تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۷
۰
plusresetminus
غلامعباس انجم‌شعاع گفت: شهرستان جیرفت در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارد.
جیرفت از محدوده عادی و هشدار مصرف برق عبور کرد/ مردم از مصرف بی‌رویه برق خودداری کنند
غلامعباس انجم‌شعاع رئیس مدیریت برق شهرستان جیرفت به "راه آرمان" خبر داد و گفت: مردم با حرکت در راستای اصلاح الگوی مصرف می‌توانند برق مورد استفاده خانگی خود را کاهش دهند.

رئیس مدیریت برق شهرستان جیرفت افزود: بیشترین مصرف پیک بار در فصل تابستان صورت می‌گیرد که به واسطه استفاده بی‌رویه از وسایل سرمایشی اتفاق می‌افتد و در مدیریت مصرف روزانه مشترکین باید اعمال برنامه انجام شود.

انجم‌شعاع بیان کرد: مردم در استفاده بهینه برق در وسایل برقی خود در ساعات پیک بار مصرف، جداً خودداری نمایند و مازاد بر وسایل ضروری مصرف نکنند.

وی تصریح کرد: مصرف بی‌رویه برق باعث آسیب به تأسیسات برقی و تجهیزات مدیریت برق شهرستان می‌شود و با این رویه پر مصرفی مجبور به خاموشی در پست‌های این شهرستان خواهیم شد.

رئیس مدیریت برق شهرستان جیرفت عنوان کرد: ۳۵۰۰ کولرگازی در سطح ادارات شهرستان جیرفت وجود دارد که با مصرف درست از این دستگاه‌های سرمایشی سهم بزرگی در مصرف بهینه خواهیم داشت.

انجم‌شعاع تأکید کرد: اشکالاتی در خطوط و خط انتقال برق گاهاً در ساعات اوج پیک بار مصرف به وجود می‌آید ناشی از مصرف بی‌رویه مشترکین است و در نهایت منجر به سرویس‌های زودهنگام شبکه و تعویض قطعات پست‌های توزیع فوق برق خواهد شد.

وی ابراز کرد: اشکالات در شبکه و خطوط انتقال برق و عدم سرویس به موقع پست‌های توزیع گاهاً باعث قطعی برق در مناطق مختلف شهر جیرفت می‌شود که با حضور همکاران ما به صورت شبانه‌روز در بخش اتفاقات، مشکل ایجاد شده در شبکه را برطرف خواهند کرد.

رئیس مدیریت برق شهرستان جیرفت افزود: همکاران ما در بخش اتقاقات مواقع قطعی برق در مکان حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک در جریان امورات تا رفع مشکل قرار می‌گیرند و احیاناً منطقه‌ای که تحت تأثیر این مشکل قرار گیرد از پست برق و خطوط مجاور برق مورد نظر تأمین می‌شود.

انجم‌شعاع تأکید کرد: قبل از خاموشی و قطعی برق مقطعی در مناطق مختلف شهرستان جیرفت مردم این اطمینان خاطر را داته باشند که از طریق روابط عمومی مدیریت در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد و مردم در این زمینه با آسودگی خاطر می‌توانند از مصرف بهینه برق استفاده ببرند و تلاش ما بر این است که تا حد ممکن مردم مشکل خاموشی را حس نکند.

وی بیان کرد: میانگین خاموشی در ساعات پیک بار مصرف در مناطق مختلف ۲۰ تا ۴۵ دقیقه است که گاهاً براساس مصرف بی‌رویه مشترکین در مناطق مختلفی از شهر براساس بار زیاد بر شبکه اعمال می‌شود.

انجم‌شعاع گفت: سال گذشته مصرف برق در پیک بار ۲۳۵ مگاوات بوده است که در مدت مشابه امسال آن ۲۵۱ مگاوات افزایش مصرف صورت گرفته است که بیانگر عبور از محدوده عادی و هشدار مصرف برق به حالت قرمز است.

رئیس مدیریت برق شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: مشترکینی که در حد الگوی مصرف و معمول از برق استفاده می‌کنند در صورتحساب و قبوض آنها پاداش اعمال می‌شود.

وی افزود: راهکارهای کاهش مصرف برق بنابر سخنان مقام معظّم رهبری مدظله العالی که معمولاً در شعارهای سال موضوع مدیریت مصرف و مدیریت جهادی را مطرح می‌نمایند و باید به سمت اصلاح الگوی مصرف پیش برویم.

انجم‌شعاع مطرح کرد: طرح اجرای عدالت برق در سطح کشور راه‌اندازی شده است که همه بایستی از این یارانه‌ای که به برق تعلق می‌گیرد به نحو یکسان استفاده کنند و طبق طرح پلکانی و الگوی مصرف برخوردار شوند.

انتهای پیام/امیری
https://armanekerman.ir/vdcc04qsp2bqip8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما