تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۷
۰
plusresetminus
ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی به شکوایه مطرح شده از سوی مردم سرآسیاب به استانداری و ارجاع آن به شورای شهر اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون مصوب شد تا شهرداری در خصوص میدان بیرم‌آباد و مطالبه مردمی در خصوص ورودی محله سرآسیاب مجدد پیگیری کند.
تعیین تکلیف ورودی سرآسیاب مجدد در شورای ترافیک مطرح شود/ فیلم مستند ترکان خاتون روی میز کمیسیون فرهنگی شورا
به گزارش راه آرمان؛ صبح امروز در جلسه عموی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد، از  بهسازی روشنایی و زیباسازی محوطه شهربازی کرمان و اقدامات انجام شده در این خصوص قدردانی شد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری، ضمن گرامی‌داشت روز مباهله ، خانواده و تکریم بازنشستگان، به موضوع تعیین تکلیف املاک مسیری واقع در پروژه‌های عمرانی اشاره کرد.

شورا با توافقات شهرداری و مالکان املاک مسیری موافق نیست

حسین چناریان گفت: در زمینه توافقات انجام شده بین شهرداری و مالکان املاک مسیری، مواردی مطرح شده که مورد موافقت اعضای شورای شهر نیست.

وی با بیان اینکه توافق‌نامه در نظر گرفته‌شده بین شهرداری و مالکان باید اصلاح شود، افزود: شهرداری از تاریخ توافق  همان یک سال را در نظر می‌گیرد و با انجام تهاتر یا محاسبه بر اساس نرخ روز، حق مالک را  محاسبه می‌کند.

چناریان، با بیان اینکه شورا با این شیوه موافق نیست و حق و حقوق مردم باید به طور کامل داده شود، ادامه داد: شورای شهر شهرداری را  مکلف کرده تا متن قرارداد را اصلاح کند و به جای یک سال مهلت مقرر، سه سال را در نظر بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر آن به ازای قیمت ملک، به طور مشخص برای مورد تهاترشده تعیین تکلیف شود.

رییس کمیسیون بودجه ،‌منابع پایدار و سرمایه‌گذاری  به ارسال چندین نامه به کمیسیون در خصوص املاک مسیری اشاره و تصریح کرد: تعیین یک ساله برای احقاق حقوق مردم کافی نیست و  مردم باید معادل ارزش ملک خود را بگیرند.

در ادامه محمد‌رضا کمساری، رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان اینکه شهرداری باید بر اساس ارزش ملک به مالک پول پرداخت کند و اگر نقدینگی نداشت، به ازای آن  پروانه دهد، گفت: مدت زمان یک سال برای اقدام برای پروانه کم است و باید زمان آن را افزایش داده و به گونه‌ای عمل کرد که حق مردم ضایع نشود.

همچنین علیرضا نادری نیز بر لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های املاک مسیری تاکید کرد و افزود: در این خصوص نباید مردم را معطل کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که ابتدا موافقت مالکین جلب شده و بعد دستور العمل کلی اجرا شود.

اگر شهرداری پول و زمین ندارن میزان تهاتر با پروانه ساختمانی را مشخص کند

فتح‌الله مویدی نیز گفت: در خصوص املاک مسیری  باید طبق قانون، حق مردم پرداخت شود و اگر شهرداری پول و زمین ندارد، به صورت مستند میزان تهاتر با پروانه ساختمانی  را مشخص کند.

احداث کلانتری در محله قمر بنی هاشم
رییس کمیسیون بودجه ، منابع پایدار و سرمایه گذاری به نامه رسیده از شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: طبق سیاست‌های ستاد بازآفرینی شهری  برای ساماندهی محله‌های کم‌تر برخوردار شهر کرمان،  ساماندهی محله قمر بنی‌هاشم و عدم وجود کلانتری در این محل مورد توجه قرار گرفته است که بر این اساس تعیین شد تا شهرداری زمینی را به  اداره کل راه‌ و شهرسازی و سپس به فرماندهی نیروی انتظامی کرمان واگذار کند تا برای ایجاد کلانتری در این محله اقدام شود.

چناریان، تصریح کرد: مقرر شد تا اداره کل راه و شهرسازی با رعایت مقررات و اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن، طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، از اراضی متعلق به خود در شهر کرمان را در مدت شش ماه با شهرداری کرمان تهاتر کند؛ که این موضوع در کمیسیون به اتفاق آرا تصویب شد.

در ادامه رییس کمیسیون عمران و شهرسازی  شورای اسلامی شهر کرمان، به تعیین عوارض خودیاری آسفالت اشاره کرد و با بیان اینکه شهرداری هر ساله  قیمتی را پیشنهاد می‌دهد  و مردم نیز  با مشخص‌کردن نماینده و  محاسبات انجام شده از سوی شهرداری این مبلغ را به عنوان کمک و خودیاری به شهرداری پرداخت می‌کردند، گفت: این مبلغ در سال گذشته هر متر مربع ۴۵ هزار تومان تعیین شده بود  که امسال بر اساس فهرست بهای سازمان برنامه و بودجه، متری ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه خودیاری آسفالت ۶۵  هزار تومان مصوب شده است

منصور ایرانمنش، تصریح کرد: با توجه به عدم موافقت اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی با قیمت پیشنهادی شهرداری، هزینه خودیاری آسفالت برای هر متر مربع  ۶۵ هزار تومان  مصوب شده است که با تایید کمیته انطباق، این مبلغ از مردم گرفته می‌شود.

وی مصوبه بعدی را مربوط به عوارض تعیین‌شده از سرویس مدارس دانست و گفت: این میزان عوارض برای رانندگان  سالانه ۱۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده  که پیشنهاد شده تا افزایش ۳۰ درصدی عوارض از سرویس مدارس گرفته نشود و تخفیف داده شود.

ایرانمنش، افزود: پیشنهاد تخفیف در عوارض نیز به شرکت‌هایی که در خصوص سرویس مدارس کار می‌کنند،  ارائه شده تا به نوعی به سرویس‌های مدارس کمک شود.

محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان در این باره بر مشخص‌کردن دقیق میزان تخفیف ارائه شده تاکید کرد و افزود: در خصوص اینکه این میزان تخفیف داده‌شده چقدر از بودجه مصوب را کاهش می‌دهد، باید گزارش دقیق ارائه کرد.

ایرانمنش در پاسخ تعداد شرکتهای اعلام شده در زمینه سرویس مدارس  را ۴۰ عدد دانست و افزود: تخفیف داده شده در  کاهش میزان بودجه تاثیر زیادی ندارد.

همچنین رییس کمیسیون بودجه،‌ منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر نیز تصریح کرد :هدف از تخفیف داده‌شده ایجاد انسجام در شرکتهای حمل‌و‌نقل سرویس مدارس، تشویق و ورود اعضای شرکتهای تعاونی برای سرویس‌دهی به مدارس بوده است.

حسین چناریان، افزود: بسته تشویقی داده شده برای مشارکت بیشتر بوده و عدد تصویب‌شده از میزان سال گذشته نباید کمتر شود.

شهرداری قرارداد شرکت پیمانکاری طرح میدان توحید را تمدید کند

در ادامه ایرانمنش، مطالبه شرکت فضا‌پوشان در خصوص اقدام در میدان توحید (ارگ) را از جمله موضوعات مطرح‌شده در کمیسیون عمران و شهرسازی دانست و ادامه داد: پیمانکار نامه‌های متعدد به شورا زده و مشکلاتی را در خصوص طرح مورد نظر و عدم تمدید قرار داد کاری خود با شهرداری مطرح کرده است.

وی درخواست اصلی این شرکت را  تمدید قرار داد اعلام کرد و افزود: تا پایان شهریور ماه قرار داد این شرکت تمدید شده  و نیاز است تا شهرداری برای جبران ضرر و و زیان این شرکت  پیگیری کند و  پیشنهاد مناسب را ارائه دهد.

در این خصوص اعضای شورای شهر بر اجرای هر چه زودتر طرح تاکید کردند و  تمدید قرارداد شرکت پیمانکار را وظیفه شهرداری دانستند.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی همچنین به شکوایه مطرح شده از سوی  مردم سرآسیاب به استانداری و ارجاع آن به  شورای شهر  اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون مصوب شد تا شهرداری در خصوص میدان بیرم‌آباد و  مطالبه مردمی در خصوص ورودی محله سرآسیاب مجدد پیگیری کند.

تعیین تکلیف ورودی سرآسیاب مجدد در شورای ترافیک مطرح شود

ایرانمنش، افزود: در خصوص تعیین تکلیف برای ورودی سرآسیاب مقرر شد تا موضوع مجدد در شورای ترافیک مطرح شود.

در ادامه رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری با اشاره به اعلام وضعیت قرمز و شرایط بحرانی آب و هوا از سوی سازمان هواشناسی کشور، بر لزوم آمادگی شهرداری کرمان در این خصوص تاکید کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان به اشاره به اینکه در سالهای گذشته با پیش‌بینی گذشتگان از وقوع سیلاب در کرمان بند مملکت ساخته می‌شود، گفت: بند مملکت در راستای  مشکلات ناشی از بارندگی و وقوع سیلاب از شرق کرمان و نیاز  مبرم  به سیل بند در بالا دست اجرا می‌شود.

محسن پوراسماعیلی،  با بیان اینکه محله‌های هدف قبل از این حاشیه شهر بوده‌اند و نمی‌بایست اجرا می‌شدند گفت: اولین اقدام ایجاد شهرک جنت بود که بدون در نظر گرفتن  و رعایت حریم شهر ایجاد می‌شود، بند مملکت وجود داشته و  بزرگراه آیت الله خامنه‌ای حریم آن است.

در ادامه این نشست رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان به موضوع برپایی موکب‌های دائم و موقت در شهر کرمان اشاره کرد و افزود: این موضوع در کمیسیون خدمات‌ شهری و فرهنگی مطرح شده است.

عشرت کردستانی، به درخواست مجوز برپایی موکب صلواتی از سوی هیات حیدریون و هیات امنای مسجد ابراهیم در بلوار جمهوری محدوده خیابان امام جمعه و الفجر شمالی اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا برای این مورد به طور موقت تا پایان ماه صفر، مجوز برپایی موکب صادر شود.

وی یادآور شد: مقرر شد تا با تشکیل کمیته‌ای در ذیل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، این موارد پیگیری و ضوابط مشخصی برای آن تعیین شود.

فیلم مستند ترکان خاتون روی میز کمیسیون فرهنگی شورا

کردستانی،  همچنین به ساخت فیلم مستند با موضوع  شیوه حکومت‌داری ترکان خاتون و خدمتی که برای کرمان داشته است، اشاره کرد و گفت: عوامل فیلم به دنبال کمک مسئولان برای ساخت این فیلم هستند و همکاری و پشتیبانی برای عوامل فیلم در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است.

منشی شورای اسلامی شهر کرمان، لزوم انجام اقدامات لازم برای سلامت شهروندان در مقابله با ویروس کرونا را مطرح کرد و با بیان اینکه ستاد پیشگیری از  شیوع ویروس کرونا به صورت هفتگی در حال تشکیل است، گفت: مواردی هم به شهرداری و شورای شهر اعلام و مصوب شده است تا تدابیری لازم برای رعایت شیوه نامه‌های پزشکی در پیش گرفته شود.

سید محمدصادق تقوی، جلوگیری از ازدحام جمعیتی را مورد تاکید این ستاد دانست و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارکنان شهرداری باید مدنظر  قرار گیرد و افراد مبتلا در صورت تایید پزشک متخصص با تایید مدیر ، ده روز مرخصی استعلاجی بگیرند.

پیشنهاد دورکاری افراد بالای ۶۰ سال و مادران دارای فرزند زیر شش سال

وی تصریح کرد: افراد بالای ۶۰ سال و خانم‌های دارای فرزند زیر شش سال و افراد که بیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند از دورکاری استفاده کنند و این حق شامل پرسنل شهرداری کرمان نیز است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان از حضور هیات شهرداری‌های بصره در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور آنها در کرمان و انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف، برای شهر کرمان مفید باشد.

محمود بابایی، به انجام اقدامات اخیر در شهربازی کرمان اشاره کرد و گفت:  زیبا‌سازی محوطه،  تامین روشنایی و نور پردازی خاص شهربازی این مجموعه تفریحی را  نسبت به سه سال گذشته در وضعیت بهتری قرار داده است.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در راستای کاهش  مصرف برق و تامین بهینه روشنایی گفت: لازم است تا از  مسولان و دست اندرکاران این مجموعه قدردانی و تشکر شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcjyoevauqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین