تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۹
۰
plusresetminus
به مناسبت هفته حجاب و عفاف صورت گرفت؛

برگزاری کرسی آزاد اندیشی در عنبرآباد

کرسی آزاد اندیشی پیرامون موضوع چرا حجاب به همت حوزه مقاومت بسیج الزهرا (س) عنبرآباد برگزار شد.
برگزاری کرسی آزاد اندیشی در عنبرآباد
به گزارش راه آرمان؛ کرسی آزاد اندیشی پیرامون موضوع چرا حجاب به همت حوزه مقاومت بسیج الزهرا (س) شهرستان عنبرآباد و با حضور حجت الاسلام والمسلمین خالصی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنبرآباد در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

حجت الاسلام خالصی گفت : موضوع با چند مسئله در ارتباط است، نخست اینکه دلیل رعایت حجاب چیست؟ آیا حجاب قبض کننده ی آزادی است؟ بهتر این است که مخالفان و موافقان این موضوع حرف طرف مقابل را در فضای منطقی قبول کنند لزوما نه کسی که چادری است انسان خوبی است و نه شخص مانتویی انسان بدی است، قضاوت ارزشی داشتن فقط برعهده ی خداوند متعال است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنبرآباد افزود: حجاب از بنیادیترین اعتقادات مسلمانان است که در قرآن معنای خاصی دارد.حجاب به معنای پوشاندن بدن زن در برابر نامحرمان است که در ادیان مختلفهر گروهی بسته به نوع تفکر و اندیشه شان حجاب را  به نوعی تعریف می‌کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین خالصی در ادامه بیان کرد: وقتی از ارزش زنی کاسته شود مطلوبیت او کاهش پیدا خواهد کرد، هر چند نمی توان گفت کسی که حجاب را رعایت نمی کند ارزش خود را حفظ نکرده است بلکه مدنظر فضایی حاکم شده در جامعه است که به ظاهر مورد پسند اما در عمل به ضرر خانم هاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: بسیار خوب است که در این کرسی های آزاد اندیشی دیدگاه های مختلف مطرح می‌شود و قطعا این بحث و تبادل نظر توأم با ارائه پاسخ های منطقی به شبهات مطرح شده موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد. 

در ابتدای این نشست میرانی فرمانده حوزه مقاومت بسیج الزهرا(س) بیان کرد: این برنامه باموضوع بررسی الزامات قانونی، اجتماعی و پوشش اسلامی که به همت پایگاهها تابعه برگزارشده است.

وی گفت: حجاب هم برای زنان و هم مردان، ارزش دینی_ملی است و تاکید نمود که  راه موثر و مطلوب در مقابله با بدحجابی، ارتقای ارزش حجاب در اذهان جامعه از طریق  فرهنگ سازی و آموزش مستقیم و غیر مستقیم است وترویج سبک زندگی اسلامی وحجاب فاطمی دربین بانوان است.
 
انتهای پیام/بهادری
 
https://armanekerman.ir/vdcdkj0fnyt0xf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما