تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
۰
plusresetminus
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد؛

ضرورت برنامه‌‌ریزی دقیق در راستای افزایش سواد رسانه‌‌ای

محسن روحی گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مشخص کردن اولویت‌ها، در راستای افزایش تولید محتوای مناسب و نشر در فضای مجازی اقدام کرد و این اقدام در فرهنگ سازی و ارتقا سواد رسانه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.
ضرورت برنامه‌‌ریزی دقیق در راستای افزایش سواد رسانه‌‌ای
به گزارش راه آرمان؛ محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دیدار با حسین باقری، مسئول فضای مجازی سپاه ثارالله با اشاره به اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای بیان کرد: یکی از راه‌کارهای مهم برای ارتقا سواد رسانه‌ای در جامعه این است که نقش دستگاه‌های مختلف در این زمینه مشخص شود و اقدامات هر دستگاه در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارها باید با انسجام بیشتری انجام شود تا هم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و هم کاستی‌های گذشته را جبران کند، بر گفتمان سازی بیشتر و ارائه طرح‌های مناسب در عرصه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: اینگونه می‌توان با مشخص کردن نقاط قوت و ضعف در هر موضوعی عملکرد بهتری ارائه داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: برای افزایش سواد رسانه‌ای لازم است طرح کاربردی ارائه شود که در آن وظایف هر دستگاه مشخص باشد و این طرح دارای برش است.

وی با تاکید بر اینکه باید وارد میدان عمل شد، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مشخص کردن اولویت‌ها، در راستای افزایش تولید محتوای مناسب و نشر در فضای مجازی اقدام کرد و این اقدام در فرهنگ سازی و ارتقا سواد رسانه‌ای تاثیرگذار خواهد بود. همچنین می‌توان از نتایج و دستاوردهایی که جشنواره‌های گذشته داشتند بهره گرفت.

روحی با بیان اینکه ارائه موضوعی با اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای بدون طرح مشخص در شورای فرهنگ عمومی کارساز نخواهد بود، افزود: بدون توجه به گفتمان سازی، ارائه طرح‌ مناسب و مشخص کردن وظایف دستگاه‌ها رسیدن به نتیجه مطلوب محقق نمی‌شود و در این راستا وجود نظارت جدی و دقیق بر عملکرد ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید زمان را غنیمت شمرد، گفت: با توجه به فضای جامعه باید تلاش کنیم از انجام کارهای آسان فاصله بگیریم و به کارهایی بپردازیم که خلاق و متناسب با فضای جامعه است که اگرچه ممکن است سخت باشد اما نتایج خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcauan6m49num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین