تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم گفت: حجاب و عفاف یک مبحث عمومی است و مرد و زن باید از عفاف لازم برخوردار باشند تا جامعه اسلامی موفق‌تر عمل نماید.
حجاب و عفاف یک مبحث عمومی است و مرد و زن باید، عفاف لازم را اجرایی کنند/ مسیر جنگ نرم یعنی رواج بی عفتی و بی حجابی در جامعه
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

کرمان؛ حریم میان زن و مرد در محیط کار مراعات شود /ادارات، نهادها،موظف هستند محیط کار سالم را برای بانوان مهیا کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(17 تیرماه) در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته در خصوص ریشه های سعادت گفت: یکی از این ریشه ها احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری است.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در نگاه قرآنی نه فقط عمل که سعی و تلاش برای عمل و حصول نتیجه هم نزد خداوند مورد محاسبه قرار می گیرد ولو نتیجه ای به دنبال نداشته باشد.
 
 
وی با بیان اینکه آدمی که دارای تعهد و احساس مسئولیت و حق طلبی نباشد مورد هدایت قرآن قرار نخواهد گرفت؛ اظهار کرد:  در نگاه توحیدی و معارف دینی همه حقیقت وجود ما در گرو عمل ما است.
 
 
امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه تا احساس مسئولیت نکنیم هدایت نمی شویم و وقتی احساس مسئولیت می کنیم همه سعی و تلاش ولو به نتیجه نرسد در پیشگاه خداوند محفوظ است؛ خاطرنشان کرد: دایره مسئولیت در نگاه دینی بسیار گسترده است و از روح و روان تا جوارح و گفتار و... مورد محاسبه دقیق الهی قرار می گیرد.
 
 
وی متذکر شد: موضع گیری بدون حق، باعث می شود حق به غیرمحق داده شود، آبروی افراد به خطر افتاده و بازار شایعه داغ شود و شایعه سازان بهره ببرند و استقلال فکری دچار مشکل شود.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه شهادت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین علیه السلام را تسلیت گفت و با اشاره به آغاز حرکت سرنوشت ساز سیدالشهدا از مکه به کوفه و کربلا تصریح کرد: درس ها و عبرت های فراوانی در این حادثه وجود دارد.
 
 
وی با بیان این مطلب که هر تحلیل گر تاریخ می داند باید در این حرکت خون تقدیم کرد و کوفه دیروز، امروز در رکاب حسین علیه السلام دفاع نخواهد کرد؛ گفت: اما برای احیای دین باید به وسیله امام حسین علیه السلام،  شخص ارزشمند و طیب امام باید فدای شخصیت حقوقی ایشان یعنی امامت مسلمین شود و جریان کوفه و مسلم می گوید عاشورایی در پیش است و برای همیشه جامعه انسانی و اسلامی داغدار خواهد شد.
 
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به سالروز کشف حجاب رضاخانی اشاره و تصریح کرد: جریان تاریک و تلخ کشف حجاب به وسیله رضاخان قلدر رقم خورد زیرا او در ایران و آتاتورک در ترکیه مأموریت مشابه پیدا کردند که خلاصه آن اسلام زدایی و دین زدایی بود.
 
 
 
وی ادامه داد: برای اینکه رضاخان قلدر این مأموریت را خوب انجام دهد سه راهبرد بزرگ و حساس و اساسی و در عین حال تلخ را در دستور کار قرار داد که اولین راهبرد محدودکردن حوزه های علیمه بود و پوشیدن لباس روحانیت جرم شد لذا کسانی که امروز در گوشه و کنار به این لباس توهین می کنند در راستای حرکت رضاخانی و خواسته و ناخواسته جزو ایادی دشمن هستند شاید خود متوجه نباشند.
 
 
 
امام جمعه کرمان دومین راهبرد رضاخانی را مبارزه با روضه و روضه خوانی دانست و تصریح کرد: او که در ابتدا کاکُل خود را خاک می مالید و در هیئت های عزاداری سینه می زد مأموریت پیدا کرد جلوی روضه خوانی را بگیرد و مردم صبح زود بعد از اذان صبح مخفی روضه می خواندند تا این پرچم بماند و پای بیرق حضرت اشک بریزند تا پیام این نهضت برای نسل های بعد حفظ شود.
 
 
وی با بیان اینکه کشف حجاب و برداشتن چادر از سر خانم ها سومین مأموریت رضاخان قلدر بود؛ گفت: نفس حجاب امر به معروف و نهی از منکر است و آنها نمی خواهند این اتفاق بیفتد لذا به حجاب حمله کردند؛ حمله رسمی دولتی در زمان رضاخان قلدر و امروز چادر مورد تهاجم است و بدحجابی ها و بی حجابی ها قطعاً در راستای طوفان تهاجم فرهنگی است.
 
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: آن خانمی که موازین دینی را در ملأعام رعایت نمی کند بد حرکتی را آغاز کرده و چادر و حجاب و عفاف خنثی کننده طفان تهاجم فرهنگی است.
 
 
وی عفاف را مبتنی بر حجاب دانست و در همین رابطه وظیفه حاکمیت را متذکر شد و گفت: اولین مسئولیت این است ادارات و نهادها و حاکمیت موظف هستند محیط کار سالم را برای بانوان مهیا کنند؛ محیط کار باید محیط آرام و سالمی برای بانوان محجبه باشد؛ مواظب باشیم رفت و آمد بانوان و آقایان بر مبنای حجاب و عفاف در جامعه باشد و موظف هستیم حریم میان زن و مردم را به عنوان یک ارزش الهی در محیط کار مراعات کنیم.
 
 
امام جمعه کرمان در پایان با تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید قربان؛ شأن و جایگاه روز عرفه در نگاه دینی را از یک سو و خود دعای عرفه را از سوی دیگر مورد توجه قرار داد و بر خواندن این دعای مهم همراه با دقت و تأمل تأکید و بیان کرد: خیلی از فرازهای این دعا یک دوره کامل عرفان اسلامی است و نکات برجسته فراوان در این دعا است.
 
 
وی در پایان، روز عرفه را روز شناخت واقعی از خود و خدای خود و ارتباط خود با خدا دانست و بر توجه به آداب این روز تأکید کرد.


جیرفت؛ اعیاد عرفه و قربان در حقیقت هدف خلقت و جشنواره آفرینش انسان است
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در آستانه اعیاد بزرگ اسلامی قرار داریم و این اعیاد بزرگ عرفه و قربان است که مرتبه و جایگاه آنها بلند و بزرگ شمرده شده و عرفه و قربان در حقیقت هدف خلقت انسان و جشنواره آفرینش انسان است.

امام جمعه جیرفت افزود: انسان برای قرب الهی و رسیدن به سعادت آفریده شده است و مقدمه این قرب الهی معرفت و شناخت است که عرفه روز شناخت خدا و معرفت است.

وی بیان کرد: عرفه روز توحید شناسی و روز خود شناسی و خدا شناسی است و راه شناخت خدا خود شناسی می‌باشد و دعای عرفه یکی از افتخارات همه ما است.

خطیب جمعه جیرفت ابراز کرد: قربانی کردن یعنی به واسطه آن از اعمال خوب و شایسته به خداوند متعال نزدیک خواهیم شد و نماز به عنوان قربان هر انسان متقی و با تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: خداوند به برکت اخلاص و ایثار بندگان خود، انسان را به دست قرب الهی دست نزدیک می‌کند و انسان‌ها باید صراط مستقیم را در پی بگیرند که موجب عاقبت بخیری می‌شود.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: قربانی در صورتی که با توجه و اخلاص انجام شود یک عمل بسیار مهم و با ارزش است و به نیازمندان طعام داده شود و ثواب آن را به اموات و درگذشتگان خود هدیه نماید.

وی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف یک مبحث عمومی است و مرد و زن باید از عفاف لازم برخوردار باشند تا جامعه اسلامی موفق‌تر عمل نماید.


کهنوج؛ عرفه، روز اعتراف به خالق هستی و درخواست بخشش از باری تعالی است

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به حديث امام صادق عليه السلام که فرمودند، هر چه مى خواهى براى خود دعا بخوان و در دعا كردن بكوش كه آن روز روز عرفه روز دعا و درخواست است، تصریح کرد: همیشه این فرصت ها برای آدم هست تا انسان آدم شود، با تامل تر دعا بخوانیم و به مضمون دعا توجه داشته باشیم.



 حجت الاسلام نجنو با اشاره به اهمیت روز عرفه ابراز کرد: عرفه  را قدر بدانیم، روز عرفه و عرفات به خاطر آن است که در آن روز و آن مکان موقعیتی برای اعتراف به گناه در نزد پروردگار پیش می آید پس بیاییم بین خود و خدای مان خلوت کنیم و به تقصیر هایمان و گناه هایمان و خطاهایمان که مایه روسیاهی ماست و مایه بسته شدن پروبال ما و مانع پرواز ماست اعتراف کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر واقعاً کسی بخواهد اصلاح میشود، به گناه و خطایی که دارد اعتراف کنداین اعتراف کردن فقط پیش خداوند است نه جایی غیر از خدا.

امام جمعه کهنوج با اشاره به حدیثی از پبامبر  اسلام(ص) مبنی بر اینکه  کسانی  که هیچ عیب و خطایی برای خودشان نمی بینند  هرگز اصلاح نخواهند شد عنوان کرد: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگانش را از آتش دوزخ نمی رهاند.

وی افزود:  پروردگار در غروب عرفه نزد فرشتگانش به اهل عرفه می باشد و می گویند بندگانم را بنگرید که با حالت ژولیده نزد من آمده اند، آن کسی که عارف نیست می گوید خدایا مرا ببخش وعفو کن.

خطیب جمعه کهنوج درادامه با اشاره به حدیثی از امام حسین در روز عرفه اذعان کرد: خدایا چنانم کن که از تو بترسم گویا که تو را می بینم، و با پرهیزگاری مرا خوشبخت گردان، و به نافرمانی ات بدبختم نگردان.

خطیب جمعه کهنوج گفت: دولت اسلامی باید با تصمیم گیری درست و سیاستگذاری کارشناسانه ریشه بی عفتی را بخشکاند و فرصت دسیسه چینی را از دشمن بگیرد این روزها دیگر خیلی از کرکس ها و رسانه های دشمن بر علیه حجاب و عفاف حمله می کنند و دائم دارند رواج بی حیایی و بی حجابی می کند.


حجت الاسلام نجنو ضمن تاکید به مسئولین مبنی بر طراحی و برنامه ریزی دشمن در رابطه با رواج بی حجابی و بی حیایی متذکر شد:  مسئولان ما باید آگاه باشند دشمن وقتی که نمی تواند از طریق جنگ سخت اهداف خودش را پیش ببرد مسیر جنگ نرم یعنی رواج بی عفتی و بی حجابی را دنبال می کند.


وی افزود: آنها در این مسیر نتیجه گرفته اند تجربه تلخ الجزایر و آندلس برای مسلمانان باید عبرت آموز باشد دشمن وقتی که هر بار در مقابل مسلمانان شکست میخورد تصمیم گرفتند که زن هایی آرایش کرده در بین آن ها بفرستند و رواج بی عفتی و بی حیایی را در بین آن ها انجام  دهند.


خطیب جمعه کهنوج ضمن اشاره به اینکه دشمن از سال‌های قبل به  وسیله رسانه  با مأموریت افراد خاص در شهر های مختلف در کوچه و خیابان قدم می زنند و بی عفتی را رواج دهند چند راهکار برای جلوگیری از بی عفتی عنوان کرد: وظیفه دولت است که در جهت رفع مشکلات اقتصادی شهروندان و حل مشکلات معیشت آنها اقدام کند چون که مشکلات معیشت از موارد عامل بی عفتی است.

دوم راه اندازی امکانات و ظرفیت هایی که بتواند جوانان را در اوقات فراغت و سرگرمی مشغول کند و سرگرمی ها و تفریحات سالم.

حجت الاسلام نجنو در پایان از عدم زیر ساخت مناسب در راستای تفریح جوانان به مسئولین شهرستان تصریح کرد: در  شهرستان کهنوج واقع زیرساخت‌های تفریحی برای اوقات فراغت نیست،  وقتی که استخر شنا فعالی، سالن های ورزشی کم هست، وسایل سرمایشی ندارند.

 وی ادامه داد: خیلی از ظرفیتهای دیگری که اگر وجود داشت جوانان ما اینقدر  اوقات فراغت خودشان را در فضای مجازی سپری نمی‌کردند من همینجا از مسئولان می خواهم که هرچه زودتر نسبت به فعال کردن این ظرفیت ها اقدام کنند.

منوجان(آسمینون)؛ ادبیات کودک و نوجوان اولین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است/نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی وابسته به اهتمام هر دو قشر از مردان و بانوان است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان با اشاره به هجدهم تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان گفت:ادبیات کودک و نوجوان اولین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است ادبیات ترجمان احساسات عقاید و افکار، دوام و اعتبار هر ملت مرهون ادبیات و آثار ادبی آن قوم است در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب دو مقوله کتابخوانی و تربیت کودک ناظر به آینده است و از عوامل مهم رشد و پیشرفت ملت ایران محسوب می شود و بارها و بارها تاکید بر مقوله کتابخوانی و ادبیات کودک و نوجوان اهمیت تولید محتوای مناسب ایرانی اسلامی در این حوزه را توصیه کرده اند.

وی افزود:آنچه که به نظر می رسد کار در حوزه کودک و نوجوان در شرایط فعلی که خانواده ها مخصوصا کودکان و نوجوانان در معرض هجمه فرهنگی و عقیدتی رسانه های غربی از طریق بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی و محتوای نمایشی قرار گرفتند باید بسیار هوشمندانه باشد.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: اندیشمندان و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با نگاهی کاربردی به این عرصه باید در تولید محتوای بروز و مناسب با فرهنگ اسلامی و همچنین ایجاد نوآوری و ابتکارات در زمینه نحوه و قالب ارائه که بیشترین پذیرش را در این در بین نسل کودک و نوجوان امروزی داشته باشند بکوشند و خلا را پر کند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب بیان کرد: حجاب فریضه اول برای بانوان مسلمان است در علم اخلاق و در کتب اخلاقی چهار رکن اساسی اخلاق مداری، عفت ، عدالت ، شهامت و حکمت معرفی شده است به این معنا که اخلاق الهی بر این چهار اصل استوار است که اگر فردی این چهار اصل را در زندگی خود پیاده کند اخلاق حسنه و پیوند خورده با خلق عظیم نبوی خواهد داشت .

وی افزود:قرآن کریم در مقام بیان و معرفی ملکه عفاف هم تمثیل از مرد و هم از زن آورده است به این معنا که نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی وابسته به اهتمام هر دو قشر از مردان و بانوان است به بیان قرآن هم یوسف امتحان شده و در اثر عفاف نجات پیدا کرده و هم مریم امتحان شده و در پرتو حجاب نجات پیدا کرده است.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) تاکید کرد:فرهنگ عفاف و حجاب باید نهادینه شود پس از خانواده ، مدرسه عهده دار نهادینه سازی باورهای دینی و فرهنگ حجاب و عفاف خواهد بود نهادینه سازی باور و فرهنگ دینی در حوزه جامعه اسلامی جایگاه مهمی دارد اثبات حجاب به عنوان اصل ضروری دین هدف و برنامه های تربیتی حجاب و عفاف، فلسفه شارع مقدس در تشریع حجاب و عفاف آثار و فایده های فردی و اجتماعی آن از مقوله های مطرح در جامعه است که باید متناسب با ادبیات روز کودک و نوجوان آموزش داده شود.

حجت الاسلام محمد جعفری با تبریک پیشاپیش عید قربان و غدیر مطرح کرد:  مردم ولایی شهر نودژ باید سنگ‌تمام بگذارند این دیگر ربطی به سازمان یا نهادی ندارد و باید خودجوش کاری انجام داد هر خانواده می تواند یا اگر قربانی دارد قربانی کند و گوشتش را در روز عید غدیر تقسیم کند، ایستگاه صلواتی، بخش مولودی و فضائل امیرالمومنین در جلوی هر مغازه می تواند این روز را به رخ بکشد ارگان های دولتی هم باید در این کار اهتمام ورزند به ویژه نهادهای شهرداری و بخشداری که همگان بدانند جشن غدیر است و این یک فریضه و وظیفه است.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری کارگران معدن عنوان کرد: انتظارات از مسئولین و نماینده محترم این است که تمام توان خود را برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم به کار گیرند مگر یک آدم چقدر می تواند نفوذ داشته باشد که زبان خیلی ها را ببرد و هیچ حرفی نزنند مگر قشر کارگر چه کار کرده اند که این همه ظلم باید ببینند از رئیس جمهور محترم و مردمی می خواهیم که خود این مشکل را حل کنند که این قشر زحمت کش بیشتر از این شرمنده خانواده هایشان نباشند.
ادبیات کودک و نوجوان اولین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است/نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی وابسته به اهتمام هر دو قشر از مردان و بانوان است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان با اشاره به هجدهم تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان گفت:ادبیات کودک و نوجوان اولین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است ادبیات ترجمان احساسات عقاید و افکار، دوام و اعتبار هر ملت مرهون ادبیات و آثار ادبی آن قوم است در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب دو مقوله کتابخوانی و تربیت کودک ناظر به آینده است و از عوامل مهم رشد و پیشرفت ملت ایران محسوب می شود و بارها و بارها تاکید بر مقوله کتابخوانی و ادبیات کودک و نوجوان اهمیت تولید محتوای مناسب ایرانی اسلامی در این حوزه را توصیه کرده اند.

وی افزود:آنچه که به نظر می رسد کار در حوزه کودک و نوجوان در شرایط فعلی که خانواده ها مخصوصا کودکان و نوجوانان در معرض هجمه فرهنگی و عقیدتی رسانه های غربی از طریق بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی و محتوای نمایشی قرار گرفتند باید بسیار هوشمندانه باشد.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: اندیشمندان و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با نگاهی کاربردی به این عرصه باید در تولید محتوای بروز و مناسب با فرهنگ اسلامی و همچنین ایجاد نوآوری و ابتکارات در زمینه نحوه و قالب ارائه که بیشترین پذیرش را در این در بین نسل کودک و نوجوان امروزی داشته باشند بکوشند و خلا را پر کند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب بیان کرد: حجاب فریضه اول برای بانوان مسلمان است در علم اخلاق و در کتب اخلاقی چهار رکن اساسی اخلاق مداری، عفت ، عدالت ، شهامت و حکمت معرفی شده است به این معنا که اخلاق الهی بر این چهار اصل استوار است که اگر فردی این چهار اصل را در زندگی خود پیاده کند اخلاق حسنه و پیوند خورده با خلق عظیم نبوی خواهد داشت .

وی افزود:قرآن کریم در مقام بیان و معرفی ملکه عفاف هم تمثیل از مرد و هم از زن آورده است به این معنا که نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی وابسته به اهتمام هر دو قشر از مردان و بانوان است به بیان قرآن هم یوسف امتحان شده و در اثر عفاف نجات پیدا کرده و هم مریم امتحان شده و در پرتو حجاب نجات پیدا کرده است.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) تاکید کرد:فرهنگ عفاف و حجاب باید نهادینه شود پس از خانواده ، مدرسه عهده دار نهادینه سازی باورهای دینی و فرهنگ حجاب و عفاف خواهد بود نهادینه سازی باور و فرهنگ دینی در حوزه جامعه اسلامی جایگاه مهمی دارد اثبات حجاب به عنوان اصل ضروری دین هدف و برنامه های تربیتی حجاب و عفاف، فلسفه شارع مقدس در تشریع حجاب و عفاف آثار و فایده های فردی و اجتماعی آن از مقوله های مطرح در جامعه است که باید متناسب با ادبیات روز کودک و نوجوان آموزش داده شود.

حجت الاسلام محمد جعفری با تبریک پیشاپیش عید قربان و غدیر مطرح کرد:  مردم ولایی شهر نودژ باید سنگ‌تمام بگذارند این دیگر ربطی به سازمان یا نهادی ندارد و باید خودجوش کاری انجام داد هر خانواده می تواند یا اگر قربانی دارد قربانی کند و گوشتش را در روز عید غدیر تقسیم کند، ایستگاه صلواتی، بخش مولودی و فضائل امیرالمومنین در جلوی هر مغازه می تواند این روز را به رخ بکشد ارگان های دولتی هم باید در این کار اهتمام ورزند به ویژه نهادهای شهرداری و بخشداری که همگان بدانند جشن غدیر است و این یک فریضه و وظیفه است.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری کارگران معدن عنوان کرد: انتظارات از مسئولین و نماینده محترم این است که تمام توان خود را برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم به کار گیرند مگر یک آدم چقدر می تواند نفوذ داشته باشد که زبان خیلی ها را ببرد و هیچ حرفی نزنند مگر قشر کارگر چه کار کرده اند که این همه ظلم باید ببینند از رئیس جمهور محترم و مردمی می خواهیم که خود این مشکل را حل کنند که این قشر زحمت کش بیشتر از این شرمنده خانواده هایشان نباشند.

کوهبنان؛اطعام در روز غدیر بسیار سفارش شده است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام  مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام (ره) شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی  با استناد به کلام امام باقر (ع) گفت: مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبان او در امان باشند و مومن کسی است که مسلمانان دیگر مال و جانشان را نزد او به امانت بگذارند.
 
وی تاکید کرد: راه مسلمانی و مومن بودن رعایت تقوای الهی ، ولایت مداری و..... است.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: روز نهم ذی الحجه بعنوان روز عرفه هست تاکید بر دعای مخصوص این روز شده است که مداومت بر دعا ، طهارت ظاهری و باطنی و ذکر صلوات قبل و بعد از دعا باعث قبولی دعاهاست.

وی ابراز داشت: روز عید قربان را در پیش داریم که آغاز دهه کرامت است برگزاری نماز ، قربانی کردن و... از اعمال مهم روز عید قربان است.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: روز عید غدیر را در پیش داریم اطعام در این روز سفارش فراوان شده که جا دارد مومنین بخشی از گوشت قربانی خود را به این امر اختصاص بدهند.

جازموریان؛ بانوان میدان دار فرهنگ سازی‌ عفاف و حجاب هستند/بر خلاف تبلیغات رسانه ای رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری بسیار آسیب پذیر است

حجت الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه های این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: ولایت مهمترین پیوند میان مومنان است که از هر پیوند دیگری برتر و والاتراست.

امام جمعه جازموریان به فراررسیدن هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: جهاد عفاف فریضه اول برای بانوان مسلمان است به بیان قرآن هم حضرت‌ یوسف مبتلا شد ودر اثر عفاف نجات پیدا کرد و هم مریم سلام الله امتحان شد ودر پرتو عفاف نجات یافت مهم عکس العمل هر یک از اين دو معصوم بود.


حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه بل بیان اینکه میدان دار فرهنگ سازی‌ عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی بانوان هستند،گفت: این بانوان هستند که مریم وار وارد میدان عفاف و حجاب می شوند و جهاد عفاف را در جامعه‌ ترویج می دهند.


حجت الاسلام صادقی در ادامه از ادبیات کودک و نوجوان سخن گفت و تصریح کرد: ادبیات کودک و نوجوان اولین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به اینکه در منظومه‌ی فکری امام خامنه‌ای دو مقوله‌ کتابخوانی و تربیت کودک از عوامل مهم رشد پیشرفت ملت ایران محسوب می شود،بیان داشت: از ترکیب اين دو موضوع مهم می‌توان به اهمیت مقوله تولیدات فرهنگی و ادبی برای کودکان‌ و نوجوانان در اندیشه و نگاه رهبری پی برد.


امام جمعه جازموریان به شکست های اخیر رژیم صهیونیست‌ی اشاره کرد و گفت: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست ها اين روزها در همه زمینه‌ها جریان دارد از جنگ لفظی مقامات گرفته تا اختلال در تاسیسات هسته‌ای و ترورها اين تقابل به وضوح قابل مشاهده است.


 حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه در گیری بیشتر در حوزه سايبري انجام میشود،خاطر نشان کرد: درگیری در فضای سایبری هزینه کمتری دارد و از تقابل مستقیم بین دو طرف جلوگیری می‌کند.


وی در پایان افزود: محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی و سایبری رسیده اند و هزینه های تل‌آویو را بالا برده است که رژيم صهيونيستي تلاش دارد،خود را به عنوان یک قدرت سایبری  معرفی کند اما بر خلاف تبلیغات رسانه ای اين رژيم در عرصه سایبری  بسیار آسیب پذیرند و شکست های زیادی را متحمل شده است.

 ارزوئیه؛عید قربان، عید بریدن از تعلقات دنیایی است/ یوسف نماد پاکدامنی در مردان است/ مردان هم باید عفت نگهدارند و حجاب متعلق به هر دو گروه زن و مرد است


حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه وسفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به هشتم و نهم ذی الحجه اشاره کرد و افزود: روزی که حجاج محرم می شوند و به منا می روند و امام حسین ع دراین چنین روزی حرکت کردند به سمت کوفه همچنین شهادت جناب مسلم ع و روز عرفه که روزه داری در این روز و خواندن دعای این روز استفاده از این روز با فضیلت است.

امام جمعه ارزوئیه گفت: دهم ذی الحجه عید قربان را داریم عید بریدن از تعلقات دنیایی ، این تعلقات گاهی فرزند و پاره تن آدم است که این اوج بندگی را می توانید اینجا ببینید که در دفاع مقدس هم کم نداشتیم ازاین اتفاقات ، اینها آن ارزش های ماست که باید مورد تقدیر قرار گیرد و گسترش پیداکند درسطح جامعه.


خطیب نماز جمعه ارزوئیه به ۱۲ ذی الحجه قیام‌ خونین مسجد گوهرشاد اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مباحث که خداوند بدان تاکید کرده عفاف وحجاب است فلذا می بینید دشمن هم با تمام قوا وارد میدان شده تا بااین بحث مبارزه کند ، خداوند برای این امر خدابرای هم مردان وهم زنان مثال داره ، خداوند درمردان حضرت یوسف ع ودر زنها حضرت مریم س رامثال می زند ، نکته تفسیری زیبایی است که نشان میدهد پرچمدار بحث عفاف آقایان باید باشند یاخانمها؟

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که حضرت یوسف فرار می کند و تن بدین کار نمی دهد چونکه حضرت نه مقدمات ونه فعل ونه هیچ اهتمامی به سمت فعل حرام ندارد چون که دلیل پروردگارش را دیده و نکته اینجاست که یوسف هم اهتمام بهش میداشت اگر دلیل پروردگارش نبود ، در داستان حضرت مریم وقتی که ملکه با تمثال بشری حاضر شد و باایشان گفتگو کرد ، اینجا حضرت مریم نه اینکه اراده ای براینکار ندارد بلکه طرف را نهی ازاین کار می کند ، این آن نکته است که میدان دار فرهنگ سازی درباب عفاف در حوزه بانوان است که باید جهاد عفاف را پیشه بگیرند ودر سطح جامعه مطالبه کنند و بخواهند.

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به اینکه عفت عمومی در جامعه اسلامی یک واجب است گفت: نبی خدا فرمود وقتی یک معصیتی درخفا اتفاق بیفتد هیچ کس ضرر نمی کند مگر عامل آن، اما اگر علنی شود این معصیت دیگر تغییری هم‌ پیدا نکند آن موقع عموم جامعه ضرر می کند.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه راهکارهایی هم درجهت فرهنگ حجاب مطرح کرد و گفت:باید یک مطالبه عمومی  رخ دهد یعنی هم مردم وهم دولت ها بخواهند،آموزش درخانواده یکی از مهمترین راهکار هاست و بعد از آن مدارس بهترین مکان برای احیاء این امراست.

وی تاکید کرد: مراکز مشاوره نیز می تواند درسطح جامعه خوب عمل کند، اما این مشاوره برای نهی از منکر و دوتا شرط باید داشته باشد ابتدا  اینکه مشاور باید تسلط به مبانی دینی داشته باشد و تسلط بر حداقل های علم‌مشاوره داشته باشد.

امام جمعه ارزوئیه خاطر نشان کرد:رفع مشکلات اقتصادی؛گاهی مهمترین و فتج باب های بزرگ برای بحث حجاب و عفاف است.


قلعه گنج؛ نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب یک ضرورت است / شکست های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری

 ظهر امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«صالح کریم پور »امام جمعه موقت شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک عید قربان گفت : یکی از مهمترین آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) خدمت به مردم و جامعه است از دیدگاه مکتب حیات بخش اهلبیت(ع) خدمتگزاری به افراد جامعه حد و مرزی ندارد و مومن واقعی می کوشدتا باری را از روی دوش مردم بر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم پور افزود : امام حسین (ع) بدانید نیازمندی های مردم از نعمت های الهی است پس نعمت ها را افسرده نسازید یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند، کفران نعمت باشیدکه این وظیفه خدمت رسانی به دیگران محول خواهد شد

امام جمعه موقت قلعه گنج : ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب است نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از ضرورت ها و باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد و خانواده و جامعه با استفاده از ابزار و شیوه های کاملا مدرن و موثر است و باید در این حوزه ها فعالیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم پور تاکید کرد : برای اجرایی و عملیاتی شدن هر یک از این مراحل به حرکت جمعی و پویا در نهادهای فرهنگی اعم از خصوصی و دولتی نیاز هست.

 امام جمعه موقت قلعه گنج: از جنگ لفظی مقامات گرفته تا اختلال در تاسیسات هسته‌ای و ترورها این تقابل به وضوح قابل مشاهده است حملات سایبری اخیر به زیرساخت های امنیتی و اقتصادی که در صورت جنگ بین اتلاف و محور مقاومت به ویژه فلسطینی ها این رژیم به شدت آسیب پذیر است و حتی می توان با هک کردن گنبد آهنین و پدافند هوایی و تجهیزات راداری این رژیم ضربات سختی را به آن وارد کرد.

خطیب موقت جمعه قلعه گنج در پایان گفت: ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مسئولین و مدیران اداره آب و برق و همچنین نسبت به تذکرات لازم به مشترکان پرمصرف در آب و برق و جمع آوری انشعابات غیرمجاز اقدامات لازم صورت بگیرد و همچنین همشهریان عزیز با توجه به فصل گرم تابستان و در اوج گرما سعی کنیم در مصرف آب و برق صرفه جویی لازم را داشته باشیم که دچار کمبود آب وافت ولتاژ برق نشویم



رودبار؛ رفع نیاز مردم از اعتکاف در خانه خدا بالاتر است /امنیت روانی مردم زیر بنای امنیت ملی است



حجت الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته نعمت ولایت را از برترین نعمت ها دانست و اظهار کرد: ما باید وفاداری نسبت به ولایت را از مسلم بن عقیل(ع) بیاموزیم.


وی در ادامه افزود: گناهانی که نعمت های انسان را تغییر می دهد ؛ ظلم به مردم ، بخل و جلوگیری از کار خیر ، خرج کردن نعمت در غیر راه خدا و ناشکری است.


امام جمعه رودبارجنوب بیان داشت: رفع نیاز مردم و قشر نیازمند از اعتکاف در خانه خدا بالاتر است


وی با بیان اینکه ظلم فقط ظلم به دیگران نیست،گفت: گاهی انسان ها به خانواده خود ظلم و ستم می کنند.


خطیب جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه روز عرفه رو دعا و نیایش و جبران کاستی هاست،گفت: در روایات اهل بیت علیه فرمودند: اگر کسی در شب های قدر آمرزیده نشد روز عرفه را دریابد.


حجت الاسلام افشارمنش با بیان اینکه عید قربان‌ عید از خودگذشتگی و یکی‌از اعیاد بزرگ‌اسلامی‌است،بیان داشت: عید قربان یادآور امتحان بزرگی است که خداوند از حضرت ابراهیم(ع) گرفت که از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان رودبار جنوب با بیش از صدهزار نفر جمعیت و ظرفیت دام پروری که دارد،هیچ کشتارگاهی ندارد که جا دارد مسئولین پیگیر این مسئله باشند.
 

خطیب جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه حجاب فقط پوشش نیست،تصریح کرد: حجاب باید هم در رفتار و گفتار ما مشخص باشد، حجاب برای خانم ها مصونیت و حفاظت است.

وی بیان داشت: آموزش خانواده ها ، ایجاد مراکز مشاوره ، رفع مشکلات اقتصادی از راهکارهای ترویج حجاب هستند.


امام جمعه رودبارجنوب عنوان کرد: امنیت روانی مردم زیر بنای امنیت ملی است اگر مردم امنیت نداشته باشند امنیت ملی نیز به خطر می افتد.


وی در پایان افزود: کسانی که در فضای مجازی و مطبوعات فعالیت دارند مواظب بعضی اخبار دروغ ، شبهات و سیاه نمایی ها باشند که روان مردم را خدشه دار می کند.


بم؛کمرنگ شدن فریضه مهم حجاب در جامعه از عملکرد بد مسئولین و کنار گذاشتن امر به معروف توسط آحاد مردم است

حجت الاسلام والمسلمین دانشی امام جمعه شهرستان بم ضمن رعایت تقوای الهی برای خود و همه مردم در خطبه های این هفته بیان داشت : کمرنگ شدن فریضه مهم حجاب در جامعه از عملکرد بد مسئولین و کنار گذاشتن امر به معروف توسط همه مردم است رعایت حجاب در جامعه اسلامی یک قانون است که باید همه قانون را رعایت کنند .

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در ادامه خطبه ها گفت : در این هفته حضور استاندار را به شهرستان بم داشتیم در این سفر در جلسه شورای اداری گفته شد که شما مسئولین وقتی به این شهرستان می‌آید ادارات و مدارس ساخته شده را می‌بینید و میگید اینجا کار شده و نیاز به کار نیست و بودجه های کمتری به این شهرستان اختصاص داده میشود .

خطیب نماز جمعه در تکمیل سخنان خود ادامه داد :  آیا پل دهبکری بعد ای ۱۶سال است که شروع شده ساخته شده یا اینکه مدارس شهرستان بم برای ۱۸سال پیش ساخته شده اند آیا نیاز به تامین اعتبار برای کار بیشتر ندارد ،عدالت اعتبارات باید در همه استان به صورت یکسان برقرار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی در خصوص شایعات تقسیمات کشوری خاطر نشان کرد: حفظ آرامش باید اذهان عمومی برقرار باشد و مسئولین رده بالا نباید و به این شایعات نادرست دامن بزنند .  



ریگان؛ مسئولان برای احیاء زبان فارسی اهتمام ویژه ای داشته باشند

نماز جمعه ی این هفته ی شهرستان ریگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین ریگانی برگزار شد.

ریگانی با تبریک روز عرفه گفت: انشالله بتوانیم ادامه دهنده ی راه امام حسین ع باشیم.

همچنین با توجه به روز ادبیات کودک و نوجوان افزود: باید زبان مادری را پاس بداریم،والدین مسئولند، مسئولین نظام هم باید حمایت کنند که خانواده ها فرزندان خود را در مسیر حفظ زبان فارسی قرار دهند.

او اضافه کرد: عید قربان ،قربانی برای حاجی ،فرد زنده واجب است اما در منطقه ی ما برای مرده این کار انجام می‌شود که برای مرده واجب نیست،مستحب هم نیست.


فاریاب؛ کشف حجاب بزرگترین ظلم رضاشاه بود /جامعه زنان ایران بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای حجاب تقدیم کرد

خطیب نماز جمعه فاریاب ابتدا به اعیاد پیش رو اشاره کرد و گفت:چه روزی عید است،روزی که در آن گناه نکنیم، آن روز عید است،پیشاپیش دو عید بزرگ قربان و غدیر را تبریک عرض میکنم.

وی ادامه داد:عید قربان، فصل قربانی کردن ها در آستان عزیزتر یعنی خداست،عبودیت یعنی اینکه بنده خودش را فدای رضای خدا کند، در قربان یاد حضرت ابراهیم و اسماعیل علیه السلام می افتیم،چرا هر سال عید قربان را جشن می گیریم،برای اینکه صحنه زیبای روز قربان را یادآور شویم.


حجت الاسلام گروهی به واقعه مسجد گوهرشاد اشاره و بیان کرد: بخاطر مساله حجاب  تعدادی شهید و عده ای زخمی شدند،زنان خودشان را محبوس و زندانی کردند و حاظر نشدند بیایند بیرون و چادر از روی سرشان بردارند،کشف حجاب بزرگترین ظلم رضاشاه بود این نظام، بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای حجاب تقدیم کرد .

امام جمعه فاریاب ضمن گلایه از مردم ابراز ناراحتی کرد: در شب شهادت، ارگ و دهل میزنند، اماوقتی دعا پخش می شود می گویند مزاحم خواب ماست ،در شب شهادت امام محمد باقر(ع) چند نفر حاظر میشوند، ولی برای ارگ چند نفر حاظر میشوند
رواج ضدفرهنگی در پی دارد مسئولین حواسشان باشد.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد:انتخابات زودهنگام چندین بار در اسرائیل تکرار شداین یعنی بحران سیاسی در اسرائیل وجود دارد.


 زرند؛بزرگترین امتیازاتی که زنان جامعه اسلامی دارند مزین بودن به زینت حجاب و عفاف است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با اشاره به روز عرفه بیان داشت: شهادت مسلم بن عقیل هست که آن را تسلیت عرض می کنیم و روز عرفه بعنوان روز دعا و عبادت و بندگی در فرهنگ اهلبیت بوده و سفارشات اکیدی داریم که مومنین این روز را از دست ندهند که روز غفران و آمرزش است .

امام جمعه زرند ضمن تبریک عید قربان اظهار داشت: روز عید قربان را در پیش داریم که یاداور حماسه بزرگ حضرت ابراهیم و اسماعیل علیه السلام و سربلندی این دو پیامبر الهی در آزمون بزرگ الهی که تسلیم محض پروردگار بودن ، می باشد .

وی افزود: نماز عید قربان در زرند برگزار می شود و یکی از اعمال این روز بزرگ قربانی کردن است که می توان با همکاری ارگان های حمایتی مثل: کمیته امداد و بهزیستی و مراکز خیریه همکاری کنید جهت ذبح قربانی و بهره مندی از برکات این روز بزرگ جهت کمک به نیازمندان در این امر خیر نیز سهیم شد.

خطیب جمعه زرند گفت: ۲۱تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب و به همین مناسبت روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است .

حجت الاسلام شجاعی ضمن اشاره به برکات حجاب برای بانوان افزود: حجاب بعنوان یکی از نمادهای مهم جامعه اسلامی همواره مطرح بوده است و از بزرگترین امتیازاتی که زنان جامعه اسلامی دارند مزین بودن به زینت حجاب و عفاف هست.

امام جمعه زرند همچنین گفت: دشمن در طول تاریخ حمله کرده و هجمه اورده و هرگاه خواستند یک جامعه  را به انحطاط بکشند و بر آن مسلط بشود بحث حجاب و عفاف را هدف قرار داده است.

وی از اهداف شوم دشمن در خصوص حجاب زدایی گفت و افزود: حجای زدایی و عفت زدایی امروز در دستور کار دشمن هست دشمن توان دیدن بانوان عفیفه و محجبه را ندارد چرا که تک تک آنها نماد اسلام ، امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه زرند ضمن تاکید به جهاد عفاف و انقلاب حجاب برای مقابله دشمن گفت: دشمن با تمام ظرفیت خودش به میدان آمده است و امروز ما به جهاد عفاف و انقلاب حجاب نیاز داریم و باید اقرار کنیم که در جامعه ما متاسفانه در بحث حجاب این حمله ها و هجمه های دشمن تاثیر بدی بر بعضی افراد داشته است.برخی دانسته یا نادانسته گرفتار انحراف شده اند.

وی با اشاره به افزایش آمار افراد محجبه در غرب گفت: امروز در غرب با موج حجاب خواهی رو به رو هستیم یعنی جمع قابل توجهی از زنان غربی که اکثرا هم از اقشار فرهیخته و تحصلیکرده هستند به سمت حجاب حرکت می کنند.

وی در خصوص حجاب ستیزی جوامع غربی گفت :در فرانسه که خود را مهد دموکراسی میداند، قانون منع حجاب وضع میکند و زنان محجبه را از تحصیل منع می کنند.  

حجت الاسلام شجاعی همچنین افزود: امروز نیاز داریم که چادر و حجاب باید بعنوان یک ارزش در میان نسل جوان ما که در معرض تیرها تبلیغانی دشمن قرار دارند مطرح بشود و این یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مجموعه های دولتی و فرهنگی ما قرار بگیرد.

امام جمعه زرند در پایان خطبه ها بیان کرد: روز شهردار و روز شهرداری را خدمت پرسنل خدوم مجموعه زحمتکش تبریک عرض میکنیم و روز صنعت و معدن را نیز تبریک عرض میکنیم و ان شاالله بتوانند در تامین کالاهای اساسی و تنظیم و کنترل بازار و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در وزارت صمت و در اداره صمت شهرستان موفق باشند .

 رفسنجان؛ تمامی پذیرفته شدگان آزمون مس جذب می شوند

امام جمعه رفسنجان از جذب و استخدام تمامی پذیرفته شدگان آزمون مس با پیگیری و رایزنی با مسئولین مس خبر داد و گفت:  زمینه سرمایه گذاری برای اشتغال در صنعت مس فراهم است.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مقام امام باقر (ع)  می فرمایند” یاد کردن از این امام یعنی یاد کردن حیات دوباره جریان اصیل اسلامی در مقابله تحریف هایی که در دوران بنی امیه صورت گرفته بود، است”.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع)، تصریح کرد: کسی که خدا را معصیت می کند او را نشناخته است، زمانی محبت انسان نسبت به خداوند صادق است که از او اطاعت کند.

حجت الاسلام عسکری با تبریک عید قربان به جایگاه مهم ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: روز عید قربان روز امامت حضرت ابراهیم (ع) است و این هفته به عنوان هفته امامت نامگذاری شده است، بعضی وقت ها انسان فلسفه اجرای فرمان خدا را نداند کمال است، اگر حضرت ابراهیم (ع) میدانست کارد گلوی حضرت اسماعیل را نمی برد کارش ارزشی نداشت.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهر شاد و به گلوله بستن مردم به دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴، خاطرنشان کرد: ۸۰ سال با حجاب مبارزه شده است، کسانی که حجاب را از سر خود برداشته اند در واقع پیرو رضاخان و در مقابل اسلام موضع گرفته اند و استکبار جهانی دنبال آن است که عفت زن مسلمان را از او بگیرد و در جامعه ناهنجاری به وجود آورد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با بیان اینکه بزرگان علم اخلاق، عفت، عدالت، شجاعت و حکمت را چهار رکن اخلاق می دانند، گفت: بی عفتی، درد صعب العلاج و مبارزه با آن سخت است ،شجاعت و حکمت مهم است و انسان باید این شجاعت را داشته باشد که برای اجرای عدالت حرفش را بزند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، گفت: امید است، با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جلوی بعضی از منکرات و بد حجابی را در جامعه بگیریم.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: علی رغم خدمات گسترده میدانی رئیس جمهور و مسئولین و اقدامات جهادی برای حل مشکلات مردم و هم چنین وضعیت خوب صادرات و واردات و فروش نفت و گاز اما به واسطه تورم و گرانی، برخی خانواده ها به سختی گذران زندگی می کنند.

وی توقف رشد نقدینگی و وجود موفقیت های علمی در کشور را از مسائل مثبت کشور عنوان کرد و گفت: با وجود این موفقیت ها، انتظار و توقع مردم این است که جلوی گرانی گرفته شود تا این موفقیت ها در کام مردم شیرین تر جلوه کند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: همه از تورم جهانی اطلاع دارند و آن را قبول دارند اما انتظار مردم این است که با قاچاق، احتکار و رانت خواری و فساد  مبازره جدی شود.

وی در پایان صحبت هایش از پیگیری و رایزنی با مسئولین مس و حل شدن مشکل پذیرفته شدن آزمون مس و استخدام تمامی آنها خبر داد و گفت: زمینه سرمایه گذاری برای اشتغال در صنعت مس فراهم است.

راور؛ تنها راه نجات بشریت گوش به ندای اهل بیت دادن است

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی با اشاره به آیه ۴ سوره ممتحنه گفت: این طنینی که خداوند متعال به عنوان تنها راه نجات بشریت بیان می کند، یعنی توحید، یعنی یک حقیقت در عالم است و آن هم خدا همه کاره است که با تمام وجود باید آن را باور کنیم.

وی بیان کرد: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی این حقیقت را باور کرد و به منصه ظهور گذاشت خوشبخت و اهل رستگاری می شود اما اگر توحید را به مرحله باور نرساند و به مرحله عمل اعتنا نکرد، همین ذلیل هایی می شوند که حرف از خدا و قرآن می زنند اما امروز شما آنها را زیر بار ذلت ها می‌بینید.

امام جمعه راور ادامه داد: چه در عرصه فردی که زیر بار گناه و ذلت شده اند و بوی از انسانیت نبرده اند و همیشه تحت فشار شیاطین قرار دارند، نه لذتی از زندگی می برند و نه ندای عظمتی از آنها می شنوید و چه در عرصه اجتماعی و دولت هایی که توحید را الگوی خود قرار نداده اند امروز شما می‌بینید که ذلت ها تن داده و به چه پستی ها گرفتار شده اند.

وی افزود: الحمدلله به برکت اهل بیت ندای توحید به گوش جان ما آشنا شده و ملت ایران با الهامی که از مکتب حسین بن علی گرفت این ندای توحید را روی سر خود قرار داد و جهان اعلام کرد؛ "لا اله الا الله" و در یک کلمه تمام طومار طاغوت را به هم پیچید و جلوی ابرقدرتها ایستاد و فریاد "مرگ بر آمریکا" برآورد.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: آیه ای که به آن اشاره شد سه اصل در بیان سیره حضرت ابراهیم و ‌کسانیکه می‌خواهند توحید ناب را ندا بدهند دارد و امروز دشمن بر پایه این سه اصل در مقابل ایران قرار گرفته است و تحریم ها و مشکلات جامعه بخاطر این است که ملت بزرگ ایران این حقیقت را فریاد می زند و اگر این حقیقت را فریاد نمی زد آمریکا و اسرائیل در کنارش قرار می گرفت چون عزتشان به همین است که روی جهل مردم استوار شده اند و باید دیگران را به ذلت بکشانند تا خودشان باشند.

وی ادامه داد: ملت‌ها تا قبل از انقلاب به این باور رسیده بودند که یا باید ظلم بکنی یا ظلم بپذیری اما امام (ره) با الهام از قرآن این را نفی کرد و راه سومی را پیش روی آنها قرار داد.

امام جمعه راور سه اصل در بیان سیره حضرت ابراهیم و کسانیکه با او هستند را این گونه مطرح کرد: اول برائت که یک امر قلبی است یعنی در قلب خود به این باور برسی که نمی‌توانی با آمریکا همسو باشی، دوم از لحاظ منطقی هم قدرت داشته باشی ثابت کنی که نباید همسو بود با اینها و سوم این که برائت خود را آشکارا به روز بدهی.

وی در پایان گفت: عید قربان و عرفه معنایش این است که انسان را با این حقیقت آشنا کند‌.

فهرج: عرفه کلید مناجات عاشقانه در مسیر بندگی خدا است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در ابتدای خطبه های نمازجمعه این هفته به فضیلت های روز عرفه پرداخت و بیان کرد: اگر توحید، مناجات عاشقانه و بندگی خدا را می خواهید بهترین زمان روز عرفه است.

وی با تأکید بر امنیت روانی جامعه گفت: تلاش دشمن بر این است با دروغ سازی و شایعه سازی، روحیه عمومی را کاهش و به امنیت جامعه ضربه بزند.

آقاملایی با بیان اینکه شایعه گرانی از خود گرانی سخت تر است افزود: برخی افراد دائما درصدد پمپاژ یأس و ناامیدی اند اما باید این را بدانند ملت بزرگ ایران به فرماندهی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای «مدظله العالی» مرد میدان حل مشکلات هستند.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با تأکید بر تربیت سرباز برای تمدن نوین اسلامی اظهار کرد: در مقابل کار فرهنگی باطل دشمن باید کار قوی و آتش به اختیار انجام داد که یکی از کارها توجه به بحث ادبیات کودک و نوجوان است.

وی همچنین با اشاره به شکست های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری بیان کرد: افول آمریکا، ناتو و رژیم صهیونیستی شروع شده و بزودی زود جنگ حق علیه باطل با نابودی آمریکا و اسراییل و آزادسازی قدس شریف تمام می شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcd5j0fjyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین