تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
۰
plusresetminus
فرماندار رودبار جنوب در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: ائمه جمعه پیشگامان مسائل فرهنگی و مذهبی هستند و در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام و ترویج فرهنگ نماز گام بر می دارند.
نماز جمعه خنثی کننده توطئه دشمنان است/ائمه جمعه پیشگامان مسائل فرهنگی و مذهبی هستند
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبارجنوب با دستور کار ،برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم سالگرد اقامه اولین  نماز جمعه کشور با حضور حجت الاسلام افشارمنش امام جمعه شهر رودبار ، حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهر زهکلوت، علی پرورش فرمانداررودبارجنوب،عمرانی دادستان ،و مدیران ادارات مربوطه در سالن اجتماعات  فرمانداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان رودبارجنوب در این جلسه تریبون نماز جمعه را مهم‌ ترین پایگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی دانست و گفت: نماز جمعه یک جریان هفتگی و خنثی کننده توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین افشار منش گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه این است که باید مسائل روز کشور را مطرح کنند و در چارچوب سیاست‌های رهبر معظم انقلاب صحبت کنند، به تعبیری دیگر سیاست‌های نظام و فرمایشات ولی‌فقیه را تفسیر و تبیین کند تا افکار عمومی مردم با آنچه رهبری می‌فرماید و مطالبه دارد هماهنگ شود.

بهترین دلیل برای اهمیت نماز جمعه آیات قرآن هستند

حجت الاسلام صادقی امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: بهترین دلیل برای اهمیت نماز جمعه آیات قرآن هستند که در آن تأکید بسیار برای حضور در نمازجمعه شده است. امام خمینی (ره) برپایی نماز جمعه را یکی از برکات اسلام دانستند و مردم باید به آن اهمیت دهند.

ائمه جمعه پیشگامان مسائل فرهنگی و مذهبی هستند

فرماندار رودبارجنوب با بیان این که از نظر اجتماعی و سیاسی نمازجمعه یک کنگره عظیم هفتگی است که بعد از کنگره حج بزرگترین اجتماع اسلامی بشمار می‌ رود گفت: این اجتماع عظیم و پرشکوه منشا برکات فراوانی است.

وی ادامه داد: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمانان، تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان، جلب همکاری و مساعدت برای حل مشکلات و در واقع پلی بین مردم و دولت بودن از برکت های نماز جمعه است.

وی فرماندهی این قرارگاه را ائمه جمعه برشمرد و گفت: ائمه جمعه پیشگامان مسائل فرهنگی و مذهبی هستند و در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام و ترویج فرهنگ نماز گام بر می دارند.

پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه به فرمان معمار کبیر انقلاب امام راحل و به امامت آیت الله طالقانی است.


انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcezv8zwjh8wxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما