تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
۰
plusresetminus
توسط مدیرکل هواشناسی استان کرمان صورت گرفت؛

تشریح وضعیت آب و هوای استان و نقاط خطر وقوع سیلاب

محمد نکوآمال گفت: اوج بارش ها از عصر امروز شروع می شود و بارش 40 میلیمتری باران در مناطق مختلف استان از جمله رابر، شیرینک، چشمه سنگ، کشکوئیه، ترنگ، تاج آباد، بزنجان، باب پیشگان، وحیدآباد، انجیرک پیش بینی می شود.
تشریح وضعیت آب و هوای استان و نقاط خطر وقوع سیلاب
به گزارش راه آرمان؛ محمد نکوآمال ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان با تأکید بر اینکه امروز احتمال وقوع بارش های سنگین در ارتفاعات کرمان، ده بالا، سکنج، ماهان و به ویژه جوپار دور از انتظار نیست، گفت: پیش بینی های چند روز گذشته به وقوع پیوست.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان کرمان ادامه داد: سیستم بارش سیلابی از جنوب استان وارد و ارتفاعات جیرفت را در برگرفته است تا بعد از ظهر امروز پیش بینی می شود که در رفسنجان و مس سرچشمه حدود 30 میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

وی شکل گیری ابر قیفی در شهربابک را پدیده ای نادر و عجیب خواند و تصریح کرد: برای اولین بار در حداقل در 30 سال گذشته، پدیده مونسون، سودان و پدیده آب های قطبی با هم وارد کشور ایران شده اند و سامانه مونسون توسط پدیده سودانی که از سمت عربستان به ایران آمده تقویت شده است.

نکوآمال اظهار کرد: وقوع سیل در مناطق ماهان، راین، جوپار، ده بالا، سکنج، عرب آباد، گلباف، سیرچ، اندوهجرد و گزک قابل پیش بینی است و همچنین وقوع سیل در جیرفت و محمدآباد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: اوج بارش ها از عصر امروز شروع می شود و بارش 40 میلیمتری باران در مناطق مختلف استان از جمله رابر، شیرینک، چشمه سنگ، کشکوئیه، ترنگ، تاج آباد، بزنجان، باب پیشگان، وحیدآباد، انجیرک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در حال حاضر بارندگی ده میلیمتر تولید سیل کند، ابراز کرد: مناطق ارزوئیه، دولت آباد، دهوج و سکوئیه عصر امرز شرایط مساعدی ندارند همچنین سیرجان به سمت بافت بارندگی دارند و جاده زید آباد به سمت استان فارس دچار آبگرفتگی خواهد شد.

نکوآمال کاهش بارش ها در سطح استان از روز دوشنبه دور از انتظار نیست، خاطر نشان کرد: ارتفاعات عنبرآباد و ارتفاعات جبالبارز و هلیل رود جیرفت نیز از سیلاب در امان نخواهند بود و بارندگی در شهرستان بردسیر از ساعت سه عصر امروز آغاز می شود و سیستم بارشی روی گلزار فعال خواهد بود.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccx4qso2bqip8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین