تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۲
۰
plusresetminus
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد؛

برگزاری مراسم عزاداری در مکان های بسته با حداکثر ۳۰ درصد جمعیت

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه ما این است که  مراسمات همانند سالهای گذشته در فضای باز برگزار شود گفت: البته هیئت ها امسال هم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های سربسته تا ۳۰ درصد جمعیت برنامه‌هایشان را اجرا کنند.
برگزاری مراسم عزاداری در مکان های بسته با حداکثر ۳۰ درصد جمعیت
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با برنامه های هیئت های مذهبی در ماه محرم در استان کرمان گفت: بر اساس تدابیر پیش بینی شده تمام ظرفیت حقیقی و مجازی ما پای کار برنامه‌های  محرم  هستند.

وی  توضیح داد: هیئت های مذهبی در استان همیشه جلودار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دوران کرونا بودند و زمانی که هنوز شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام نشده بود هیئت های مذهبی برای خودشان شیوه نامه هایی را تدوین کرده بودند و به آن عمل می کردند تا عزاداران حسینی دچار بیماری نشوند.

حقانی با اشاره به اینکه  شیوه نامه های بهداشتی امسال هم همانند سال گذشته مصوب شده است، گفت: با وجود اجرای واکسیناسیون عمومی و بهبود وضعیت کرونا نسبت به سال گذشته اما بازهم ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.


وی تصریح کرد: نکات اصلی که باید هیئت های مذهبی استان بدانند به آنها گفته شده است، و ماسک زدن در برگزاری مراسمات امسال هم یکی از ضروریات است که سفارش می شود به همه برای حضور پیدا کردن در مراسم اباعبدالله الحسین (ع) حتماً از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه ما این است که  مراسمات همانند سالهای گذشته در فضای باز برگزار شود گفت: البته هیئت ها امسال هم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های سربسته تا ۳۰ درصد جمعیت برنامه‌هایشان را اجرا کنند.


حجت السلام حقانی افزود: در پخش نذورات توصیه نمی شود که مردم این کار را انجام دهند، ولی اگر که در پخش نذورات ازدحام صورت نگیرد و رعایت پروتکل های بهداشتی در طبخ و توزیع انجام شود هیچ مانعی ندارد در مورد موکب ها هم به همچنین در برگزاری موکب ها در مسیر های شلوغ و پر تردد اگر ازدحام به وجود نیاید هیچ مانعی برای برپایی این مراسم به وجود ندارد نذورات اتفاق می‌افتد اما فقط به صورت بیرون بر انجام شود.


وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم امسال همانند سالهای گذشته هیئت ها رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند، تا مراسمات به خوبی و بدون بیماری عزاداران حسینی برگزار شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdciwvazzt1ar52.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین