تاریخ انتشار :شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل با آموزش و پرورش نواحی یک و دو، استثنایی، عشایری و مرکز پژوهش های علمی-آموزشی که به مناسبت هفته خانواده برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگ ساز نقش موثری در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی دارد.
آموزش و پرورش نقش موثری در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی دارد
به گزارش راه آرمان ؛ رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اهمیت موضوع فرزند آوری گفت: جمعیت کشور در حال پیرشدن است، اگر روند کاهش جمعیت به همین شکل باشد، در آینده ای نزدیک شاهد سالخوردگی جمعیت جامعه هستیم که برای رفع این چالش باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مذموم بودن طلاق گفت: پدیده طلاق شایسته جامعه اسلامی و ایرانی نیست، از هم پاشیدن خانواده تبعات منفی و آسیب های اجتماعی زیادی برای فرزندان و به دنبال آن برای جامعه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با نقل قول از بزرگی گفت: در آخرت 4 موضوع اهمیت ویژه دارد، دست کشیدن روی سر یتیم و یتیم نوازی، عاطفه ورزی و کمک به کسانی که همسران خود را از دست داده اند، تلاش برای رفع نیاز مومن و مورد لطف قرار دادن مسکین و فقیر، بنابراین اگر به فکر دیگران باشیم خداوند هم به یاد ما خواهد بود.

رضایی با تاکید بر پاسخگویی همکاران به تلفن های شخصی خود در خارج از وقت اداری افزود: حالا که مسئولیت را پذیرفته ایم باید با تمام توان برای تکریم ارباب رجوع تلاش کنیم، همیشه باید پاسخگوی تلفن های کاری حتی در خارج از وقت اداری باشیم تا شاید بتوانیم مشکلی را رفع کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: از دیدگاه پیشوای هشتم، "بدترین مردم کسانی هستند که دستشان را از یاری دیگران برمی دارند و محسن کسی است که به فکر دیگران باشد"، برای خدا باید به فکر دیگران باشیم، مسئولیت فقط طی نامه ای به ما سپرده می شود و یک فرصت خوب برای تکریم ارباب رجوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر برپایی نماز جماعت در بازه زمانی 20 دقیقه ای، ساماندهی مطلوب نیروی انسانی، برگزاری جلسات تخصصی معاونت های مختلف، برنامه ریزی برای اجرای مطلوب پروژه مهر، تامین لباس فرم دانش آموزان و سرویس مدارس تاکید کرد.

بر پایه این گزارش، مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل با آموزش و پرورش نواحی یک و دو، استثنایی، عشایری و مرکز پژوهش های علمی-آموزشی با محوریت خانواده و فرزند آوری برگزار شد که با سخنان مشاوران مدیرکل در امور بانوان و خانواده و حوزه اجرایی و سعیده گروسی عضو هیات علمی بخش جامعه شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان همراه بود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdccp4qse2bqi18.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین