تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۴
۱
۱
plusresetminus
در بازدید یک روزه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اردوگاه کرامت مطرح شد؛

کمپ ماده ۱۶ سپاه، خانه امنی برای درمان و عزت آفرینی/ ایجاد یک  واحد تولید ادویه و پودر خشک برای اشتغال بعد از ترک

مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله کرمان گفت: در حال حاضر جهت ایجاد شغل برای کسانی که دوباره به زندگی عادی بر می گردند یک  واحد تولید ادویه و پودر خشک برای محصولات فصلی  نیز ایجاد کرده ایم.
کمپ ماده ۱۶ سپاه، خانه امنی برای درمان و عزت آفرینی/ ایجاد یک  واحد تولید ادویه و پودر خشک برای اشتغال بعد از ترک
به گزارش راه آرمان مهدی احمدی نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اردوگاه ترک اعتیاد کرامت سپاه (ماده 16، نگهداری از معتادان متجاهر) بازدید کرد.

در این بازدید اسدی پور معاونت غذا و دارو، برهانی نژاد رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان و اسماعیلی که به نمایندگی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان وی را همراهی کردند.

مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تشریح عملکرد اردوگاه کرامت گفت: کمپ ترک اعتیاد سپاه ثارالله استان کرمان در هر دوره ی دوماهه لغایت یک ساله ۱۵۰ نفر معتاد متجاهر را پذیرش می کند که افراد علاوه بر ترک اعتیاد، دوره های  مهارت و حرفه آموزی از قبیل نجاری و آشپزی را فرا می گیرند.


مدیر اردوگاه کرامت ادامه داد: افراد پذیرش شده به این کمپ با حکم مراجع قضایی ، معرفی از سوی دادستان و دستگیری توسط نیروی انتظامی و یا در برخی موارد مراجعه داوطلبانه خود افراد در این مرکز جهت ترک اعتیاد پذیرش می شوند.

وی با بیان اینکه کلیه هزینه های این مجموعه توسط سپاه پاسداران و دولت، تامین و پرداخت می شود، تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما جذب معتادینی است که در سطح شهر به جمع آوری زباله های خشک پرداخته و با قیمتی اندکی به کارگاه های ضایعاتی در سطح شهر به ازای چند گرم ماده مخدر عرضه می کنند.

ستایش نیا با بیان اینکه کارگاه های ضایعاتی محلی برای جذب معتادان و حتی مکانی برای استعمال شده اند، اذعان کرد: قصد داریم یک کارگاه تولید بازیافت را با کمک افراد حاضر در این مجموعه راه اندازی کنیم و با طرح پرداخت پول یا دریافت متادون رایگان این افراد را که کارتن خواب بوده و در سطح شهر پراکنده هستند را به این مجموعه جذب کنیم.

وی ضمن درخواست از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی برای در اختیار قرار دادن پسماند خشک بیمارستان ها و مراکز آموزشی به کمپ کرامت گفت:  لازم است در ایجاد شغل برای معتادینی که به تازگی پاک شده اند، این نهاد را یاری رسانید که باقول مساعد سرپرست علوم پزشکی نیز همراه بود که مقرر شد تا پسماند سلف ها به این مرکز داده شود.


مدیر مرکز کمپ اعتیاد ماده 16 سپاه اذعان کرد: از همه سرمایه گذاران برای ایجاد شغل در جوار این قرار گاه درخواست همکاری داریم به این صورت که زمین در اختیار قرار می دهیم آنها کارگاه ایجاد کنند اما به شرط به کار گیری همین افرادی که در کمپ ترک کرده و به اصطلاح پاک شده اند.

سرست دانشگاه علوم پزشکی نیز در این بازدید به خبرنگار ما  گفت: باید یک خدا قوت ویژه به سپاه پاسداران و مجریان آن در ایجاد و راه اندازی این کمپ گفت، زیرا واقعیت امروز ما این است که در جامعه با مقوله اعتیاد که رو به افزایش هم است روبه رو هستیم و این متعلق به ایران و کرمان نیست بلکه همه جهان با آن مواجه است.

وی ادامه داد: قدرت های بزرگی پشت مقوله اعتیاد هستند که کنترل مواد مخدر را مشکل می کنند ضمن اینکه مرزهای شرقی ما دقیقا همجوار با مرکز تولید مواد مخدر است، و نزدیکی استان های سیستان و کرمان به این مرزها شدت اعتیاد را دوچندان کرده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه مجموعه  سپاه با سبقه ایی که دارد در تمام کارهایی که از اول انقلاب بوده است، در این قضیه پیشتاز بوده اند و در بازدید امروز دو کمپ بزرگ ترک اعتیاد مورد بازدید قرار گرفت که معتادین متجاهر را جمع آوری می کنند و به مرکز باز پروری و بازتوانی هدایت می شوند و یک برنامه جامع و کامل دارند، که برای برگشت به زندگی سالم برای آنها طراحی و اجرایی می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در این مرکز روند درمان ابتدا با سم زدایی آغاز و با بازتوانی ادامه می یابد و سپس با توانمند سازی این افراد به پایان می رسد.

وی تاکید کرد: آنچه باید به مجموعه سپاه کمک داده شود، این است که ارگان ها و سازمان های دیگر استان هم پای کار کمک به سپاه بیایند، چرا که آموزش و نگهداری این افراد بعد از خروج از کمپ ها بسیار مهم است و نهادهایی مانند فنی و حرفه ایی و ارگان های متفاوت در خصوص استفاده از این افراد به عنوان نیروی کار و حتی جایگزینی این افراد به جای تبعه بیگانه در خصوص ساختمان سازی و کارگر ساختمانی روش خوبی است.

احمدی نژاد ادامه داد: مشکل اصلی این افراد نداشتن کار ثابت و سرمایه تامین زندگی است بنابر این اگر این افراد حمایت شوند و شغل و درآمدی داشته باشند، حتما از اعتیاد فاصله خواهند گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردوگاه ترک اعتیاد سپاه را یک مجموعه کلاسیک و به روز نام برد و گفت: اردوگاه ماده 16 یک کار برنامه ریزی شده، به روز و طبق آخرین روش های روانشناختی در دنیا در حال فعالیت است که نشان از یک برنامه جامع و قوی برای اجرا دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما نیز در خصوص تامین مایحتاج درمانی آنچه که در توان داریم، برای این اردوگاه به میدان خواهیم آورد و مدیران این مجموعه را حمایت خواهیم کرد چه اینکه تا کنون حامی بوده ایم اما از امروز بیشتر توجه به این مرکز را مد نظر قرار می دهیم.

ستایش نیا در ادامه به بازدید کنندگان گفت: در حال حاضر جهت ایجاد شغل برای کسانی که دوباره به زندگی عادی بر می گردند یک  واحد تولید ادویه و پودر خشک برای محصولات فصلی  نیز ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: پودر پیاز، پودر جینسینگ، ادویه آبگوشتی، شوید خشک، پودر گوچه و هر آنچه از محصولات کشاورزی که بر زمین خواهند ماند را می توانیم خشک کرده و به بازار عرضه کنیم و این محصولات خشک جایگاه بسیار خوبی در بازار نیز دارند.


در پایان  نیز از کارگاه تولید پودر خشک صیفی جات نیز بازدید شد.


انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdchw6nzv23nivd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ناشناس
سلام جای تشکر وقدر دانی دارد که یک نهاد عالی دولت پای کار آمده وبه نحوی بسیج گونه ازمعتادان نگهداری میکند.امیدوارم خداوندعوض خیر به شماها عنایت کند.اماهمه زحماتی که دلسوزانه برای این افراد میکشید به هدر میرود اگر دست از حمایت آنها بعدازترخیصی بردارید چون غالبا این افراد تمامی پلهای پشت سرخود راخراب کردند واپولی برای راه اندازی کاری ندارند.سابقه دارهستند وهیچ ارگانی آنهاراپذیرانیست.امیدوارم که برای نتیجه گیری زحمات خود تدبیری اندیشیده باشید
.
آخرین عناوین