تاریخ انتشار :جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳
۰
plusresetminus
دستوری گفت: تا بازگشت شرایط عادی به مناطق سیل زده و شکل‌گیری روال جاری زندگی مردم در منطقه خواهیم ماند و کمک به همشهریان عزیز را تکلیف و مایه افتخار خود می‌دانیم.
تا بازگشت شرایط عادی به مناطق سیل زده درکنار مردم عزیز خواهیم بود
به گزارش "راه آرمان" فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان گفت: سپاه و بسیج همانند همیشه در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله،برف و… با سازماندهی و گسیل امکانات و ظرفیت‌های در اختیار، پیشتازانه و مجاهدانه پای به عرصه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از بارش های اخیر در شهرستان گذاشته است.

سرهنگ پاسدار علی دستوری اظهار کرد: در پی نزولات آسمانی و  فراگیری  بارش‌ها در شهرستان سیرجان و وقوع سیلاب شدید و آبگرفتگی در بعضی از مناطق شهری وروستایی سیرجان از جمله بلورد و پاریز بسیج سپاه شهرستان در ساعات اولیه اعزام نیرو.، امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی، اسکان و رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم شهرها و روستاهای را شروع کرده است.

وی با بیا اینکه با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از همان ساعات اولیه ستاد بحران شهرستان و قرارگاه تاکتیکی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تشکیل شدگفت: شهرستان سیرجان را به چهار قسمت تقسیم کردیم و برای مناطقی که احتمال وقوع سیل می باشد معین و پشتیبان انتخاب کرده تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن بتوانیم نیرو و تجهیزات به این مناطق ارسال کنیم.

سرهنگ پاسدار علی دستوری بیان کرد: در وقوع سیلاب شدید و آبگرفتگی در بعضی از مناطق شهری وروستایی به یاری خدا و تدبیر مسئولین و همت بسیجیان شهرستان سیرجان تا به الان تلفات جانی در شهرستان سیرجان نداشته ایم.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از همان ساعات اولیه یگان ها و تجهیزات سپاه و نیروهای بسیجی عملیات امداد و نجات را در مناطق سیل زده در کنار سایر یگان‌های امدادی به ارائه خدمات اولویت دار از جمله نجات، جابجایی، استقرار و اسکان مردم گرفتار در اماکن و نقاط امن و مطمئن مبادرت ورزیدند.

وی بیان کرد: در 48 ساعت گذشته سیل در مناطق عشایری بلورد را شاهد بودیم که موجب خسارت به خانه های عشایر نشین این منطقه وقطعی برق شد که با حضور به موقع بسیجیان و دستگاه های اجرایی این مشکلات در ساعات اولیه برطرف شد.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان اذعان کرد: روز گذشته به دلیل فراگیری بارش‌ها و شکستن یکی از سیل بند ها در بالا دست روستای کران و دهسراج متاسفانه این آب منحرف شد و باعث شکسته شدن پل و مسدود شدن راه ارتباطی سیرجان به پاریز شد که با حضور به موقع مسئولین مربوطه طی تلاش 4 ساعته این محور مواصلاتی بازگشایی شد.

سرهنگ پاسدار علی دستوری بیان کرد: با تقسیم نیروهای بسیجی و خودرو های تاکتیکی بسیج در جاده های روستایی کمک و امداد رسانی به خودرهای گرفتار شده در گل و لای صورت گرفته است.


وی اذعان کرد: نظر به اینکه بسیجیان عزیز هم اکنون در مناطق آسیب دیده در حال خدمت رسانی به مردم هستند، در حال حاضر قطعی آب را در بخش پاریز داریم که این موضوع توسط اداره آب و بخشداری پیگیری شده و در حال رفع این مشکل هستیم و همچنین باز گشایی محورهای مواصلاتی رو ستا ها به شهر در دست اقدام است.

سرهنگ دستوری اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع سیل در شهرستان های همجوار سیرجان این ناحیه بنا به تدبیر و دستور فرمانده محترم سپاه استان آمادگی اعزام نیرو و امکانات، به منظور امداد و نجات در مناطق سیل زده شهرستان های همجوار را هم خواهد داشت.

وی گفت: تا بازگشت شرایط عادی به مناطق سیل زده و شکل‌گیری روال جاری زندگی مردم در منطقه خواهیم ماند و کمک به همشهریان عزیز را تکلیف و مایه افتخار خود می‌دانیم.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان بیان کرد: از زحمات مسئولان اجرایی، بسیجیان و مردم شهرستان سیرجان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdca0an6649nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین