تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۱
۰
plusresetminus
حسین آقاملایی گفت: مشکل اساسی امروزی مصرف بی رویه مردم و غیر ضرور استفاده از آب در مصارف غیر شرب که برای باغچه ها و مصارف غیر شرب استفاده می کنند.
مشکل اساسی مصرف غیر ضرور آب شرب است/ بانصب پمپ بر روی تصفیه خانه بافت در کوتاه مدت مشکل آب حل می شود
به گزارش راه آرمان؛ حدود ۳۰کشور جهان ازجمله ایران، گرفتار کمی بارش‌ها و خشکسالی و کمبود آب شیرین و در حقیقت ورشکستگی آبی شده‌اند. نیاز آبی در سطح استان کرمان ۱۳ هزار و ۸۲۴ لیتر بر ثانیه است که از این عدد ۱۰ هزار و ۱۸۵ لیتر بر ثانیه در بخش شهری و ۳ هزار و ۶۳۹ لیتر بر ثانیه در بخش روستایی نیاز آبی داریم.

علی جلالی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رابر در خصوص کمبود آب شرب شهر رابر، گفت: خط انتقال از سد بافت که حدود ۲۵ سال پیش طراحی شده جوابگوی دبی بیشتر از این نیست.

وی ادامه داد: اگر جمعیت به نفر ضربدر ۲۰۰لیتر سرانه هر نفر تقسیم بر ۸۶۴۰۰عدد ثابت کنید دبی مورد نیاز شهر بدست می آید در اینصورت نتیجه می گیریم خیلی از این آب صرف آبیاری درختان می شود و هیچ مسئولی مقصر نیست این خط انتقال جوابگوی دبی بیشتر از این نیست.

جلالی تصریح کرد: برای برون رفت از این مشکل باید سد شهیدان امیر تیموری و تصفیه خانه رابر راه اندازی شود.

وی همچنین با بیان اینکه رابر سنگ کف بالاست و جایی جهت حفر چاه جهت تأمین آب شهر وجود ندارد، گفت: اگر کسی میتواند تشخیص دهد در نقطه ای از اطراف شهر آب زیر زمین هست  این امور حاضر به حفر چاه است اگر آبی وجود داشت چاه آب شرب کبیر، سیه بنوئیه و گنجان ،زمین انجیر، جواران ،قنات ملک  خشک نمی شد.

جلالی از تمامی شهروندان محترم تقاضا کرد: جهت بهبود وضعیت تأمین آب شرب نهایت صرفه جویی در مصرف آب خصوصاً آبیاری باغچه ها را به عمل آورند.

وی در خصوص آب روستای کهنوج، گرینوییه و قنات سرخ گفت: به علت سوختن پمپ از ساعت ۱۲ آب قطع شده وفردا با ارسال پمپ نصب و آب وصل می شود.

جلالی از خشک شدن چاه آب روستای جواران خبر داد و گفت:  حفر چاه جدید بزودی شروع می شود مشکل از پروانه حفر متاسفانه اکنون ۲ ماه پیگیر پروانه هستیم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتیم.

وی درخصوص تأمین آب شرب روستای پدم آباد افزود: روستای فوق از ساعت ۸ صبح الی ۳ بعدازظهر آب دارند ومشکلی ندارند و امکان تأمین آب بصورت ۲۴ ساعت نمی باشد.

جلالی درخصوص قطعی آب شهرک شهید تهرانی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و افزایش مصرف بی رویه و خالی شدن آب  مخازن بین ساعت ۲تا ۳ بعدازظهر این موضوع باعث میشود که نقاط مرتفع شهر مثل دیوران و شهرک و قسمتی  تا بانک ملی دچار افت فشار و قطع می گردد و تنها راه آن قطع مناطق پایین دست شهر از ساعت ۴ بعداظهر به بعد است.

وی افزود:با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب و تخلیه کامل مخازن آب، لذا آب شرب مشترکین واقع در محدوده بانک ملت به سمت میدان فاطمه الزهرا تا انتهای شهر و خیابان آیت الله خامنه ای از چهار راه ننیز تا چهارراه کمیته امداد خمینی (ره) از امروز تا اطلاع ثانوی بصورت یک روز در میان از ساعت ۴ بعد از ظهر قطع می گردد.

حسین آقاملایی فرماندار رابر در بازدید از مخازن آب و پیگیری از مدیر عامل آب استان  گفت:  دو پمپ در اختیار رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان رابر قرار داده و در تصفیه خانه بافت نصب می شود

وی عنوان کرد: تصفیه خانه رابر همت مسئولین استانی را می طلبد که نگاه ویژه ای به زادگاه سردار سلیمانی داشته باشد دستور شروع احداث تصفیه خانه رابر و آبگیری سد شهید امیر تیموری دهند که در دراز مدت مشکل آب نداشته باشیم.

آقاملایی تصریح کرد:  در کوتاه مدت پمپ در تصفیه خانه آب بافت نصب شود که در حال حاضر ۵۰لیتر آب پمپاژ میشود  به ۷۰لیتر افزایش پیدا کند که ظرفیت لوله آب به سمت رابر ۷۰لیتر آب در ثانیه شود مشکل جیره بندی آب حل می شود.

وی گفت: مشکل اساسی امروزی مصرف بی رویه مردم و غیر ضرور استفاده از آب در مصارف غیر شرب که برای باغچه ها و مصارف غیر شرب استفاده میکنند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcdxj0fsyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما