کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای نخستین بار صورت گرفت؛

درمان قطعی کودکان سرطانی بدون نیاز به شیمی درمانی در اراک

14 تير 1401 ساعت 19:27

فلاحتی فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان از درمان قطعی کودکان سرطانی با ترکیب ۲ دارو که خاصیت بیولوژیکی دارند، برای نخستین بار در استان خبر داد.


به گزارش راه آرمان:وحید فلاحتی فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان گفت: تاکنون بیماران مبتلا به AML-M۳  که نوع پرومیلوسیتیک لوکمیا هستند از طریق روش‌های معمول و به عبارتی دیگر از طریق شیمی درمانی و استفاده از داروی آترا مراحل درمان خود را طی میکردند اما در راستای مطالعات بالینی و بررسی های صورت گرفته استفاده از داروهای بیولوژیک و جایگزین در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در درمان ۴ بیمار شرکت‌کننده در یک مطالعه بالینی به جای داروی شیمی درمانی، ترکیب ۲ دارو که خاصیت بیولوژیک داشته و فاقد عوارض داروهای شیمی درمانی بودند تجویز شد که با گذراندن مراحل درمانی شاهد بهبودی صددرصدی آن ها بودیم که این مهم در جای خود به خصوص به دلیل اولین بار در کشور پیشرفتی بزرگ و چشمگیر محسوب می‌شود.
فلاحتی تأکید کرد: در طی درمان بیماران سرطانی به روش شیمی‌درمانی ریزش مو یکی از عوارضی است که بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان در طی درمان با آن مواجه می‌شوند و به دنبال آن باعث کاهش ارتباط اجتماعی و گوشه‌گیر شدن آنها می‌شود لذا تفاوت این دارو با داروی شیمی‌درمانی این است که بیماران دیگر دچار عوارض شیمی‌درمانی زخم‌های دهانی، تب، افت سلول، نقص ایمنی و ریزش مو نمی‌شوند.
وی تأکید کرد: در روش مذکور اکثر موارد درمانی به صورت سرپایی درمان می شود چرا که یکی از داروها به صورت خوراکی می باشد و هیچ عارضه ای ندارد.
فلاحتی در پایان خاطر نشان کرد: داروی مورد استفاده در این روش درمانی در ایران موجود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مزایای این روش نسبت به شیمی درمانی کاهش زمان بستری بیمار، کاهش هزینه های درمان و بار مالی به دولت، کشور و بیمارستان، بهبود حال روحی بیمار و بهبود ۱۰۰ درصدی او می باشد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 128030

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128030/درمان-قطعی-کودکان-سرطانی-بدون-نیاز-شیمی-درمانی-اراک

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir