تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۶
۰
plusresetminus
عمل ترمیم دیواره قلب برای اولین بار در جنوب کرمان توسط دکتر ابراهیم افضلی در بیمارستان امام خمینی(ره)جیرفت انجام شد.
عمل ترمیم دیواره قلب برای اولین بار در جنوب کرمان
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب؛ بنا به گفته محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با توجه به جمعیت بالای افراد نیازمند به خدمات درمانی در جنوب کرمان این منطقه در حوزه بهداشت و درمان عقب ماندگی تاریخی دارد.

البته دولت کارهای بزرگی در این عرصه طی سال های اخیر انجام داده که مستقل شدن حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و تقویت منطقه از این منظر از جمله آنهاست.

اما با توجه به این عقب ماندگی فرزندان این مرز و بوم دست به کارهای بزرگی می زنند.

عمل ترمیم دیواره قلب برای اولین بار در جنوب کرمان توسط دکتر ابراهیم افضلی در بیمارستان امام خمینی(ره)جیرفت از جمله آنهاست.

ماجرا از این قرار است که مصدومی را با آسیب گسترده به بافت  قلب در اثر ورود شی خارجی به دیواره قلب با خونریزی شدید به بیمارستان جیرفت منتقل می کنند.

با توجه به شرایط و خونریزی شدید و باز شدن دیواره قلب امکان انتقال مصدوم به بیمارستان های مرکز استان برای ترمیم قلب وجود نداشته در نتیجه پزشک معالج دکتر ابراهیم افضلی متخصص جراحی عمومی در اقدامی های ریسک و خطیر قفسه سینه بیمار را باز کرده و اقدام به ترمیم دیواره قلب باز شده می کند.این اقدام بزرگ نخستین بار در بیمارستان جیرفت اتفاق می افتد.

لذا شایان ذکر است، که مدت زمان این عمل ۵ ساعت به طول انجامیده و  این عمل فقط در بیمارستان های فوق تخصصی انجام می شود و نیازمند تجهیزات پزشکی پیشرفته می باشد و مصدوم این حادثه هم اکنون در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده خود باز گشته است.

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdca6an6m49nui1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما