تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۵
۰
plusresetminus
سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه ۲۸ درصد معادن ما غیر فعال است، گفت: ۱۰ هزار معدن در سطح کشور داریم و به لحاظ خام فروشی ۵۰۰ میلیون تن استخراج داریم که ۴و نیم میلیون تن آن به صورت خام صادر می شود که این میزان کمتر از یک درصد کل استخراج معادن ماست.
۲۸ درصد معادن کل کشور غیر فعال است/ گردشگری صنعتی  در معادن گل گهر و مس باید اجرایی شود
به گزارش راه آرمان؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صمت صبح امروز در آیین بهره برداری از خط ۳ کنسانتره شرکت سنگ آهن گهر زمین، گفت: مردم ایران از فعالیت های معدنی اطلاع ندارند؛ بنابراین پیشنهاد ما گردشگری معدنی است، زیرا باید دو واژه صنعت گردی و معدن گردی را جا انداخت زیرا هم افراد آگاه می شوند و هم پشتیبانی مردمی هم بالا خواهد رفت.

فاطمی امین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مصوب شده است تا ۱۵ درصد از هزینه تولید و اکتشاف در استان میزبان صرف شود، گفت: باید امکاناتی نیز برای مردم فراهم شود تا معدن گردی در گل گهر و گهر زمین نیز آغاز شود تا گستردگی معدن و صنعت را ضمن بازدید درک کنند و روحیه امید افزایش یابد.

 وی ادامه داد: ۲۰۰ نفر از دانشجویان صنعتی و مهندسی از معادن گل گهر و مس سرچشمه بازدید کردند که طرح گردشگری صنعتی کلید خورده است.

 فاطمی امین گفت: اعتبارات کشوری بسیار اندک هستند در حالی که ۷۰ هزار میلیارد ریال سود خالص یک واحد صنعتی است که باید برای توسعه صنعت به سایر مناطق در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد معادن ما غیر فعال است، گفت: ۱۰ هزار معدن در سطح کشور داریم و به لحاظ خام فروشی ۵۰۰ میلیون تن استخراج داریم که ۴و نیم میلیون تن آن به صورت خام صادر می شود که این میزان کمتر از یک درصد کل استخراج معادن ماست.

فاطمی امین با بیان اینکه ما گرفتار نیمه خام فروشی هستیم؛ گفت : ۸ میلیارد دلار ما فولاد صادر کردیم که نیمه خام است.

ویزر صمت عنوان کرد: مشکل اصلی ما تکمیل زنجیره تامین و توزیع مناسب ارزش افزوده است؛ به طور مثال تامین ورق ترانسفورماتور ها ی برق است که ورق مناسب تولید داخل را ندارند و از خارج وارد می کنند و این ذنجیره دچار نقص است.

وی سود دهی معدنی را هم دچار نقص دانست و گفت: متخصصان معدن و صنایع معدنی به بلوغ رسیده است و نیروهای توانمند به قدرت های مالی افزوده شده است.
 
فاطمی امین ابراز کرد: قدرت مالی شرکت های معدنی هم رشد یافته است و از این دو مقوله بلوغ صنعتی و توانمندی مالی هم برای فعال شدن دیگر صنایع هم با روحیه دانش بنیانی را فعال کنند.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: برای توازن و تحرک در حوزه صنعت و معدنی هم باید به سمت اقتصاد دانش بنیانی پیش بروند تا توسعه پایدار را رقم بزنند.


انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcb8wb85rhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین