کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بلاتکلیفی ۵۴۰۰ توده معدنی در استان کرمان/ به داد معادن این خطه برسید

14 تير 1401 ساعت 11:21

شهباز حسن پور با اشاره به اینکه پنج هزار و 400 توده معدنی در استان کرمان بلاتکلیف است و اگر دستور شروع آن را بدهید انقلاب معدنی رخ می دهد، گفت: 478 معدن فعال داریم و 22 معدن را نیز برخی در اختیار دارند که کاسبی می کنند باید به داد معادن این خطه برسید.


به گزارش راه آرمان؛ شهباز حسن پور صبح امروز در مراسم بهره ‌برداری رسمی از سه خط کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت:  25 درصد اقتصاد کشور در مجموعه وزارت صمت است و بسیاری از افراد نمی دانند حجم کار این وزارتخانه چقدر زیاد است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چه رسانه ها مطالبه گر باشند، باعث پیشرفت و توسعه شهرها می شوند؛ رسانه ها همواره چشم تیزبین جامعه هستند اما برخی از این قلم  سو استفاده می کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 67 درصد کل وصولی مطالبات در بخش حقوق دولتی معادن از استان کرمان بوده و 33 درصد مابقی متعلق به سایر استان های کشور است.

وی افزود: باید 65 درصد این هزینه به وزارت صمت برگشت داده شود و وزارتخانه برای تکمیل زیرساخت های آن استان هزینه کند اما حتی یک درصد آن به کرمان بازنگشته است.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک ها بر سر سفره مردم نیستند و باید به همه استان ها برسیم، اظهار کرد: خودروسازهای داخلی و خارجی در این شهر یک درصد خدمات پس از فروش ندارند و گورستانی از خودروها که سرمایه مملکت هستند در اینجا دپو شده اند.

حسن پور با اشاره به اینکه پنج هزار و 400 توده معدنی در استان کرمان بلاتکلیف است و اگر دستور شروع آن را بدهید انقلاب معدنی رخ می دهد، گفت: 478 معدن فعال داریم و 22 معدن را نیز برخی در اختیار دارند که کاسبی می کنند باید به داد معادن این خطه برسید.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه 25 درصد جمعیت استان کرمان زیر خط فقر قرار دارند، خاطر نشان کرد: خام فروشی اصلی ترین فاکتور در استان است و این استان ظرفیت احداث 5 کارخانه کود کشاورزی را دارد که باید دستور وزارت خانه باشد و در این شرایط به جای واردات می تواند این محصول را صادر کند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 128017

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128017/بلاتکلیفی-۵۴۰۰-توده-معدنی-استان-کرمان-معادن-این-خطه-برسید

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir