تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۹
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت مطرح کرد؛

حادثه غدیر مظهر وحدّت امّت اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم گفت: عید غدیر خم عید همه مسلمانان جهان و یادآور مهمترین پیام رسول مکرم اسلام (ص) یعنی اکمال دین نبوی است.
حادثه غدیر مظهر وحدّت امّت اسلامی است
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ آئین جشن عید غدیر خم در محل سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ضمن اشاره به موارد اختلاف در معانی خطبه غدیر گفت: حادثه غدیر مظهر وحدّت امّت اسلامی و عید همه مسلمانان جهان و یادآور مهمترین پیام رسول مکرم اسلام (ص) یعنی اکمال دین نبوی است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اختلاف نظر شیعه و اهل سنت در معنی کلمه مولا در خطبه غدیر اظهار کرد: حادثه عظیم غدیر برای همه مسلمانان مقبولیّت عمومی دارد.

وی بیان کرد: در حماسه غدیر وقتی رسول خدا (ص) خود را مولا و سرور هر مؤمن می‌داند و از مردم اقرار می‌گیرد که آیا من سزاوارتر از همه مؤمنین به خودشان هستم هر گونه معنای دیگری را از مولا نفی نموده است.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: دوستی و محبّت یک امر تحکمی و دستوری نیست و کلمه مولا به معنی ولی و سرپرست و حاکم هست و امامت اساس رسالت را حفظ می‌کند و اساس بعثت و امامت بر محور ولایت است.

احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر خم با اشاره به حدیث غدیر به فضائل و سجایای حضرت علی علیه السلام پرداخت و گفت: در غدیر خم خداوند بزرگ براى ادامه رسالت، ابلاغ ولایت امیرمؤمنان (ع) را به رسول گرامی اسلام (ص) تکلیف کرد.

وی با تأکید بر اهمیّت ولایت‌پذیری گفت: در دورانی زندگی می‌کنیم که از نعمت ولایت برخوردار هستیم تا زمانی که اطاعت و تبعیت از ولایت وجود داشته باشد هیچ خسرانی به دین نخواهد رسید.

در پایان این مراسم از کارکنان سادات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdciqvazrt1arr2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما