تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۵
۰
plusresetminus
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی جنوب کرمان مطرح کرد؛

رفع تصرف بیش از ۹ هکتار از اراضی ملّی شهرستان جیرفت

خانباز امیرافضلی گفت: ۹ هکتار و ۵ هزار متر مربع از اراضی ملّی شهرستان جیرفت از ید متصرفین خارج شد.
رفع تصرف بیش از ۹ هکتار از اراضی ملّی شهرستان جیرفت
به گزارش راه آرمان از جیرفت؛ خانباز امیرافضلی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۹ هکتار و ۵ هزار متر مربع از اراضی ملّی شهرستان جیرفت از ید متصرفین خارج شد.

فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال میزان ۹ هکتار و ۵ هزار متر مربع از اراضی ملّی روستای دوران‌آباد بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی بیان کرد: نیروهای پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان این اراضی ملّی را از ید متصرفین خارج و به دولت باز گرداندند.

امیرافضلی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: هرگونه زمین‌خواری براساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا یک دستگاه بیل مکانیکی توقیف شد، خاطرنشان کرد: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملّی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملّی اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgq79qnak9xx4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما