کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

مدرسه، مرکز پرورش نیروی انسانی تحول آفرین است

29 تير 1401 ساعت 9:43

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نشست تخصصی مدیران کل قطب 5 کشور شامل استان های (خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) گفت: مدرسه مرکز پرورش نیروی انسانی تحول آفرین است.


به گزارش راه آرمان ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: جایگاه انسان موضوع بسیار مهمی است که در علم امروز هم بسیار به آن توجه شده و قرآن کریم هم بر آن تاکید دارد.

وی افزود: در هر تحولی سه عامل نقش اساسی دارد، اولین عامل نیروی انسانی است، نیروی انسانی فرهیخته، کاردان و با انگیزه بسیار مهم است و عامل دوم نقشه راه است، باید مسیر مشخص باشد، عامل سوم هزینه است که باید برای آنچه که قرار است محقق شود، صرف شود، اما ما با نیروی انسانی بیشتر کار داریم.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: مرکز تربیت و پرورش نیروی انسانی در مرحله اول، مدارس و بعد دانشگاه ها هستند، نیروی انسانی تحول آفرین در یک کشور کانون پیشرفت است، شخص اول تعلیم و تربیت در دین ما پیامبر(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در پیش نویس قانون اساسی مقرر شده بود که در کنار سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، قوه تعلیم و تربیت هم داشته باشیم که به هر دلیل محقق نشد، اما ذهن و فکر کسانی که در خدمت امام (ره) بودند این بود که تعلیم و تربیت به خود قوه ای اختصاص دهد.

علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: کار مربی این است که اول موانع را بردارد و دوم این که راه را روشن کند، در نگاه دینی اداره جامعه بر اساس نظارت درونی است نه نظارت بیرونی، در دنیای امروز نظارت بیرونی به بن بست رسیده است، در نظارت درونی انسان در هر حال خدا را ناظر می داند که این موضوع رسالت آموزش و پرورش است.

وی گفت: آمار مدارس ساخته شده بالا باشد خوب است اما مدیرکل موفق کسی است اول مهر همه کلاس هایش معلم داشته باشند، ماموریت دیگر این است که در دوران مسئولیت تلاش کنیم تا در رتبه های علمی بتوانیم خوش بدرخشیم و در زمینه تربیت یعنی جنگ انسانیت و نفسانیت بکوشد.

بر پایه این گزارش، نشست تخصصی مدیران کل قطب 5 کشور شامل استان های (خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) در هتل آسمان کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 128309

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128309/مدرسه-مرکز-پرورش-نیروی-انسانی-تحول-آفرین

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir