تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۳
۰
۳
plusresetminus
مدیر کل راه شهرسازی استان کرمان خبر داد؛

تامین زمین برای2 هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در بم

علی حاجی زاده گفت: ما در خصوص نهضت ملی مسکن قریب به 11 هزار نفری سهمیه برای شهرستان بم داریم که بخشی از این سهمیه، اراضی مورد نیاز آن تامین شده است، اخیرا 73 هکتار زمین از اراضی ملی در حریم شهر بم به محدوده قانونی این شهر به صورت منفصل الحاق شد که برای 2 هزار و 200 نفر فاز اجرایی و تخصیص زمین آغاز خواهد شد.
تامین زمین برای2 هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در بم
ظهر امروز مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه مقابله با حاشیه نشینی و شورای مسکن شهرستان بم حاضر شد و ضمن تایید مصوبات قبلی از مسئولان شهرستان بم خواست تا تصمیمات جلسه قبل را عملیاتی کرده و وارد فاز اجرایی شوند.

علی جاجیزاده  بعد از اتمام این شورا در گفتگو با "راه آرمان" از مصوبات این شورا خبرداد و گفت: با زمانبندی مناسب و منطقی اداراتی همچون مسکن و شهرسازی، شهرداری، ثبت اسناد و اداره منابع طبیعی و همه ادارایت که نقشی دراجرای مصوبات دارند با محوریت راه و شهرسازی و کمک دادگستری باید محله امام خمینی را ساماندهی کرد و حداقل بخشی از آن را به عنوان یک گردش کار مطرح کرد.

وی اذعان کرد: با در دستور کار قرار دادن محله امام خمینی(شهرک امام خمینی)  و اعلام آن به استان ما هم می توانیم مجوزات لازم را از سازمان مرکزی بگیریم و  کار به نتیجه برسد، در همین راستا اسناد زمین ها که متعلق به مردم است به نوعی به آنها منتقل شوذ.

مدیر کل راه و شهرسازی اذعان کرد: ما در خصوص نهضت ملی مسکن قریب به 11 هزار نفری سهمیه برای شهرستان بم داریم که بخشی از این سهمیه اراضی مورد نیاز آن تامین شده است، اخیرا 73 هکتار زمین از راضی ملی در حریم شهر بم به محدوده قانونی این شهر به صوت منفصل الحاق شد.

حاجی زاده تاکید کرد: پاکسازی و آماده سازی  73 هکتاری که از اراضی ملی به شهر ملحق شده است، آغاز می شود و طراحی های اولیه آنها صورت گرفته است، کار ساخت واحد های مسکونی از طریق انتخاب پیمانکاران و سازندگانی که صلاحیت داشته باشند، به زودی انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: کار ساخت مسکن را برای تعداد 2 هزار و 200 نفر  که در سامانه نهضت ملی مسکن کار ثبت نامی آنها به پایان رسیده است و واریز وجه را انجام داده اند، را  به زودی اغاز خواهیم کرد اما برای مابقی سهیمه ای  که نزدیک به 11 هزار نفر بوده است، عملا در تامین زمین دچار چالش هستیم. 

مدیر کل راه و شهرسازی ادامه داد: در جلسه هم درخواستی که از دادستان و دیگر دستگاه های استان داشته ایم این بوده که در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی هایی صورت گرفته است، بر این اساس که تمام اراضی در اختیار دستگاه ها، ادارات و شرکت های دولتی باید به راه و شهرسازی منتقل شود تا در همین چارچوب ما بتوانم در قالب طرح های ملی مسکن از این اراضی بهره برداری کنیم.

حاجی زاده عنوان کرد: متاسفانه دستگاه ها به دلایل مختلف از همکاری با راه و شهرسازی شانه خالی می کنند و همکاری مناسب نه فقط در شهر بم بلکه در کل سطح استان کرمان صورت نمی گیرد، بنابر این ما  به طور جد درخواست کرده ایم که ادارات به این امر به صورت جدی توجه کنند تا ما نیز پروژه مسکن ملی را پیش ببریم.

وی اذعان کرد: در اداراتی مانند جهاد کشاورزی و صدا و سیما و غیره در شهرستان بم دارای اراضی با عنوان زمین خام هستند که باید واگذار کنند و علت دارا بودن ادارات دولتی از این زمین ها درخواستی برای اجرای طرح توسعه و یا پروژه در سال های گذشته بوده است که عملا موعد اجرای آن گذشته است و به صورت خام رها شده اند و همین اراضی باید به راه و شهرسازی واگذار شوند.

حاجیزاده به شهرک امام خمینی در شهر بم اشاره کرد و گفت: 98 هکتار از اراضی این شهرک بعد از استعلامات اخذ شده، مشخص شد که از اراضی ملی است و تصمیمی که اتخاذ شده، این بود که 98 هکتار ازاراضی در زون میراث فرهنگی و زون مربوط به گسل است که باید خارج و کسر شود، ضمن اینکه باقی مانده آن با محوریت شهرداری است تا ما بتوانیم آن را تعیین تکلیف کنیم.

مدیر کل راه  و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: مدیر کل وقت زمین شهری استان در سال 72 تصمیمی را با شهرداری وقت و مسئولین مربوطه اتخاذ کرده است که می تواند پایه و اساس عملکردما  همان باشد، البته باید قوانین را رعایت کنیم و مجوزات لازم را نیز اخذ کرد تا بتوانیم این 98 هکتار را تعیین تکلیف کنیم.

انتهای پیام/ طهماسبی



  https://armanekerman.ir/vdcjxoevtuqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

س
مایکساله پول ریختیم ولی خبری از ساخت خانه ملی دریم نیست چه وضعی شده دولت مصوبات خودشوکارمنداش قبول ندارن کی پس می‌سازید اطلاع رسانی کنید
خواهشان مردم روالاف نکنید اگه میدونید نمیتوانید بسازید بگین مردم فکری بحال خودشون بردارن
علی
ما الان یکسال هست ثبت نام کردیم برا زمین سه فرزندی اصلا خبری نیست میگن زمین نداریم
آخرین عناوین