تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱
۰
plusresetminus
ناصرعسکری‌نژاد گفت: در دهه ولایت مرکز آموزشی کارآفرینی در شهرستان کهنوج افتتاح خواهد شد و طبخ و توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای گرم توسط ۴۶۰ مرکز نیکوکاری در سراسر استان در دهه امامت و ولایت و به مناسبت فرارسیدن عید غدیر نیز در برنامه است.
طبخ و توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای گرم توسط ۴۶۰ مرکز نیکوکاری در روز غدیر/ ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کرمان

به گزارش "راه آرمان " ناصر عسکری نژاد در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه عنوان کرد: قصد داریم که کمک های معوض را به جای بلاعوض و در واقع به صورت تسهیلات در اختیار مددجویان قرار دهیم تا به صورت سرمایه در گردش عمل کرده و سطح گسترده تری از خدمات به مراجعین را ارائه کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کرمان تاکید کرد: کمیته امداد در دو بخش حمایتی و توانمندسازی از افراد تحت پوشش خود حمایت می‌کند و عوامل اصلی حمایتی از جمله مسکن، تحصیل، ازدواج و اشتغال محرومان را با جدیت پیگیری می‌کنیم،زیرا  بحث توانمندسازی در اولویت برنامه‌های حمایتی کمیته امداد قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال استان در سال گذشته ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی بوده است، افزود: با تلاش های انجام شده این نهاد موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شدیم و رتبه برتر ایجاد شغل را در بین دستگاه های اجرایی استان بدست آوریم.

عسکری با بیان اینکه  اشتغال پایدار و خوداتکائی خانواده های محروم از برنامه های اصلی  این نهاد است، گفت: در سال جاری هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد بیش از ۲۴ هزار فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تاکید کرد: حدود ۶۴۰۰ طرح احداث مسکن در شهرستان های استان در دست ساخت داریم که ۴۰۰۰ مورد از این واحدها تکمیل و تحویل مددجویان شده و مابقی نیز تا پایان امسال تکمیل و تحویل مددجویان خواهد شد ضمن اینکه در دهه ولایت ۹۳ واحد مسکونی به مددجویان در سراسر استان تحویل داده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در دهه ولایت برنامه‌های ویژه‌ای را با کمک و همراهی دیگر دستگاه های استان برنامه ریزی کرده است، گفت: تهیه و توزیع سبد کالای لبنی به کمک بنیاد مستضعفان برای ۲۰ درصد جامعه آماری تحت پوشش در شهرستان های جنوبی،  توزیع ۲۰ فقره جهیزیه شامل ۱۵ قلم کالای اساسی، سرکشی از منازل مددجویان به‌ویژه سادات تحت حمایت، اهداء و توزیع  هزار و هشتاد دستگاه کولر آبی،  ۱۰۰ تانکر آب شرب، ۱۵۰دستگاه یخچال  و۳۰۰ دستگاه بخاری در بین خانواده‌های تحت پوشش بخصوص سادات انجام خواهد شد.

عسکری‌نژاد افزود: در دهه ولایت مرکز آموزشی کارآفرینی در شهرستان کهنوج افتتاح خواهد شد و طبخ و توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای گرم توسط ۴۶۰ مرکز نیکوکاری در سراسر استان در دهه امامت و ولایت و به مناسبت فرارسیدن عید غدیر نیز در برنامه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دهه امامت و ولایت برنامه های خاصی در نظر گرفته شده تا خدماتی ارائه بدهیم که بیانگر خیر و احسان باشد چراکه امام علی علیه السلام بزرگترین مددکار هستی است.

عسکری نژاد تصریح کرد:در دهه ولایت پنج مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی آموزشی راه اندازی و افتتاح می شوند و  در قالب طرح "پرتویی از غدیر"،  از حامیان ایتام و محسنین نیز  تجلیل خواهد شد، که از جمله برنامه های کمیته امداد در دهه امامت و ولایت در سطح استان کرمان است.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان عنوان کرد: با ستاد دیه و امور زندان‌های استان در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم تعدادی از زندانیان سادات جرایم غیر عمد را نیز از زندان در روز عید غدیر آزاد کنیم.

وی گفت: طرح نذر قربانی به‌مناسبت عید قربان در سراسر استان  برگزار خواهیم کرد و مردم می‌توانند؛ نذورات نقدی خود را از طریق شماره حساب ۲۲۰۳۱۳۶۱۰۵ بانک تجارت، شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۶۴۸۷۹ بانک تجارت و کد دستوری #۰۳۴*۸۸۷۷* واریز کنند.

عسکری‌نژاد تاکید کرد: سال گذشته در نذر قربانی کمک‌های مردمی چه به‌صورت نقدی و غیر نقدی بالغ بر   ۲۹۷میلیارد و ۷۸۷میلیون ریال بوده است، و برای امسال با توجه به اینکه هنوز تا روز عید قربان وقت است نمی توانیم رقمی را اعلام کنیم.


انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcfecdyxw6d0xa.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین