تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۴
۰
۱
plusresetminus
علی حاجیزاده گفت: برنامه ابلاغی ۴ ساله ما ساخت  نزدیک به ۱۰۳ هزار واحد مسکونی است تاکنون در استان کرمان، ۴۲ هزار و ۲۳۳ نفر حائز شرایط در طرح نهضت ملی مسکن شده‌اند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۲۷ نفر تایید نهایی شده‌اند و برای ۱۷ هزار نفر زمین تعیین شده است.
متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در کرمان معطل تامین زمین/ سازمان ها از واگذاری زمین به سازمان راه و شهرسازی سرباز می زنند
به گزارش راه آرمان ظهر امروز جلسه شورای مسکن در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان به ریاست استاندار محمد مهدی فداکار و دبیری راه و شهرسازی برگزار شد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده در شورای عالی مسکن،  در شهر کرمان ۷۱هزار و ۸۴۴نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که برای ۶۷هزار و ۲۸۴نفر از این افراد هنوز زمینی تامین نشده است.

در شورای عالی مسکن که پیش از ظهر امروز به ریاست استاندار کرمان تشکیل شد تاکید شد که برای شهر کرمان نیاز به ۶۷۳هکتار زمین است که تاکنون صرفا ۲۴.۸۵ هکتار زمین برای این شهر تامین شده است.

در این جلسه تاکید شد که علی‌رعم دستورالعمل کشوری هنوز یک متر زمین از اوقاف برای این موضوع اختصاص نیافته است.

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که در حال حاضر ۱۸۰ هزار و ۸۷۶ نفر از استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این در حالی است که سهم چهار سالۀ استان کرمان در این طرح ۱۰۲هزار و ۹۸۶ واحد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: برنامه ابلاغی ۴ ساله ما ساخت  نزدیک به ۱۰۳ هزار واحد مسکونی است تاکنون در استان کرمان، ۴۲ هزار و ۲۳۳ نفر حائز شرایط در طرح نهضت ملی مسکن شده‌اند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۲۷ نفر تایید نهایی شده‌اند و برای ۱۷ هزار نفر زمین اختصاص داده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان عنوان کرد:  تعداد واحد های تمام شده که از طرح اقدام ملی هم بوده اند، ۱۷۲۸ واحد است که تا کنون به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال تامین زمین برای ساخت جهش ملی مسکن هستیم بنابر این به دنبال الحاق نیستیم، ۹۸ درصد متقاضیان در حال حاضر تعیین تکلیف شده اند و تاکنون ۱۱ هزار و ۷۹۰ متقاضی، واریز وجه داشته‌اند و ۱۰ هزار و ۶۶۰ نفر از متقاضیان نیز به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

حاجی زاده اذعان کرد:  در حال حاضر تامین  زمین برای  ۵۵ درصد از متقاضیان صورت گرفته که دچار کمبود زمین هستیم.

وی عنوان کرد: در برخی از استان ها ما شاهد ۱۵۰ درصد رشد تامین زمین بوده ایم که خراسان شمالی یکی از این موارد است.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان تاکید کرد : در استان کرمان به ازای ۱۰۳ هزار نفر تنها  ۴۱ درصد زمین تامین شده است و با توجه به اینکه ما رتبه اول کشوری  در تعیین تکلیف متقاضیان را داریم اما در تامین زمین رتبه ۱۴ هم کشوری هستیم.

سازمان ها از واگذاری زمین به سازمان راه و شهرسازی سرباز می زنند

حاجی زاده ادامه داد: طبق ماده ۱۰ قانون جهش ملی مسکن، سازمان ها اراضی در اختیار خودشان را باید به سازمان راه و شهرسازی واگذار کنند و بایستی سریعا انجام می شد اما برخی دستگاه ها با این عنوان که باید اراضی مازاد را بدهند از قانون استنکاف نمی کنند.

وی ادامه داد: شهر کرمان نیازمند ۶۷۳ هکتار زمین است که هنوز از سوی دستگاه ها واگذار نشده است، درصد تامین زمین به حائزین شرایط اولیۀ استان کرمان، ۵۵.۳ درصد و انعقاد مشارکت مدنی به زمین، ۲.۴ درصد است که میانگین کشوری در این خصوص ۵.۶ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد: ماده ۱۰ قانون جهش مسکن باید از ظرفیت کلیه دستگاه های استانی برای تامین زمین برای ساخت مسکن استفاده ببرند و هر چه سریعتر اراضی مورد نیاز به سازمان راه و شهرسازی تحویل شوند.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با طرح این سوال که شهر کرمان الان چقدر زمین لازم دارد و چه تعداد واریزی قطعی  داشته است؛ گفت:  باید طرح ساخت واحد های مسکونی باید شروع شوند زیرا از سوی  ۱۲ هزار نفر واریز وجه انجام شده است، که برای این تعداد شروع به سخت و ساز باید آغاز شود.

حاجی زاده در پاسخ گفت: تا کنون  ۲۲۱ هکتار تامین شده است اما در کل استان کرمان ۷۱ هزار نفر ثبت نامی داشته اند ، تامین زمین دچار مشکل هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تنها ۲ درصد متقاضیان کرمان به نسبت کل کشور حائز شرایط در خواست مسکن هستند.


محمد توکلی  مدیر سازمان جنوب کرمان از ابتدای طرح جهش تولید مسکن ۳۳ هزار نفر و ۶۳ درصد در جیرفت ثبت نام شده اند  که تقریبا ۲ هزار نفر  حایز شرایط شده اند اما واریزی هنوز انجام نشده است و به نسبت ۲۰ هزار ثبت نامی که صورت گرفته بیش از ۵ هزار هکتار زمین تامین شده که این میزان به نسبت متقاضیان کافی نیست.


وی ادامه داد: ۶۴ درصد تغییر کاربری در شهرستان جیرفت صورت گرفته است،  در تامین زمین جیرفت  پروژه های ۲۸۸ واحدی و ۳۵۰ واحدی  و۱۸۰ واحدی  د رحال اجرا هستند اما جیرفت جایی برای گسترش ندارد زیرا محاصره شده  است هم در نقاط زون اب هم در مسیل رودخانه بنابراین باید پیگیر ساخت یک شهرک باشیم. البته در مرحله ساخت و ساز در صدور پروانه دچار مشکل هستیم و سایر بانک ها از پذیرش متقاضیان طرح ملی مسکن خودداری می کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی


 
https://armanekerman.ir/vdchq6nzw23nixd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

رضا
خسته شدیم از این همه حرف یک کلام بگید کار دست تا اهل افتاده ما کرمانی اصیل هستیم زمین نداریم بعد چهارراه اقبال یک تحقیق بکنید ساختمانها همه دست غربتیها هست چرا
آخرین عناوین