کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب شهرستان رفسنجان:

شبکه آب آشامیدنی مناطق سیل زده رفسنجان وصل شد

12 مرداد 1401 ساعت 17:54

حسین چرخ انداز از وصل شدن شبکه آبرسانی شرب از مناطق سیل زده شهرستان رفسنجان که چند روز پیش بخاطر بارندگی های شدید و جاری شدن سیل دچار آسیب و قطع شبکه شده بودند، خبر داد.


به گزارش راه آرمان؛ حسین چرخ انداز در جریان بازدید مدیرعامل و معاون شرکت مهندسی و توسعه مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیل زده رفسنجان در شهرک فرهنگیان این شهر اظهار کرد: بارندگی شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف این استان به برخی از تاسیسات آبرسانی شهرستان از جمله دره دُر، داوران، اودرج؛ و مناطق شهری از جمله صادق آباد، شهرک فرهنگیان، بلوار امام علی(ع) و خیابان های ۱۷ شهریور و آب و دیگر مناطق خسارت وارد کرد.

وی افزود: در این حادثه که خطوط و تاسیسات شبکه آبرسانی در جریان سیل اخیر خسارت دیده بودند، در این مدت شبکه برخی از این مناطق ترمیم و آب شرب مجموع ۹۰درصد از مناطق سیل زده وصل شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با اشاره به اینکه از چهارشنبه گذشته بارندگی ها در رفسنجان آغاز و از جمعه آب برخی مناطق بر اثر سیلاب قطع شد افزود: با کمک نیروهای امدادی و تیم های اعزامی از کرمان .اصفهان، بندرعباس، لرستان، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، بم، کوهبنان تهران. همدان. اراک. قزوین و غیره با همکاری نیروهای این شرکت با تمام توان به صورت شبانه روزی برای رفع مشکل آب شرب اقدام کرده و توانستند آب آشامیدنی مناطق قطع شده را تا ۹۰درصد وصل کنند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط رفسنجان طی روز پیش، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد و خسارت های زیادی به زیرساخت ها، راه ها، تاسیسات زیربنایی، منازل مسکونی و مزارع کشاورزی زده است.

در این بازدید مجید آقازاده حبشی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور هم بیان کرد: ۲ لوله ۴۰۰ و۵۰۰و۲۵۰و ۷۰۰و میلیمتر در رفسنجان بر اثر سیلاب شکسته شده که تعمیر کامل انجام شد.

وی افزود: در لایروبی گل و لای و تخلیه آب از منازل مسکونی، مغازه ها و رفع آبگرفتگی معابر و کوچه ها تجهیزات لازم از جمله لجن کش، کف کش و الکتروپمپ در اختیار دستگاه های اجرایی و نیز شهرداری و مردم گذاشته ایم تا مشکلات رفع و وضعیت آب شهرستان به حالت اول و پایدار برگردد.

سیل آب ۲۰ روستا در رفسنجان را قطع کرده بود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان هم اظهار کرد: ۵۰ درصد از شبکه آب رفسنجان در سیل گرفتار و تخریب شدند.
علیرضا عبدیان بیان کرد: آب در ۲۰ روستای رفسنجان بر اثر سیلاب قطع شد، که با بسیج تمامی امکانات و نیروهای انسانی و تلاش شبانه روزی خوشبختانه این شبکه با رفع شکستگی ها، به حالت پایدار درآمد.
 
بارندگی های سیلابی و طغیانگر در رفسنجان واقع در شمال غرب استان کرمان موجب بروز خسارت های فراوان در بخش های مختلف کشاورزی، زیرساختی و تأسیساتی این منطقه شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 128618

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128618/شبکه-آب-آشامیدنی-مناطق-سیل-زده-رفسنجان-وصل

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir