تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
۰
plusresetminus
مهدی صدفی گفت:در سال ۱۳۶۹ برای اولین بار توسط شهید حاج قاسم سلیمانی با اهدای مبلغی خیمه ای برای حسینیه ثارالله سفارش داده شد.
شهید سلیمانی بانی برپایی خیمه حسینیه ثارالله بود
مهدی صدفی  رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان عبدالله الحسین (ع) گفت: آیین برافراشتن خیمه امام حسین در حسینیه ثارالله کرمان از سال ۱۳۶۷ آغاز شده است.

 وی افزود: قبل از آن روضه خوانی از سال ۱۳۶۱ در دهه اول محرم همچنین جلسات توسل به اهل بیت علیه السلام در محوطه سپاه کرمان برگزار می شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بانیان این محفل افزود: شهدایی همچون شهید گرامی، شهید مغفوری، شهید حاج قاسم سلیمانی، بانیان روضه ائمه اطهار و آیین برافراشته شدن حسینیه ثارالله کرمان بودند.

صدفی تشریح کرد: پیش از انقلاب در فرصت های گوناگون در سطح شهر کرمان در مساجد جامع، امام(ره)، قائم و هئیت های مذهبی مداحی و مراسمات برگزار می شد  و با پیروزی انقلاب نیز فضا مذهبی تر شد و جلسات دعا و توسل شکل وسیع تری به خود گرفت.

 وی با اشاره به اینکه در سال 62 موفق شدیم تا اولین دهه محرم را در سپاه کرمان مراسم عزاداری داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای خاص جنگ و تشییع پیکر شهدا بود، این مجلس جایگاه خود را بسیار سریع در شهر باز کرد و به کمک دوستان توانستیم برنامه های آن را توسعه دهیم.


همرزم حاج قاسم با اشاره به اینکه تا سال ها توسط هیئت ها و خیمه داران کرمانی خیمه در حسینیه نصب می شد و مراسمات برگزار می شد ادامه داد:  در سال ۱۳۶۹ برای اولین بار توسط شهید حاج قاسم سلیمانی با اهدای مبلغی خیمه ای سفارش داده شد تا حسینیه ثارالله خیمه اختصاصی داشته باشد و این آیین همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۱ کلنگ حسینیه برای مراسمات زده شد.

وی تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا عنایت فرمود که باز هم بتوانیم محرم او درک کنیم و بتوانیم این خیمه را برافراشته کنیم و بتوانیم میزبان عزاداران حسینی باشیم و یاد و خاطره شهدا را در این مکان زنده کنیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم در آغاز ایام عزا بتوانیم یک عزاداری در شان حضرت سیدالشهدا انجام دهیم و خصوصا در این ایامی که با سیل و سایر بلاها در کشور روبه رو هستیم این مراسمات استغاثه ای باشد برای رفع بلاها از کشور و همه مردم در سلامت کامل باشند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcjmoevyuqe8iz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین