می شود.

مدیر عامل گل گهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ افزایش تولید خوبی داشته ایم و پتانسیل هایی دارد که ۲۲ هزار نفر نیروی متخصص در سه حوزه گندله آهن اسفنجی و معدن در حال خدمت هستند که متخصص ترین افراد هستند زیرا سیرجان اولین گندله و کنسانتره کشور را داشته است.


وی افزود : تولید را خوب انجام می دهیم و بعد دنبال طرح توسعه بوده ایم که طرح توسعه گل گهر با نگاه توسعه گر وزارت حدود ۵ میلیارد یورو برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ پروژه را برنامه ریزی کرده ایم، گفت: که ۹ پروژه آن  فعال شده است و ۳ شرکت را نیز به بورس وارد کرده ایم.

ایمان عتیقی با بیان اینکه برای اولین بار ۱۸ هزار نفر از کارگران ما به عنوان  سهامدار وارد بورس شده اند ، گفت: ۳ شرکت جهان فولاد، تجلی و گهر ترابر وارد بورس شده اند، بی شک سال آینده شاهد رشد خوبی خواهیم بود و همه پرسنل اکنون سهامدار شده اند.


وی افزود: گل گهر ۸۶ درصد رشد تولید در بازار سرمایه داشته است و ۲ پله در رقابت پذیری رشد خوبی داشته است و نشان از اعتماد عمومی مردم به گل گهر است.

عتیقی عنوان کرد : طرحی را در حوزه تحقیقات برای معدن های گل گهر  انجام داده ایم و با تمام مراکز علمی و دانشگاه ها در میان گذاشته ایم و اطمینان داریم تا پایان سال رفع برخی مشکلات را با این اشتراک علمی را کلید بزنیم.


وی به طرح سولفور زدایی اشاره کرد و گفت: ما چالش بزرگی را در عرصه محیط زیست داریم، زیرا دود گوگرد حاصل از تنوره های گندله آسیب زا بود که جمع بندی شد و  در سال گذشته و بر پایه تحقیقات دانش بنیانی که شکل گرفت، تولید کود کلید خورد.

عتیقی افزود: تکنولوژی تولید کود خریداری شده و تهدید محیط زیستی را به فرصت تبدیل کردیم و دود گوگرد را به کود سولفات آمونیوم خواهیم کرد که کود کشاورزی مهمی در تولید خواهد بود.


وی ادامه داد: طرح تولید کود سولفات ۲۰۰ نفر اشتغال زایی و ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بودجه صرف خواهد، شد که عملیات اجرایی این طرح امروز رقم می خورد.

عتیقی با بیان اینکه هدف اصلی کشور بر توانمند سازی تمرکز دارد گفت:  طرح تولید دامپتراک با ۵۰ درصد بومی سازی شد، که این تراک ۶۶ تن در گل گهر، توسط شرکت دلتا ماشین ساخته شده و به دنبال بومی سازی ۷۵ درصدی هستیم.

وی افزود: یک شرکت اکتشافی هم در استان افتتاح خواهد شد که سبب رشد اکتشافات در سطح استان می شود و معادن زیر زمینی هم داریم که به زودی به افتتاح خواهد رسید و ۱۰ دستگاه حفاری برای اکتشافات خریداری می شود که برای تولید سنگ آهن و استحصال سنگ های معدنی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتبار گل گهر به تولید موفق در صنایع و معادن است که قول خانواده گل گهر به مردم و کشور است و لحظه ای از این وظیفه کاستی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 128010

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128010/اشتغال-زایی-۲۰۰-نفره-طرح-تولید-کود-سولفات-امونیوم-۱۸-هزار-کارگر-سهامدار-گل-گهر-شدند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir