کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عاشقانه های حسینی؛

بی ریاترین موکب در محرومترین نقطه ایران+ تصاویر

12 مرداد 1401 ساعت 17:51

این روزها که بازار عزادرای و نذری ها مختلف برای آقا امام حسین (ع) داغ داغ است در دورترین و محرومترین نقطه ایران یک موکب کوچک در روستاهای جازموریان توسط بچه های عاشق ابا عبدالله الحسین(ع) برپا شده است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب؛ داستان کربلا، داستان عشق و دلدادگی است و نام حسین (علیه‌السلام) گره خورده با عشق و اشک است.

چند روز مانده بود به آغاز محرم که چند تا چوب و برگ درختان خرما را بر دوش حمل می کردند و در  کنار جاده عبوری روستا یک موکب برپا کردند.



عشق به سرور و سالار شهیدان سن و سال نمی شناسد پس انداز های خود را روی هم گذاشتند و موکب را برپا کردند.


این کودکان بی ریا در روستای چاه علم بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب با نصب پرچم از اول محرم به عزادارای می پردازند و روزانه با توزیع شربت به پذیرایی از عزاداران مشغول هستند.


علی ای حال،به راستی نباید یک نذر یا  عزاداری  بزرگ و عظیم باشد ، شاید همین ایستگاه صلواتی کوچک به همراه چند لیوان  مورد قبول حضرت بیشتر واقع شود.



 چه خوب  است،عمق  قیام امام حسین (ع) و یارانش  را با چند لیوان نذری شربت درک می کنیم و مثل همین بچه ها با  پول جیبی های ذخیره شده چند  ماه خود برای مولایمان و شهید دشت کربلا عزاداری کنیم.

شاید موکب این بچه ها کوچک باشد اما معرفت و بصیرت حسینی در چشمان کودکان موج می زد که چگونه با دست ها و قلب های کوچک شان برای مولایشان دست به کاری زدند تا مردم لبی تازه کنندو شربتی را برای تشنه دشت کربلا بنوشند.

با دیدن این صحنه و این خلوص نیت می توان این کودکان را از بی ریاترین خادمان حسینی نامید.

انتهای پیام/پ


کد مطلب: 128616

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128616/بی-ریاترین-موکب-محرومترین-نقطه-ایران-تصاویر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir