تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
۰
plusresetminus
عباس بلندی گفت: سال گذشته به ۱۱۵ مددجوی متقاضی اشتغالزایی در مجموع ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد پرداخت شد.
۱۱۵ مددجوی بهزیستی رفسنجان ۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند
به گزارش راه آرمان؛ عباس بلندی امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی گفت: بهزیستی این شهرستان بیش از ۵ هزار معلول تحت پوشش دارد که عمده آن‌ها جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی و بیماران اعصاب و روان هستند.

بلندی با اشاره به اینکه ۱۴۸۰ شماره تلفنی است که از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخ‌ گویی به مشکلات مردم درخصوص آسیب‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری و غیره است، اظهار کرد: به ۴۰۰ زن سرپرست خانوار و ۸۰ خانواده دارای دوقلو که بی بضاعت هستند خدمات ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش این نهاد هستند، ادامه داد: همچنین یک مرکز نگهداری کودکان دختر را در رفسنجان دایر کردیم؛ سال گذشته به ۳۲۵ دانش آموز کمک‌هزینه تحصیلی اعطا و نیز ۷۰ مورد ویلچر، ۳۵ مورد تخت، ۳۷ تبلت و دیگر خدمات به مددجویان ارائه شد.

وی افزود: در بحث اشتغال سال گذشته ۱۱۵ مددجوی متقاضی را از محل تبصره های ماده ۱۶ و ۱۸ به بانک معرفی کردیم که ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ۴ درصد به آن ها پرداخت شد و تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال شروع و تا سقف یک میلیارد ریال به متقاضیان اعطا شد.

بلندی ادامه داد: همچنین سال گذشته نصب پنل خورشیدی جهت درآمدزایی برای مددجویان برای ۲۳ خانوار تحت پوشش نصب شد که برای نصب پنل خورشیدی در خانه هر خانوار ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.

وی تصریح کرد: ۲۳ مورد نصب پنل خورشیدی برای مددجویان سال گذشته انجام شد این عمل می تواند برای خانوارهای معلول درآمدزایی داشته باشد امسال نیز تقاضای نصب ۴ برابر نسبت به سال گذشته به اداره کل را ارائه کردیم و در صورت جذب سهمیه از استان برای مددجویان شهرستان پنل نصب خواهد شد.

بلندی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ هزار و ۱۰۰ نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد ۶ مورد دچار مشکل بودند که با ارجاع به متخصص مشکلات آن ها رفع شد البته ۲ نفر از این نوزادان که دچار ناشنوایی مطلق بودند با حمایت بهزیستی و نهادهای خیر کاشت حلزون برای آن ها انجام و از ناشنوایی مطلق نجات داده شدند.

وی کاشت هر حلزون برای نوزاد را بالغ بر ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: ۱۶ گروه همیار و خودیار زنان سرپرست خانواده را تحت پوشش داریم که در بحث‌های اشتغال‌زایی ازجمله قالی‌بافی، خیاطی، آشپزی و غیره با حمایت بهزیستی فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ نفر از مددجویان عضو صندوق روستایی و عشایری هستند گفت: سال گذشته در مورد ودیعه مسکن هم به ۲۸ مورد کمک‌هزینه ساخت مسکن در قالب ۲۰ میلیارد ریال به خانواده‌ها اعطا شد.

بلندی بیان کرد: برای ۷۰۰ نفر از مددجویان سال گذشته مشاوره ژنتیک انجام شد که مشاوره ها کمک می‌کند تا از تولد نوزادان معلول جلوگیری به عمل بیاید.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcaean6049nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما