تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: جشن غدیر، جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است.
جشن غدیر، جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است/سلاح زبان مؤثرترین سلاح برای امر معروف و نهی‌ازمنکر است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

کرمان: جشن غدیر، جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت دهمین اختر امامت و ولایت، واسط فیض و سعادت امام هادی( ع) و امام موسی کاظم( ع )گفت: خودم و همه شمارا به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم؛ چرا که تقوای الهی عامل اصلی سعادت است.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع)در حدیثی فرموده اند؛ در دنیا زاد و توشه ای برای خود مهیا کنید که در آخرت نگهبان شما باشد؛ چراکه امروز، روز عمل و فردا، روز حساب است.

امام جمعه کرمان گفت: جاذبه های دنیا زود گذر است و مقامات و مسئولیت های کسب شده در دنیا؛ اگر در مسیر رضای خداوند نباشند و عمل نکند، هیچ ارزشی در قیامت در بر نخواهند داشت.

وی افزود: ریشه سعادت انسان، تقوای الهی است و اگر تقوا را رعایت کردید، منتظر آینده ای روشن باشید و این را بدانید که هیچ کس برای آدم قدمی بر نمی‌دارد و تنها خود شخص است که باید در قیامت جوابگوی اعمال خود باشد.

 نماینده ولی فقیه گفت: در استان کرمان محور و عنصر اصلی تقوا ۲ مورد، یاد خدا و توجه به معاد و دادگاه عدل الهی است؛ زیرا باید مد نظر داشت که خداوند تعالی مراقبی قدرتمند برایمان است و روزی در محضر و پیشگاه پروردگار حاضر خواهیم شد.

به گفته وی اگر تقوا در زندگی ما نمایان شود، آثار حائز اهمیتی در انتظار ما خواهد بود؛ چرا که وقتی باتقوا شدیم، خداوند قدرت شناخت خوب و بد را به آدم خواهد داد و شناخت دوست و دشمن را پیدا می کنیم و فرقان را دارا خواهیم شد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی فرقان، سعادت و شقاوت را به ما نشان می دهد و اگر می خواهیم قدرت تشخیص داشته باشیم، باید تقوا در خانواده، محیط کار، ارتباط با همسایه و خانواده، تقوای مالی و تقوای سیاسی و ... را بیابیم.

وی افزود: وقتی پرده حرص، طمع، دوستی های افراطی، قوم گرایی، حزب گرایی و... روی عقل را بگیرد و بپوشاند، قدرت تشخیص را از آدم دور می کند و تقوا بی معنا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: تقوا پیشه کنیم و به خداوند و معاد توجه داشته باشیم و بدانیم که عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان گفت: در شرایطی که بحث معیشت مطرح است مسئولان اداره تامین اجتماعی در این هفته که مختص تامین اجتماعی است، خبر خوشی را به بازنشستگان بدهند و از بازنشستگان هم، صبوری را خواستاریم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با توجه به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان دارای وظيفه هایی است که در صدر آن، نظارت بر قوانین مجلس است که اسلامیت در آن رعایت شود.

وی گفت: شورای نگهبان بعد از انقلاب اسلامی وقتی بحث قانون اساسی مطرح شد، حفاظت از قانون اساسی کشور را عهده دار شد و همچنین نیروهای شورای نگهبان در هر مرحله از انتخابات اگر تخلفی ببینند؛ موظف هستند که برخورد کنند.

امام جمعه کرمان با تبریک عید بزرگ غدیر خم، تاکید کرد: مبعث نبوت است و غدیر امامت و ولایت را مطرح می کند.

وی تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره عید غدیر است؛ چرا که خدای ناکرده عید غدیر که ولایت را تکمیل می کند دچار تفرقه نشود و جشن غدیر جشن امام معصومی است که منصوب خداوند است و امامت او را جشن می گیریم و جشن غدیر، جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: باید توجه کرد که در غدیر، رهبر حزب الله انتخاب شد، رهبری که هدفش جلب رضایت خداوند بود و همسو با رعایت خداوند عمل  کرد و در رابطه با امامت، همه مسلمانان امام و امامت را قبول دارند؛ ولی اختلاف کلامی درباره جایگاه امام (ع) دارند.

به گفته وی  باید مجری عدالت امامی باشد که معصوم است؛ بنابراین  غدیر، جشن منصوب شدن امامی است که در همین راه عدالت، شربت شهادت نوشید. 

امام جمعه کرمان افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به حجاج بیت الله الحرام که در بزرگ ترین اجتماع بزرگ مسلمانان شرکت داشته اند، پیام داشتن وحدت، معنویت و مقاومت برای ۲ محور رضایت خداوند و معاد را ابلاغ کردند. 

وی گفت: اختلاف جامعه اسلامی نباید به بیرون کشیده شود و معنویت نباید کم رنگ شود و وحدت اگر رنگ باخت، مسلمانان شکست می خورند؛ بنابراین امیدوارم به این پیام و دستور العمل از جانب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه با جان و دل داشته باشیم؛ چرا که تنها این پیام صرف حجاج بیت الله الاحرام که اجتماع جوامع مسلمانان است، نبوده و برای همه ما مسلمانان است و باید به آن پیام مهم، جامعه عمل بپوشانیم.

امام جمعه جیرفت: فلسفه‌ی وجود امامت الگوپذیری مردم از امامان معصوم است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از فلسفه‌ی وجود امامت الگوپذیری مردم از امامان معصوم (ع) است که ما خود را بایستی شبیه آن بزرگواران نزدیک نمائیم.

امام جمعه جیرفت افزود: امامان معصوم (ع) بهترین الگو و اسوه برای زندگی ما خواهند بود و سبک زندگی خود را باید در جهت و شبیه آن بزرگواران قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از کلاس درس امام هادی (ع) فرا گیریم، درس کنترل خشم و غضب است.

وی ابراز کرد: غدیر نشانه کمال و جامعیت اسلام است و با غدیر دین اسلام کامل شده است و تا قیامت پاسخگوی تمام نیازها و ضرورات بشر خواهد بود.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: غدیر باید عامل وحدت باشد و در این ایام آثار جشن و شادی باید شکوفا باشد و در شهر نمایان شود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم مطرح کرد: بحث نظارت بر انتخابات باید یکپارچه شود و دوگانگی آن بسیار مطلوب نیست تا از پیامدهای آن جلوگیری شود و تمام مسئولیت بر عهده شورای نگهبان قرار گیرد.

 امام‌جمعه موقت کوهبنان :اصلی ترین پیام غدیر ابلاغ پیام حاکمیت اسلامی است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام احمد ابراهیمی و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد ابراهیمی امام جمعه موقت کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: روز عید سعید غدیر خم عید ولایت ، امامت و رهبری را در پیش داریم در این روز  خداوند ، پیامبر اکرم (ص) را مامور کرد که پیام مهمی را ابلاغ کند و مولای متقیان را بعنوان وصی و جانشین خود معرفی کند تا ماموریت خود را به خوبی انجام داده باشد. 

وی تاکید کرد: اصلی ترین پیام غدیر ابلاغ پیام حاکمیت اسلامی است که تدوام مقام رسالت و امامت جامعه را بواسطه مولای متقیان مشخص شد.

 امام‌جمعه موقت کوهبنان گفت: در عصر غیبت ، ولی فقیه صلاحیت اداره جامعه اسلامی را دارد که حکیم ، وارسته ، فرزانه ، انقلابی و آگاه به امورات جامعه اسلامی است که این ویژگی ها امروز در وجود مقام معظم رهبری نمود دارد.

وی ابراز داشت: روز دوشنبه مراسم جشن باشکوه عید غدیر در مسجد جامع کوهبنان برگزار می شود که از عموم همشهریان عزیز در این مراسم دعوت می شود. 

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود:  ولادت باسعادت امام هادی (ع) و امام موسی کاظم (ع) را در پیش داریم و روز ۲۵ تیرماه سالروز تاسیس بهزیستی به دست دکتر فیاض بخش است.
 
وی یادآور شد: حمایت از معولین و تلاش در راستای اشتغال معلولین و... از مهمترین وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان است که توسط حضرت امام(ره) تاسیس شد نظارت بر روند انتخابات و صیانت از آرای مردم از مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

وی ابراز داشت: انقلابی بودن ، ولایت مداری ، قانون مداری استقلال ، استکبار ستیزی ، شجاعت و.... از مهمترین ویژگی های اعضای شورای نگهبان است . 

امام جمعه موقت کوهبنان بیان داشت: هفته تامین اجتماعی را در پیش داریم که مهمترین نهاد کشور در امور بیمه و درمان است که بیش از ۷۳ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد. 

وی ادامه داد: اجرای سی نوع از خدمات بصورت غیر حضوری از مهمترین خدمات تامین اجتماعی است.  

خطیب جمعه کوهبنان گفت: مساله دوچرخه سواری بانوان در فضای عمومی بر خلاف عرف و شرع جامعه اسلامی است اسلام مخالف تفریح سالم بانوان نیست اما باید مکانی سر بسته برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:حجاب و عفاف ازجمله احکام اسلامی و ضروریات دین است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت :یکی از فرهنگ های دینی فرهنگ حجاب و عفاف است فرهنگ دینی ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشخیص می دهد که اثر آن در رفتار فردی و اجتماعی مردم هویدا می شود و نوعی از این رفتارها که جنبه بیرونی دارد و آثار گسترده و عمیق تر در جامعه دارند و از این رو پیامبر چنین هشداری می دهند گناه هرگاه پنهانی انجام شود فقط انجام دهنده آن زیان دیده است و اگر آشکارا انجام دهد و با آن مقابله نشود به همگان زیان می رساند.

وی افزود: لذا جامعه و دولت اسلامی در باره گناه آشکار باید چاره‌اندیشی کند و سلامت روانی مردم را تضمین کند حجاب و عفاف ازجمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاست گذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه ریزی کنند.

امام جمعه موقت آسمینون تصریح کرد: اما گاهی از اوقات افرادی برای اینکه حجاب اسلامی را کم ارزش تلقی نمایند بهانه هایی می آورند عمدتاً عوامانه و نشان دهنده ضعف آگاهی آنها نسبت به این فریضه مصونیت ساز و اثرات مبارک است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: بی حجابی و بی عفتی بیماری مهلک و مسری است که اگر به موقع و به هنگام مداوا و ریشه آن خشکاندن نشود خطرات و آسیب آن دامن گیر همه خواهد شد.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامی که خطاب به امت اسلامی و حجاج بیت الله الحرام داشتند به دو اکسیر نجات بخش امت اسلامی ، معنویت و وحدت اشاره نمودند .

وی افزود:وحدت و معنویت مسلمانان پایه اساسی حج و دو عامل عزت و سعادت اسلامی است چون با ذکر و معنویت است که می‌تواند امت اسلامی را به اوج عزت و سعادت برساند دشمنان ملت های مسلمان در تاریخ اخیر تلاش انبوهی را برای سست کردن این دو اکسیر زندگی‌بخش یعنی وحدت و معنویت در میان ملت های ما به کار بردند معنویت را با ترویج سبک زندگی غربی که خالی از روح معنوی برآمده از کوته فکری مادی است کمرنگ کنند و وحدت را با گسترش و شدت بخشیدن تفرقه مانند زبان ، رنگ ، نژاد و جغرافیا به چالش می‌کشند اما امت‌های اسلامی باید با همه وجود به مقابل برخیزند.

حجت الاسلام جعفری با تبریک دهه ولایت و امامت و همچنین عید سعیدغدیرخم تصریح کرد:روز هجدهم ذی الحجه روز فرخنده و مبارکی است که مبارکی این روز از ابتدای خلقت بشر تا ابد مقرر شده است غدیر تنها یک روز نیست بلکه فرهنگ سعادت آفرین است فرهنگی که تحقق بخش رمز و راز حقیقت خوشبختی بشر و جامعه بشری در ساحت دنیوی و اخروی است .

وی افرود:فرهنگ غدیر یک پیام جهانی دارد و آن ولایت پذیری است و کسانی که این پیام جهانی و ادبیات قرآن، ولایت خدا ، ولایت رسول خدا و اهل بیت را بپذیرید جزء حزب خدا هستند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تعطیلی معدن آسمینون بیان کرد:قریب به دو ماه است که معدن آسمینون تعطیل است و کارگران بیکار شده‌اند لذا مسئولین شهرستانی،نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی از جمله استاندار محترم تقاضا داریم نسبت به حل مشکل بیکاران اقدام عاجل و تلاش بیشتری داشته باشند و صدای کارگران مظلوم را به گوش رئیس جمهور محترم برسانند که مشکل این کارگران هم حل گردد.


امام جمعه انار:سلاح زبان مؤثرترین سلاح برای امر معروف و نهی‌ازمنکر است. 


حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه انار امروز گفت : همانطور که شب قدر را قرآن از هزار ماه برتر می‌داند  در روایات معصومین (ع) ،اعمال و عبادات در روز عید غدیر نیز از هشتاد ماه برتر است. 

باعظمت‌ترین و با شرافت ترین عیدها،  عید غدیرخم سالروز نصب امیرالمؤمنین حضرت  علی (ع) به مقام امامت است ، لذا لازم است جشن‌های غدیریه را باشکوه برگزار کنیم. 

قرار است بعد از ظهر  روز عید غدیر (ساعت ۱۸) در شهرستان انار توسط نیروهای فرهنگی، مردمی و بسیجیان  و بسیج هنرمندان  واقعه روز غدیر  به نمایش گذاشته شود  که حضور باشکوه مردم را می‌طلبد . 

وی در ادامه افزود: دو ویژگی بسیار مهم مبارزات امام هادی شبکه‌سازی شیعیان و انشاء  دو زیارت‌نامه جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمؤمنین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌باشد. 

مهم‌ترین ویژگی امام کاظم (ع)که از اوصاف متقین است بردباری است که فرمود:بردباری بهترین ردا و لباسی است که انسان بر دوش خود می‌اندازد. 

امام جمعه شهرستان انار گفت:اقدام بسیار خوب تیم‌های تذکر لسانی که در جهت حفظ تقویت حجاب و عفاف در شهرستان انار  تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌شود. 

سلاح زبان مؤثرترین سلاح برای امر معروف و نهی‌ازمنکر است. 

حجه الاسلام منتظری تاکید کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید حرف بزنید یک کلمه  هم بیشتر نمیخواد، لازم هم نیست سخنرانی کنید ، لازم نیست با خشم باشد،  یک کلمه آسان بگویید* این کار شما خلاف است* نکنید* شما به دیگری بگویید دیگری بگوید، دیگری بگوید ، در این صورت است که گناه در جامعه می‌خشکد. 

امیدواریم این طرح تذکر لسانی همچنان تداوم داشته باشند تا شاهد نتایج خوبی برای آن در سطح جامعه باشیم. 

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شورای محترم نگهبان مطمئن ترین دستگاه برای حراست از نظام اسلامی است و نمی‌گذارد نظام اسلامی از خط دین اسلام و قانون اساسی  منحرف شود. 

وی یاد اور شد: بارها ثابت شده‌است که اعتماد به امریکا هرگز رونق اقتصادی نمی‌آورد. بسیاری از کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند نه‌تنها توسعه‌ای نداشتند بلکه باعث نابودی حکومت و اقتصادشان شده‌است. 

اقتصاد ایران باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب از تک محصولی خارج و  درون‌زا و برون‌نگر باشد که امیدواریم دولت سیزدهم در این امر موفق باشد.


امام جمعه رفسنجان: طبخ و توزیع ۴۵ هزار پرس غذا در رفسنجان در روز عید غدیر

حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم روزه داری، زیارت حضرت علی علیه السلام و غسل کردن را از مستحبات روز عید عنوان و اظهار کرد: شاد کردن مؤمنان و گذشتن از خطاها، هدیه دادن و تامین نیازهای نیازمندان، ارتباط با خویشاوندان و اطعام مردم در کنار مسائل معنوی برای روز عید غدیر دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۵ هزار پرس غذا توسط مواکب و خیریه ها در روز عید غدیر در رفسنجان طبخ و توزیع می شود، افرادی که نیت مشارکت در ثواب این امر را دارند می توانند با موکب خاتم الانبیا ارتباط بگیرند.
حجت الاسلام عسکری با تبریک میلاد امام هادی علیه السلام بیان کرد: میراث بزرگ امام هادی زیارت جامعه کبیره است که یک دوره ارزشمند امام شناسی است.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آمدن بایدن دلایلی دارد، تورم در آمریکا به دلیل حمایت از اوکراین بالا گرفته و رییس جمهورش به مردم گفته باید تحمل کنند، دوشیدن گاوهای شیرده در منطقه یکی از دلایل سفر بایدن است.

عسکری ادامه داد: با توجه به بحران انرژی و نفت با بالارفتن قیمت نفت، به این منطقه آمده تا نفت بیشتری را چپاول کند، به دنبال تامین منافع نفت و گاز خودش است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: جنایات آمریکا در افغانستان و عراق نمونه ای کوچک از خوی استعماری اوست در حالیکه ایران را یک کشور تروریستی می خواند و سپاه پاسداران را که مقابل داعش خودساخته شان را ایستاده را یک سازمان تروریستی می داند و مدال می دهد به فرمانده ای که دستور سقوط هواپیمایی مسافربری را می دهد.

وی با گرامیداشت ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی در راستای تحقق عدالت اجتماعی پایه ریزی شده است، فعالیت آنها بسیار ضرورت دارد، منشا خدمات ارزنده ای هستند و باید حمایت شوند.



امام جمعه رودبارجنوب:بایدن با هدف تامین امنیت اسرائیل به غرب آسیا سفر کرد/پیروی از ولایت از درس های مهم غدیر است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: اگر کسی در روز غدیر اطعام دهد انگار تمام اولیا و انبیا را اطعام کرده است.
 
خطیب جمعه رودبارجنوب با اشاره به این که باید از غدیر خم تجلیل کنیم، بیان کرد: منشا تمام مناسبت ها عید غدیر خم است و ما باید نقش ولایت در عبادت را بدانیم.
 
وی با بیان این مطلب که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ نماز ستون دین است، افزود: تکیه گاه نماز، ولایت است و باید ولایت را بیشتر بشناسیم.
 
حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به مقایسه ولایت با ضد ولایت، اظهار کرد: هم انبیا و هم کفار به دنبال اعمال ولایت هستند اما ولایت کفار از نور به سوی ظلمت هدایت می‌کند و ولایت انبیا از ظلمات به سوی نور هدایت می کند.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب بیان کرد: تمام مستکبرین از صدر اسلام تاکنون دنبال این هستند که کلید ولایت را بربایند و آن را ضعیف کنند.
 
وی با اشاره به این که اگر بخواهیم دین پایدار بماند باید پشتیبان ولایت باشیم، خاطرنشان کرد:  اولین درس غدیر این است که اگر بخواهیم منحرف نشویم باید از خدا، پیامبر (ص)، اولیای الهی و ولایت پیروی کنیم.
 
حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: درس دوم غدیر این است که کار را باید به کاردان سپرد، درس سوم سیاست از دیانت دور نیست و درس چهارم اگر حقی از انسان اگر ضایع می‌شود باید همانند علی صبر کرد.
 
امام جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: فرمایشات حضرت علی (ع) در آخرین لحظات عمر سفارش به تقوا و نظم در زندگی بوده است.
 
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری آمریکا به غرب آسیا، عنوان کرد: بایدن ادعا کرده برای آرامش این کشورها وارد غرب آسیا شدم اما در واقع هدف آن سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، فروش سلاح و گسترش اسلام هراسی می باشد.
 
حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: به فضل الهی در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران با وجود ملت بزرگ، رهبری، نیروهای نظامی و انتظامی توانسته روی پای خود بایستد.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، تصریح کرد: این نهاد انقلابی حافظ نظام و مردم سالاری در بحث انتخابات است و دلیل حضرت امام برای تشکیل این نهاد تحقق این مهم بوده است.
 
وی با اشاره به در پیش بودن سالروز تاسیس نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت امروز ما مدیون نیروی انتظامی است که جا دارد از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کنیم.
 
حجت الاسلام افشارمنش در پایان افزود: ۲۵ تیرماه سالروز تشکیل بهزیستی و تامین اجتماعی است که از زحمات این بزرگواران نیز تشکر می کنیم.


امام جمعه کهنوج:

‌حجت الاسلام احمد نجنو‌امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت:ارکان تمسک به ولایت لازم است که قدری در خصوص واژه تمسک به ولایت توجه داشته باشیم و ببینیم که معنای واقعی تمسک چیست.

  وی افزود: تمسک دارای سه رکن است اگر هر کدام از آنها نباشد تمسک تحقق پیدا نخواهد کرد.


۱ _معرفت و تصدیق علی علیه السلام یعنی اینکه معتقد به این موضوع باشیم که علی علیه السلام از جانب خدا منصوب شده و اطاعتش در حد اطاعت از خدا و رسولش است

۲_ محبت آن حضرت را در دل جان دادن و بعد از خدا و رسولش محبوبترین محبوب دانستن

۳ _عملاً تسلیم اوامر و نواهی آن امام معصوم و منصوب از جانب خدا باشیم

وی تصریح کرد:پس اگر دیدیم که در تمسک به ولایت علی علیه السلام اطاعت از امر و نهی علی تحقق پیدا نمیکند بدانیم که معرفت و محبتی که از آن دم میزنیم ادعایی بیش نیست بله واقعا سخت است و شوخی بردار نیست تمسک واقعی به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام سختی هایی دارد که  خود حضرت فرمودند
«إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ»

خطیب جمعه کهنوج گفت: به یقین کارما بسیار دشوار است و جذب فرد با ایمانی که خدا را قلب و او را از مراحل امتحان و ایمان گذرانده است نمی‌توانند آن را تحمل کند.

وی افزود:پس عزیزان حواسمان باشد که نقص اساسی ما در اطاعت است و الا آن مقدار از معرفت و محبتی که ما ادعا میکنیم دشمن شان هم داشتند آنچه که دشمنان آن ها نداشتند همین تسلیم و اطاعت بود وی تصریح کرد:یعنی خود معاویه علیه لعنت هم می دانست که علی علیه السلام مولود کعبه است و از کودکی پرورش یافته حضرت محمد(ص) بوده است خوب میدانست که یگانه مجاهد همه غزوات و جبهه ها بود خوب می دانست که علی علیه السلام در روز غدیر در بین ۱۲۴ هزار نفر پیغمبر دستش را بالا برد و فرمود من کنت مولا فهذا علی یا مولا

وی افزود:اما آنچه که نقد و ضعف معاویه بود همان عدم تسلیم و اطاعت از علی بود که به خاطر حس ریاست طلبی که در وجودش بود این ریاست طلبی بر همه آن علم معاویه پرده افکنده بود.

خطیب جمعه کهنوج گفت: بله عزیزان ریاست طلبی خیلی از انسان ها را از مدار ایمان خارج کرده است چه بسا افرادی هستند که ایمان و عبادت هایشان به علت این حس دنیا طلبی ریاست طلبی از بین رفته است.

وی افزود:پس سه رکن  از معرفت و محبت و اطاعت آن وقتی کامل می‌شوند که در کنار هم باشند اما اگر اطاعت نباشد آن دو رکن محبت و معرفت هم به معنای واقعی کلمه محقق نمی شوند



امام جمعه عنبرآباد: خواص، نخبگان و صاحب‌نظران جامعه مراقب باشند در قبال امنیت روانی جامعه مسئولند

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث گذشته گفت: در بحث ازدواج در چهار عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قانونی موانع متعددی بر سر راه ازدواج جوانان قرار دارد که بایستی توسط دولت رفع شود.

وی گفت: رسم های پرخرج، بینش نادرست از مقوله ازدواج، مهریه ها و جهیزیه های سنگین و ابهام میزان مخارج ضروری ازدواج از موارد متعدد در تاخیر اقدام برای ازدواج دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بامری ضمن تبریک میلاد امام هادی علیه‌السلام و ایام دهه امامت و ولایت گفت: در آستانه فرارسیدن عید الله الاکبر عید سعید غدیرخم قرار داریم غدیر یک فرهنگ سعادت آفرین است فرهنگی که تبیین‌کننده و تحقق‌بخش رمز و راز حقیقت خوشبختی است و خوشبختی حقیقی بشر و جامعه بشری در ساحت دنیوی و ابدی است.

 وی افزود: فرهنگ غدیر موضوع مدیریت جامعه در ساحت‌های سیاسی‌، اقتصادی، فرهنگی‌ و اجتماعی را مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوع حیات بشری می‌داند و بر این نکته شاخص اصرار و پافشاری می‌کند که مدیریت جامعه، تنها لایق کسی است که دانش و مهارت لازم را دارا است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: پیام جهانی و بشری غدیر این است که جهان مدیر لایق می‌خواهد و شناخت و معرفی این مدیر لایق باخدای متعال است پیام جهانی و بشری غدیر و معنای غدیر و حقیقت غدیر این است که کسی لایق و شایسته امامت و رهبری و مدیریت جامعه بعد از پیغمبر نیست جز امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام.

وی خاطرنشان کرد: بر خودم لازم می‌دانم تشکر کنم از همه مجاهدت‌های زیبائی که در راستای احیاء غدیر در شهرستان عنبرآباد صورت‌گرفته و می‌گیرد، این هم‌افزایی و این هماهنگی و حضور میدانی همه شما عاشقان امیرالمؤمنین نشان از معرفت شور و شعور شما نسبت‌ به اهل‌بیت و امیرالمؤمنین علیه‌السلام است و جا دارد از همه عوامل که در راستای احیاء غدیر انصافاً دارند تلاش می‌کنند و صحنه‌های زیبایی را نیز خلق کردند تشکر می‌کنم.

امام جمعه عنبرآباد با تمجید از اجرای نمایش واقعه غدیر برای اولین‌بار در شهرستان گفت: این کار بسیار بزرگی بود که همه آمدند انصافاً تلاش کردند زحمت کشیدند گوارای وجود شما این محبت این عشق و این دل‌دادگی از همه شما تشکر می‌کنم از همه عوامل و دست‌اندرکاران از همه کسانی که نقد داشتند و دارند نقش ایفا می‌کنند جوان‌های عزیز و بسیجیان خواهر و برادر و همه مسئولین و مردم بزرگوار و ولایت‌مدار.

وی با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان جایگاه بی‌بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد؛ توصیف این نهاد را وقتی در کلام امامین انقلاب جستجو می‌کنیم پی به اهمیت و نقش والای این نهاد در صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام می‌بریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری افزود: شورای نگهبان برای نظام اهمیت حیاتی دارد و به‌همین خاطر است که یکی از نهادهایی که بیشترین هجمه‌های دشمن را به خود اختصاص داده‌است شورای نگهبان است این‌که دشمنان نظام اسلامی در تبلیغات خودشان یکی از نقاطی که متصلند در هر برهه‌ای مورد بمباران تبلیغاتی خودشان قرار می‌دهند به‌خاطر نقش و اهمیت این نهاد است.

وی همچنین با اشاره به ۲۷ تیرماه گفت: ۲۷ تیر، روز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت که نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی است و امروز  بیش‌از سی و سه سال از آن واقعه عبرت‌آموز می‌گذرد جا دارد در زمان حال درباره دفاع مقدس و حادثه بزرگ قطعنامه به این‌ها پرداخته شود که یکی از مهم‌ترین خاک‌ریز های اول، جنگ روایت‌ها است که مورد هدف اتاق فکر استکبار فرهنگی و سیاسی قرار دارد، وقایع دفاع مقدس و مخصوصاً روایت واقعی از علل و عوامل پذیرش قطعنامه و حوادث پر رمز و راز قبل و حین و بعد از آن است امروز باید به‌درستی بدعهدی دشمن بعد از پذیرش قطعنامه روایت شود تبیین شود که بلافاصله بعد از قبول آتش‌بس صدام و منافقین با چراغ سبز آمریکا و اروپا به مرزهای ما حمله آغاز کردند و نشان دادند که به‌هیچ‌وجه در هیچ شرایطی نمی‌شود به دشمن اعتماد کرد.

امام جمعه جازموریان:شورای نگهبان دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و نظام اسلامی است/ جنگ رسانه‌ای برای تغییر در ادراک جامعه از روش‌های های محور عبری-عربی است


حجت الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت امام هادی علیه السلام وسفارش به تقوای الهی اظهار کرد: بخشش و کمک مالی و هم چنین اعتماد به خویشاوندان از آموزه های رفتاری است که امام هادی علیه السلام است.

امام جمعه جازموریان با بیان این مطلب که بعد از نیاز هدایت دومین نیاز بنيادين و  انسان و جامعه انسانی امنیت فردی و اجتماعی است،خاطر نشان کرد: امنیت اجتماعی منشأ و زير بنای تمامی امور است و عدم آن هیچ گونه فعالیتی از علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و صنعتی و هنری و سیاسی انسجام پذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: امنیت اجتماعی، لازمه شکوفایی و پیشرفت و تعالی جامعه‌ قلمداد می شود و پیش‌نیاز برای تحقق عبودیت و توحید جامعه استقرار امنیت همه جانبه و فراگیر است این هم تنها با حکومت مورد رضایت الهی قابل تحقق است و مسوولان باید بررسی کنند در تحقق ۱۰۰ درصدی و مطلوب این مساله چقدر موفق بوده‌ اند.

خطيب جمعه جازموریان باه ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان دیدگاه بلند صيانت از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

 وی در ادامه به جایگاه شورای نگهبان از دیدگاه امامین انقلاب اسلامی پرداخت وافزود: حضرت امام فرمود: شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است و مقام معظم رهبری می فرمايند: شورای نگهبان عماد ملت ودین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است.

حجت الاسلام صادقی اعتماد به آمریکا را غلط دانست و تصریح کرد: در کشاکش جنگ ادراکی دشمن یکی از شبهات پر تکرار این است که اگر با آمریکا کنار بیاییم اقتصادمان رونق خواهد يافت.

وی با بیان اینکه دو گانه معیشت-مذاکره  برای تضعيف روحیه مقاومت است،گفت: جنگ رسانه‌ای برای تغییر در ادراک جامعه از روش‌های های محور عبری-عربی است که شبانه روز بر علیه کشورمان انجام میشود تعداد رسانه های فعال در این عرصه قابل مقایسه با فعالیت  رسانه‌ای سایر کشورها نیست.

خطیب جمعه جازموریان خاطر نشان کرد: هر کشوری که با آمریکا رابطه‌ و به سیاست‌های واشنگتن اعتماد مطلق داشت نه تنها توسعه نیافت بلکه در بسیاری از موارد اعتماد آنها باعث نابودی حکومت و اقتصادشان شده است عبرتی که از اقتصاد به‌ هم ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می‌توان نتیجه گرفت که صرف ايجاد رابطه با آمريکا نه تنها تاثیر مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم نخواهد داشت بلکه در بسیاری از موارد باعث فروپاشی خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری تک محصولی نگه داشتن اقتصاد ایران در دولت سابق و سوء مدیریت اقتصاد باعث شد طرفداران تفکر لیبرالی به جای آدرس دقیق چرایی ايجاد تورم در اقتصاد در گزاره‌های نادرست رابطه نداشتن با آمریکا را دلیل اصلی بدانند.

امام جمعه جازموریان با توجه به در پیش بودن هفته تامین اجتماعی و بهزیستی بیان کرد: 
نقش تامین اجتماعی و بهزیستی نقش موثری است در جامعه و برای اجتماع و مردم گام های بزرگی برای محو فقر برداشتند اما با وجود تلاش ها باز هم فقر وجود دارد اما باید تلاش کنند که فرهنگ توسعه متوازن را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام صادقی در پایان از زمزمه های استان شدن جنوب کرمان سخن گفت و ادامه داد: مساله بحث جنوب کرمان مطرح شده است اگر ما به دنبال استقلال متوازن هستیم و استقلال جنوب را لازم میدانیم باید برای تحقق این مهم باید مسائلی مدنظر بگیرد از جمله موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های منطقه به صورت کارشناسی و دقیق صورت بگیرد و هم چنین از نخبه گان و صاحب نظران نظر خواهی شود و در همه جوانب ما مطیع قوانین هستیم.


امام جمعه ریگان:تضعیف این نهاد مقدس توسط عده‌ای آب ریختن به آسیاب دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین جعفر ریگانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره داشت به روز بهزیستی و اظهار کرد: سازمان بهزیستی خدمات شایانی به شهروندان این خطه ارائه کرده و این سازمان امید مظلومان و معلولان این کشور است.

امام جمعه موقت شهرستان ریگان به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره و بیان کرد: نهاد مقدس شورای نگهبان مایه خیر و برکت برای کشور ما بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم شورای نگهبان جلو گیری از نفوذ در حاکمیت است، افزود: تضعیف این نهاد مقدس توسط عده‌ای آب ریختن به آسیاب دشمن است.

ریگانی اشاره داشت به فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم، عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم امسال جشن عید بزرگ غدیر با شکوه تمام تر در سراسر شهرستان برگزار شود.

وی در خاتمه از تلاش های رئیس دادگستری ریگان در جهت اجرای عدالت و تأمین امنیت پایدار در این شهرستان قدردانی کرد.

امام جمعه فهرج: چارچوب توسعه قدرت راهبردی فراسرزمینی در حال افرایش است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با برشمردن برکات روز عیدغدیر گفت: عید غدیرخم عید وحدت امت اسلامی است و ما باید این روز را قدر بدانیم و از برکات آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به حربه های رژیم منحوس صهیونیستی در جلوگیری از نزدیک شدن ایران به سرزمین های اشغالی گفت: این تحرکات هیچ نتیجه ای در پی ندارد چرا که نفوذ ایران اسلامی به فرماندهی ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در چارچوب توسعه قدرت راهبردی فراسرزمینی در حال افرایش است.

آقاملایی سفر بایدن به سرزمین های اشغالی را محکوم به شکست دانست و بیان کرد: خود شما میدانید در مقابل باران موشکی ایران تاب تحمل ندارید؛ دوران بزن و در رو تمام شده است، اگر بخواهند کوچکترین اشتیاهی بکنند با پاسخ محکم نه تنها ایران عزیز بلکه محور مقاومت روبرو خواهند شد.

خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: حضور کشتی های جنگی ایران در دریای سرخ پیام دارد و پیام آن این است که ما دائما تمام تحرکات تل آویو، حیفا و واشنگتن را زیر نظر داریم و اگر کوچکترین خطایی بکنند تل آویو، حیفا و رژیم منحوس صهیونیستی را از روی کره زمین پاک خواهیم کرد.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcdnj0fkyt0xf6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین