تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۸
۰
plusresetminus
در آئین آغاز به کار دومین جشنواره استانی موسیقی نواحی در بافت مطرح شد؛

استان کرمان نغمه‌های بکر و ناشناخته زیادی دارد/ حضور ۲۳ گروه در این دوره از جشنواره

وحید محمدی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: نزدیک به یک‌صد هنرمند در قالب ۲۳ گروه از ۱۲ شهرستان در این دوره جشنواره حضور دارند و خوشحالیم که با این اتفاق از بخش کوچکی از دامنه وسیع موسیقی اقوام استان چهره‌گشایی می‌شود.
استان کرمان نغمه‌های بکر و ناشناخته زیادی دارد/ حضور ۲۳ گروه در این دوره از جشنواره
به گزارش راه آرمان؛ وحید محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: استان کرمان یکی از استان‌های غنی در حوزه فرهنگ اصیل بومی و محلی است که سالهاست با برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، رنگین‌کمانی از اقوام مختلف کشور را زیر آسمان پرستاره خود نظاره‌گر بوده است.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی‌بر تمرکز زدایی و نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته و به منظور توجه جدی‌تر به جریان موسیقی مناطق استان، برگزاری این رویداد در شهرستان‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدی با بیان اینکه نمی‌توان به بهانه برگزاری جشنواره ملی از داشته‌های خود غافل شد، گفت: نباید به حضور یکی دو گروه در سال در این رویداد اکتفا کرده و از تداوم حیات فرهنگی و هنری این موسیقی و حفظ و اعتلای آن در سطح استان غافل شویم‌.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب شهرستان بافت به عنوان میزبان این گردهمایی، نیاز به دلیل و برهان زیادی نبوده و نیست، افزود: ویژگی‌های منطقه‌، جمعیت عشایری، مزیت گردشگری، آداب و رسوم خاص و توانمندی گروه‌های موسیقی شهرستان در واقع رنگ و نماد هنری این خطه سرسبز را با این نوع فعالیت هنری همسان می‌سازد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان افزود: نزدیک به یک‌صد هنرمند در قالب ۲۳ گروه از ۱۲ شهرستان در این دوره جشنواره حضور دارند و خوشحالیم که با این اتفاق از بخش کوچکی از دامنه وسیع موسیقی اقوام استان چهره‌گشایی می‌شود. استان کرمان همچنان نغمه‌های بکر و ناشناخته زیادی دارد که شناسایی و معرفی استعدادهای این حوزه از جمله برنامه‌های موثر در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: دعوت و حضور دبیر جشنواره ملی نواحی ایران و تعدادی از اعضای شورای سیاست گذاری آن جشنواره را می‌توان علاوه‌ بر هم افزایی فرهنگی و هنری، به نوعی مانوری برای آمادگی هنرمندان استان در جهت نقش آفرینی هر چه بیشتر در برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی که آبان‌ماه سال جاری در کرمان برگزار می‌شود دانست.

محمدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان، هنرمندان و جامعه فرهنگی هنری منطقه به دلیل میزبانی این رویداد، گفت: امیدواریم شهرستان بافت همچنان کانون گرم همدلی در هم‌نوایی آواها و نواهای اقصی نقاط این استان پهناور باشد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjooev8uqe8vz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین