تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
۰
plusresetminus
اکرم رنجبر گفت: زوایای بحث حجاب و عفاف و این که این پوشش چه تاثیری می تواند در تحکیم بنیان خانواده داشته باشد، باید از سوی مدیران و معلمان و استاتید مطرح شود و این مولفه را در دستور کار قرار دهند تا اگر جوان ما امروز سوالی پرسید، بتوانند ضمن ارائه پاسخ، اقناع سازی هم صورت گیرد
حجاب حق شهروندی است که زندگی عفیفانه را به دنبال دارد/ کم کاری نهادهای متولی در اقناع سازی جوانان در موضوع عفاف و حجاب
اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان" عنوان کرد: روز عفاف و حجاب به مناسبت شهادت بانوان محجبه نامگذاری شده است، مقام معظم رهبری هم تاکید داشته اند که مسائل ارزشی باید در جامعه احیا شوند، از جمله این مسائل مبنای مربوط به عفت عمومی در سایه حجاب است که باید به صورت جدی احیا شود.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر  مقام معظم رهبری نسبت به سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه ای داشته اند و در سخنرانی های مختلف ازجمله در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید جدی را نسبت به احیاء سبک زندگی ایرانی_اسلامی ابراز کرده اند، و یکی از اصلاحات اولویت دار در سبک زندگی بحث پوشش مناسب بانوان، است.

مسئول جامعه زنان کرمان تاکید کرد: پوشش بانوان در جامعه اسلامی و به طور ویژه زنان مسلمان در سراسر عالم، باید نشانگر و مبلغ اسلام باشند، بنابراین باید بحث پوشش زنان بر طبق الگوی ما حضرت زهرا(س) رقم بخورد، و باید بحث پوشش و سبک زندگی اسلامی را از این بانو در اسلام بیاموزند و او را  به عنوان الگو قرار دهند.

رنجبر با بیان اینکه در سال های اخیر در مقوله سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف بسیار مفغول مانده است، گفت: در خصوص پوشش مناسب نه تنها مباحث آموزشی اعتقادی نداشتیم،  بلکه خلاف آن هم مسائلی ترویج داده شده است که حقوق شهروندی را زیر سوال برده است.

وی عنوان کرد: امروزه بحث حجاب و عفاف جدای از بحث اسلامی  بودن که وظیفه شرعی و قانونی ما است، باید از آن به عنوان یک حق شهروندی و جدی نگاه کرد زیرا به عنوان یک پوشش حق هر شهروندی است که بتواند یک زندگی عفیفانه و با آسایش خیال داشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: با حضور میدانی در جامعه می توان فهمید که سیاست گذاری ها در دولت های قبل باعث عقب ماندگی فرهنگی جامعه در عرصه پوشش شده است، بنابراین ما امیدواریم که مسئولین فعلی نسبت به این حقوق بانوان، و کل جامعه که متاثر از نوع پوشش است، آنچه مغفول مانده است احیا شود.

رنجبر افزود: نظر شخصی من این است که  اگر در رابطه با حجاب کوتاهی شود نه تنها خانم ها آسیب می بینند بلکه آقایان و بالتبع آن کانون اصلی خانواده دچار آسیب می شود، بنابراین حق شهروندی زنان باید احقاق شود، برای اهمیت بخشی به مسئله عفاف، از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامیده شده است.

برنامه های هفته (عفاف و حجاب)

وی در خصوص برنامه های این هفته (عفاف و حجاب) عنوان کرد: برنامه های متعددی طراحی شده است، از  فعال نمودن ۱۰۰۰ گروه امر به معروف در سراسر استان به عنوان « سفیران مهر» که با تذکر لسانی اقدام به امر به معروف خواهند کرد.

مسئول جامعه بسیج زنان دومین برنامه را تجلیل از بانوان محجبه ادارات در قالب برگزاری جشنواره «طهورا » نامید و گفت:  ما این برنامه را  با همکاری بسیج اصناف، بسیج ادارات انجام خواهیم داد و در خلال این برنامه ها نیز  تولیداتی با محتوای فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی برای آحاد مردم منتشر خواهیم کرد.

رنجبر ادامه داد: برگزاری مراسم پاسداشت شهدای عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد، تجمع بزرگ خانواده ها با کمک سازمان های مردم نهاد با عنوان خانواده علوی در دیار سریار سلیمانی در تاریخ ۲۱ تیرماه که از ساعت ۶ عصر در پارک مادر برگزار خواهد شد، تجلیل از فروشندگان محجبه و مدیران فروشگاه های عرضه لباسی که پوشش اسلامی در رگال لباس های آن ها عیان است که برنامه ریزی شده تا در مراسمی از آنها  تجلیل شود.

وی اذعان کرد: راه اندازی موکب عفاف به وسیله بسیج دانشجویی و دانش آموزی همراه با مشاوره و ارائه خدمات از این دست به جوانان، از اهم برنامه های ما در هفته عفاف و حجاب خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله کرمان گفت: اگر نهادی در خصوص عفاف،قصد کار فرهنگی مثل کتاب خوانی، ما این آمادگی را داریم که کتاب برهنگی فرهنگی یا برهنگی فرهنگی را که نوشته آقای حداد عادل است را با قیمت مقطوع ۱۰ هزار تومان در اختیارشان قرار دهیم و سوال به همراه جواب را در اختیار آن اداره می گذاریم که بتواند این مسابقه را ویژه اعضاء خود برگزار کنند.

اکرم رنجبر در پاسخ به ترغیب سبک زندگی غربی، که از طریق فضای مجازی به جامعه و حتی افرادی که دارای پوشش چادر هستند، صورت می گیرد، گفت: همانطور که دشمن از زوایای مختلف به ما حمله می کند ما هم باید از زوایای مختلف ورود پیدا کنیم، ابتدا باید بصیرت بخشی انجام شود.

در حوزه پرورش خوب عمل نشده است و سیستم آموزشی باید پای کار بیاید

وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه پرورش خوب عمل نشده است و سیستم آموزشی ما باید پای کار بیاید و به طور ویژه سیستم آموزش عالی ، دانشگاه های ما ، آموزش و پرورش ما ،دبیران ما ، باید خودشان دوره های عفاق و حجاب و سبک زنذگی اسلامی را ببینند و دبیران عزیزما و مسئولین ذی ربطی که بحث اموزش ضمن خدمت برای دبیران را دارند این را باید در دستور کارشان قرار دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله کرمان گفت: زوایای بحث حجاب و عفاف و این که این پوشش چه تاثیری می تواند در تحکیم بنیان خانواده داشته باشد، باید از سوی مدیران و معلمان و استاتید مطرح شود و این مولفه  را در دستور کار قرار دهند تا اگر جوان ما امروز سوالی پرسید، بتوانند ضمن ارائه پاسخ، اقناع سازی هم صورت گیرد.

اکرم رنجبر در پایان خاطر نشان کرد: جوانان ما که بسیار عاقل هستند و وقتی منطقی با آنان صحبت شود می پذیرند، اما آنچه مهم است این است که ما در چند ساله اخیر سیستم آموزشی ما به سمت سبک زندگی اسلامی اصلا پیش نرفته است و دانشجو، دانش آموز ما و جوان ما اصلا این زوایا را نمی داند که چرا باید حجاب داشته باشد و ضرورتش را اصلا در زندگی  درک نکرده است.

انتهای پیام/ط-ط https://armanekerman.ir/vdci5vazqt1aru2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین