تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۱
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی گفت: درسی که عاشورا می‌گیریم این است که ما تسلیم نخواهیم شد و در مقابل زیاده خواهی‌های غرب خواهیم ایستاد؛ اما با مدیریت مناسب، باز دارندگی را به فضل خدا به جای خواهیم رساند که استکبار میدان را خالی کند.
درس عاشورا به ما ایستادگی است/ دادستانی ترک فعل مدیران در سیل رفسنجان را رسیدگی کند
به گزارش راه آرمان آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستانهای سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه کرمان: درس عاشورا به ما ایستادگی است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه  ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: قرار گرفتن ابزار، حکومت و قدرت سیاسی در دست مردان الهی، باعث رشد و پیشرفت حکومت و قرار گرفتن در مسیر الهی خواهد شد و در مقابل اگر این قدرت سیاسی دست افرادی با تفکرات شیطانی بیفتد، جز فاصله گرفتن از هدایت چیز دیگری نخواهد داشت.

وی افزود: تعامل در دوران و عصر‌های متفاوت می‌تواند ما را در جریان کربلا و عاشورا با این ۲ طرز فکر بهتر آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی بیان کرد: در جوامع بشری با ۳ خط افراطی، بی تفاوت و تماشاچی و خط مردان حق طلب و مردان الهی مواجه هستیم.

وی گفت: ۲ خط افراطی و تماشاچی ۲ خطی هستند که در تاریخ بسیار به هم نزدیک بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه شهادت سرلشکر خلبان بابایی و شهادت محمود صارمی را تسلیت گفت و درادامه گفت: روز خبرنگار را به خبرنگاران فداکار و وظیفه شناس که واقعیات و دستاورد‌های نظام اسلامی را انعکاس می‌دهند، تبریک می‌گویم و از آن‌ها قدر دانی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود از آزادگان و مفقودان تجلیل کرد و بیان کرد: بزرگداشت شهدای مدافع حرم آن هم در محرمی که اوج دفاع از محرم می‌باشد، واجب است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: باید از زحمات مسئولان کشوری و استانی که در کمک رسانی به سیل زدگان تلاش بسیار کردند قدردانی کرد؛ اما باید ۲ مسئله مهم مد نظر قرارگیرد بایستی هرچه زودتر خسارات سیل جبران شود پیشگیری هم صورت گیرد تا این اتفاقات دیگر رقم نخورد.

وی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: از روز‌های بسیار حساس تاریخ اسلام تاسوعای حسینی است که اختصاص به حضرت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) دارد؛ فردی که اوج فداکاری و ایثار برای دفاع از حریم امام زمانش برای رساندن آب به تشنگان را به نمایش گذاشت و در یک کلام در دفاع از حریم اسلام جان خود را  فدا کرد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: درسی که از این وقایع می‌گیریم این است که ما تسلیم نخواهیم شد و در مقابل زیاده خواهی‌های غرب خواهیم ایستاد؛ اما با مدیریت مناسب، باز دارندگی را به فضل خدا به جای خواهیم رساند که استکبار میدان را خالی کند.

امام جمعه فاریاب: اقتدار نظامی برای ایران منافع اقتصادی دارد

حجت الاسلام گروهی امام جمعه فاریاب ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ابراز کرد: از روحانیون عزیز که برای تبلیغ به شهر ما تشریف آوردند، تشکر می کنم.

خطیب نماز جمعه فاریاب به حدیثی با موضوع تقوا اشاره کرد و گفت: قلب سلیم، قلبی است که خدا را ملاقات کند و در آن غیر از خدا هیچ کس نباشد، این اوج تقوا است.

امام جمعه مروری بر وضعیت نظام جمهوری اسلامی ایران، نسبت به قبل از انقلاب داشت و بیان کرد: بعد از انقلاب، تمام استکبار در جنگ، مقابل ما ایستادند، توسط دشمنان تحریم شدیم و تا کنون ادامه دارد، اما امروز به یک قدرت بین المللی تبدیل شده ایم.

وی در ادامه گفت: اقتدار نظامی جمهوری اسلامی، از جهات مختلف برای ما حائز اهمیت است ازجمله ایجاد رعب و وحشت در دشمنان، همچنین فروش تسلیحات به کشور روسیه که مشتری پهپادهای ماست و سبب شده است سایر کشورها هم برای خرید تسلیحات ایران، متقاضی شوند.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: در زمستان سرد اروپا، بیش از ۶۰ درصد نفت و گاز را از روسیه می گیرد اما اکنون با تهدید روسیه، شرایط برایشان سخت می شود بشارت این موضوع، این هست که ظلم آنها در حال پایان است.

امام جمعه جیرفت: از ظرفیت محرم برای جهاد تبیین استفاده شود

 حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: حضور در نماز جمعه از کار و کسب در روز جمعه برای مؤمنین بهتر است.

امام جمعه جیرفت افزود: روزی دست خداوند متعال است و نماز جمعه از ناحیه خداوند موجب نزول برکت، رحمت و فضل الهی خواهد شد و این بهتر از کسب و کار روزانه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: خداوند متعال روزی افرادی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند را تضمین کرده است.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: رفتن به نماز جمعه همانند حج مورد قبول خداوند متعال است و حضور در نماز جمعه باعث رحمت و برکت در زندگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی یک ظرفیت فوق العاده استثنایی و بی‌نظیر است.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: حضور مردم در مراسم‌های ماه محرم باشکوه است و با استقبال در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم افزود: در ماه محرم جهاد تببین را باید آن گونه که مقام معظّم رهبری مدظله العالی به آن تأکید ویژه‌ای دارند را تمام و کمال انجام شود.

خطیب جمعه جیرفت گفت: بارش باران فی‌النفسه خیر، برکت و رحمت الهی است و باید مردم این نعمت را قدر بدانند.

وی مطرح کرد: از ظرفیت فراوان مردم در جهت بازسازی ستاد بحران استفاده شود تا مواقع بحران همچون سیل مردم با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه کوهبنان: ولایت مداری و ولایت پذیری از دستاوردهای نهضت عاشورا است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ‌ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اطاعت از خدا و اجرای فرامین الهی، اطاعت از رسول خدا و اولی الامر، اجتناب از معاصی، شکر نعمت های الهی و صبر در برابر بلاها و مصائب باعث افزایش تقوای الهی می شود.

وی تاکید کرد: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم که چند یادواره را در این ایام داریم برگزاری یادواره شهدا باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: سید و سالار شهیدان وقتی شاهد بودند که وصایای پیامبر اکرم (ص) کنار گذاشته شد، تجمل گرایی و اشرافی گری افزایش پیدا کرد، افول غیرت دینی را شاهد بودند برای احیای دین و سیره نبی مکرم اسلام قیام کردند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد:  امروز همراهی کردن با مراکز درمانی و وزارت بهداشت برای کاهش ویروس کرونا از مصادیق تقواست.
 
وی یادآور شد: در آستانه سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ره) و بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم هستیم.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: مبحث ولایت مداری و ولایت پذیری از دستاوردهای نهضت عاشوراست لذا در حال حاضر اطاعت از مقام معظم رهبری بر همگان ضروری است.

وی ابراز کرد: یاد و خاطره شهدا خصوصا سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی  و سردار شهید نوح مجیدی را گرامی می داریم و از همگان برای حضور در مراسم یادواره شهدای روستای کهن دعوت می شود.

امام جمعه موقت آسمینون: دشمن با القا شبهه جوانان را از دین دور می کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) منوجان
در خطبه های نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت:مردم عزیز همانطور که در شب‌های گذشته حضور پر رنگ داشتند در شب‌های باقیمانده جلسات پرشور را داشته باشندو جوانان عزیز به این مجالس بیشتر اهمیت بدهند.

وی افزود: آنچه که امروز دشمنان به دنبال آن هستند از طریق جنگ نرم  با حیله و فریب فرهنگی جوانان ما را هدف قرار دهند و جوانان ما را با انداختن در شبهه و القا عقاید نادرست به بیراهه بکشانند .

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: روحانیت عزیز نسبت به سوالاتی که جوانان عزیز دارند پاسخی قاطع و منطقی دهند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که امروز هدف دشمن است القاء شبهه و اینکه ذهن جوانان ما را درگیر شبهات واهی و پوچ کنند تا از عقیده، مذهب و دین خود زده شوند. باید جوانان ما نسبت به این امر توجه داشته باشند که به دام دشمن نیفتند حق را ببینند حق هم همین است که بعد از ۱۴۰۰ سال این نام اهل بیت(ع) است که زنده است و خداوند هم همیشه با حق است.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) با اشاره به هفته جهانی تغذیه با شیر مادر بیان کرد: شیر مادر زیربنای سلامت دنیای زنان و کودکان و پایه و اساس توسعه و آینده کشور است تغذیه مطلوب با شیر مادر می تواند از مرگ بیش از ۸۰۰ هزار کودک و ۲۰ هزار مادر در هر سال پیشگیری کند.

وی افزود: شیر مادر برای شیرخواران مغذی ترین غذا و بسیار قوی است ، تغذیه با شیر مادر تکامل شناختی و ضریب هوش کودکان را تقویت می‌کند در نتیجه به طور قابل توجهی امکان تحصیلات، مشارکت در نیروی کسب و کار و درآمد را در طول عمر ارتقا می دهد بی توجهی و از دست دادن این مرحله بحرانی از رشد مغز در طول دوران کودکی می تواند منجر به زیان های قابل توجه شناختی و اقتصادی شود.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) بیان کرد: از جمله اهداف هفته جهانی تغذیه با شیر مادر می توان به آگاه کردن مردم در مورد ارتباط بین تغذیه با شیر مادر، امنیت غذایی و کاهش فقر، تثبیت تغذیه با شیر مادر به عنوان زیربنای زندگی سالم، مشارکت افراد و سازمان ها برای تاثیر بیشتر و ... اشاره کرد.


امام جمعه بم: بم در آستانه خلق حماسه حسینی

حجت الاسلام والمسلمین دانشی امام جمعه بم ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی برای خود و عموم مردم ابراز کرد: میدان اصلی شهر بم در حال آماده شدن و خلق حماسه ای حسینی دیگر بعد از دو سال است.

حجت الاسلام دانشی در ادامه گفت: از عموم همشهریان عزیز و همه هیئت های مذهبی دعوت به عمل می‌آید که  با حضور و اتحاد مثال زدنی خود در این مراسم حسینیه ایران را  هر چه باشکوه تر برگزار کنند.

خطیب نماز جمعه بم ادامه داد: در هفته خبرنگار هستیم که به این عزیزان نیز عرض خداقوت وتبریک داریم  که رسالت خبرنگاری را در شهرستان به خوبی انجام میدهند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در خصوص مباحث هسته ای بیان کرد: در این هفته راه اندازی سانتریفیوژ های پیشرفته تر از سال های قبل توسط سازمان انرژی اتمی باعث افتخاری دیگر برای این ملت شد  و با توجه با صلاح مردم و کشور که نباید مذاکرات را به برنامه های کشور و بحث انرژی هسته ای گره زد و ادامه داد فروش سلاح به روسیه نیز یکی از افتخارات دیگر این کشور در سایه نصایح مقام معظم رهبری که در زمان تحریم توانسته ایم به خوبی به این افتخارات دست پیدا کنیم.

امام جمعه رودبارجنوب: با مقاومت و پیگیری مشکلات کشور حل می شود

حجت الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته  اظهار کرد: یکی‌ از کلیدی ترین فرازهای زیارت عاشورا این است، که خدایا زندگی و مرگ ما را مثل زندگی پیامبراکرم(ص) قرار بده این یعنی سبک زندگی ما باید شبیه سبک زندگی معصومین(ع) باشد.


 وی در ادامه با بیان اینکه در همه‌ لحظات یاد خدا ، نعمت های خدا و حق خداوند را نباید فراموش کنیم،تصریح کرد: بر اساس حدیث سیدالشهدا(ع) کسی که کاری را با نافرمانی خدا انجام دهد هیچ وقت به نتیجه نمی رسد.


حجت الاسلام افشار منش با بیان این مطلب که هر روز که از واقعه کربلا می گذرد عظمت آن روز به روز بیشتر می شود، گفت: باید تاریخ کربلا را مطالعه و بیان کرد و  بدانیم این تاریخ چه تاثیری در زندگی ما دارد.
 

امام جمعه رودبار جنوب راز ماندگاری و جاودانگی حادثه کربلا را داشتن بصیرت و اخلاص دانست و خاطر نشان کرد: تسلیم نشدن در مقابل دشمن ، شجاعت ، عدم توجه به وعده دشمن و پایداری در راه اهداف از مهمترین درس های قیام سیدالشهداست.


وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم( ص) سه سال محاصره اقتصادی بود و با مقاومت توانست انقلاب خود را به پیروزی برسانند،گفت: با مقاومت و پیگیری مشکلات کشور یکی پس دیگری حل می شود.


حجت الاسلام افشار منش ولایت‌پذیری را مهمترین شاخصه سقای دشت کربلا دانست و گفت: بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) او را در واقعه کربلا رستگار کرد.


وی در ادامه به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:  ائمه جمعه باید با همه مردم رفتار پدرانه داشته باشند و توصیه به ارتباط با جوانان و مشارکت در خدمات اجتماعی از مهمترین آنهاست.


خطیب جمعه رودبارجنوب تاکید کرد: در بارندگی های اخیر مسئولین شهرستان تلاش های زیادی انجام دادند ولی مناطق حادثه خیز سیل باید شناسایی و مدیریت شوند.

امام جمعه ریگان: علاج بحران سیل، آبخیزداری است

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان اشاره داشت به راه اندازی موکب ثارالله ریگان امسال در ایام اربعین در کربلای معلی و اظهار کرد: مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا امسال در موکب شهرستان از زائرین سید الشهدا پذیرایی خوبی صورت گیرد.

امام جمعه ریگان به بارندگی و سیلاب های اخیر در برخی مناطق مختلف کشور اشاره و عنوان کرد:  این بارندگی در منطقه ما به خانه های مردم خساراتی وارد نکرد اما به خرمای کشاورزان آسيب رسانده است.

وی با بیان اینکه سیلاب در شهرستان های شمالی افرادی را داغدار کرد، افزود: علاج بحران سیلاب ها آبخیزداری است.

رضازاده اشاره داشت به پل شکسته شده توکل آباد ریگان در سیلاب سال گذشته و خاطر نشان کرد: از آب رودخانه پاسرخ باید استفاده‌ بهینه شود.

خطیب جمعه شهرستان ریگان ضمن گرامیداشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، تصریح کرد: خبرنگار سنبل آزاد مردی، دلسوز و مطالبه گر حق مردم است.

امام جمعه انار: خیانت خواص عاشورارا رقم زد

حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز به عوامل شهادت امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل شهادت مظلومانه امام حسین خیانت خواص بود خواصی که در تصمیم گیری ها در گذشتن از دنیا در اقدام برای خدا و تشخیص در لحظه لازم خودداری کردند.

حجت الاسلام منتظری افزود: از هیئت های عزاداری و متولیان حسینیه ها و مساجد می خواهیم  برای جلوگیری از گسترش موج جدید کرونا نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت کنند.

امام جمعه شهرستان به بارندگی های اخیر و سیلاب ها اشاره تثریح کرد: یکی از راههای جلوگیری از آسیب های سیلا بها توجه به موضوع آبخیزداری و آبخوان داری است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: در بارندگی ها و سیل در  شهرستان انار به چندین منزل مسکونی و اراضی کشاورزی خسارت های شدیدی وارد شده که لازم است رسیدگی‌های لازم به عمل آید.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: ایران اسلامی در زمینه موشکی و پهپادی به قدرت قابل اعتنا در صحنه جهانی تبدیل شده است.

وی گفت: تانکها،  نفربرها، ناوشکن ها،  سامانه های پدافندی.، رادار ها و پهپادها بخشی از توان نظامی ایران است.

حجت الاسلام منتظری به  آثار امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد:
یکی از اهداف مهم امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود که باید این دو اصل بسیار مهم و حیاتی در جامعه احیا شود.


امام جمعه قلعه گنج: عامل زمینه ساز  عاشورا افول غیرت دینی بود

ظهر امروز ۱۴مرداد ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و تسلیت شهادت امام سجاد (ع)گفت: از جمله موضوعاتی که در خصوص عاشورا پژوهی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد چرایی و چیستی عوامل شکل گیری نهضت عاشورا است.

وی افزود: اولا عاشورا نتیجه نادیده گرفتن وصیت نبی خدا بود آنچه تاریخ گواهی می دهد این است که کمتر از چند ماه از رحلت دردناک پیامبر اکرم (ص) اساسی ترین وصیت رسول خدا  ۱-عمل به کتاب خدا ۲- احترام به اهل بیت(ع) را فراموش کردند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک افزود : ثانیا افول معنویت و گرایش به تجمع گرایی و اشرافی گری بود در واقعه عاشورا شاهد هستیم بسیاری از افراد در برابر نیل به این اهداف به ستیز و با ولی خدا پرداختند به امید رسیدن به ریاست و ملک ری ثالثا افول غیرت دینی یعنی اجازه تجاوز به حریم دین را دادند.

امام جمعه قلعه گنج گفت: به واقعه عاشورا در چند گام رسانه ای می توان نگاه و تحلیل کرد جامعه ای که تسلیم شایعه شود و دروازه بانی خبر انجام نداده مردمانی که تبلیغات را بر واقعیت ترجیح دادند و حوصله مکث و قابلیت بررسی پیام را نداشتند گام اول آنجایی بود که گفتند حسین بن علی سر جنگ دارد و قدرت طلب است خارجی است و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی است گام دوم آنجا بود که مسلم بن عقیل را در عرض یک وعده ظهر تا شام و تبلیغات ابن زیاد مبنی بر در راه بودن لشکر شام و تولید شایعه توام با ترس  تنها گذاشتن و خلف وعده کردند.

خطیب جمعه قلعه گنج ادامه داد: گام سوم هم زمانی  بود که قبیله هانی بن عروه  که شجاع و جنگجو بودند سخن شریح قاضی که یکی از خواص فریب خورده و تطمیع شده زمان بود را در رابطه با سلامتی هانی پذیرفتند از اطراف قصر ابن زیاد پراکنده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک تصریح کرد: هر کدام از این موقعیت ها اگر با سواد رسانه‌ای همراه بود و مقاومت ذهنی مردم در برابر شایعات و فیک نیوز ها و تبلیغات، شکننده نبود قطعاً مسیر تاریخ طور دیگری رقم می خورد و امام جامعه اسیر اجتماعی خبر زده راهی قتلگاه نمی شد.

 امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: یکی از مولفه های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر مولفه ها، مولفه قدرت و اقتدار نظامی و دفاعی است که به لطف خدا و تدابیر و رهبری های حکیمانه رهبر حکیم  انقلاب و جوانان مومن انقلابی و متخصص تا حدود زیادی حاصل شده است به طوری که ایران در حال حاضر قدرت برتر نظامی در عرصه منطقه است.

وی افزود: ایران در زمینه موشکی و پهپادی به قدرتی بازدارنده تبدیل شده است  به نحوی که پهپادها یکی از محصولات شاخص صنایع دفاعی هستند که با رفع تحریم های تسلیحاتی امکان صادرات آنها به کشورهای مختلف از جمله روسیه فراهم شده است.

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان گفت: یاد و خاطره همه شهدای عزیز و گرانقدر به ویژه شهدای خبرنگار و خاصتا شهید محمود صارمی را گرامی می داریم و همچنین روز خبرنگار را خدمت همه خبرنگاران شهرستان تبریک عرض می کنم و درگذشت عالم ربانی مرحوم  حجت الاسلام سید غفوری را خدمت همه مردم قدرشناس قلعه‌گنج تسلیت عرض میکنم شخصیتی که سالها عمر شریف خود را در راه تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت کرد.

 امام جمعه زرند: همدلی و همکاری مردم و مسئولان در سیل اخیر ستودنی است

 حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعای و عاشورای حسینی گفت: ایام سوگواری امام حسین (ع) را خدمت حضرت ولیعصر (عج) و تمامی مسلمانان تسلیت عرض میکنیم ان شاالله عزاداری همه شما بزرگواران مورد قبول حق واقع شده باشد.

وی با اشاره به اهمیت عزای سیدالشهدا گفت: از مهمترین امتیازات شیعیان در عالم توسل و تضرع به حضرت سیدالشهدا‌ است  امروزه هرچه ما در عالم عزت داریم، همه از عنایات سیدالشهداست این مجالس که مجالس رحمت واسعه الهی است و افرادی که توفیق پیدا می‌کنند خدای متعال رحمت ویژه ی خودش را شامل حال ما می‌کند که در سوگ این مصیبت جانکاه مینشینیم.

خطیب جمعه زرند ضمن اشاره به اینکه هویت شیعه از توسل به مجالس سیدالشهدا می باشد گفت: توسل به اهل بیت خصوصا امام حسین (ع)جایگاه والایی دارد و ما جایی که مورد توجه و عنایات درگاه حق و سیدالشهدا قرار داریم جایی که حضرت زینب (س) ام المصائب با حضور برجسته خود در تمامی اتفاقات کربلا و مصیبت های وارده بر سالار شهیدان آن حضرت پرچم دار عاشورا بودند و در طول تاریخ با صبر بر این مصیبت بزرگ افتخار آفریدند.

وی از نقش با ارزش و مهم حضرت زینب (س) در انتقال پیام کربلا گفت و افزود: حضرت زینب (س) در کنار برادر خود در تمامی مصیبت های کربلا ایستادگی کرد و ایستادگی حضرت زینب (س) باعث شد تا پیام مهم عاشورا در طول تاریخ جاودانه بماند.


حجت الاسلام شجاعی گفت: انتظاری که میرود از امت مسلمان این است مردم پایبند باشند به سنت هایی که نشان دهنده امت مسلمان و دین است قبح بسیاری از مسائل از بین رفته دشمن از هر راهکاری استفاده کرده تا ارزش های ما را تضعیف کند.

وی همچنین بیان کرد: از مسئولین هیئت ها و هیبت امنا آنها و دست اندرکاران خواهشمندم با برخوردی که مناسب و شایسته سالار شهیدان است با جوانان و نوجوانان رفتار کرده و با دعوت جوانان مایه حفظ هویت و فرهنگ حسینی و عاشورایی باشیم.

امام جمعه زرند در پایان اظهار کرد: در روزهای اخیر مسئله سیل را داشتیم که باعث خسارات زیادی شد اما خدا را شاکریم که با وجود خسارات مالی خسارات جانی نداشتیم ،  همدلی و همکاری مردم بسیجیان و سپاه پاسداران در خصوص امدادرسانی قابل تقدیر و تحسین است حضور دستگاه های دولتی و خصوصی در کنترل خسارات و همکاری در خصوص مقابله با سیل قابل تشکر است.

امام جمعه فهرج: ساختار مدیریت بحران در کشور متحول شود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش بر قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا در ماه محرم تأکید کرد.

وی با اشاره به بازگشت شهدای سوریه به میهن اسلامی پس از ۷ سال گفت: امروز خانواده شهدای ما به کربلا اقتدا کردند و پیروزی انقلاب اسلامی ثمره انقلاب عاشورا بود.

آقاملایی همچنین به سیل های اخیر کشور اشاره و اظهار کرد: شرایط طبیعی کشور ما می طلبد که ساختار مدیریت بحران در ایران متحول شود.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با اشاره به ادعای کاخ سفید در خرید پهپاد روسیه از ایران گفت: ایران در حال حاضر قدرت برتر نظامی در منطقه است و در زمینه موشکی و پهبادی به قدرتی بزرگ در عرصه جهانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: جنگنده ها، تانک ها، نفربرها، ناوشکن ها، سامانه های پدافندی و ... تنها بخش کوچکی از توان بومی شیربچه های ولایت «پاسداران و ارتشیان عزیز، قوای مسلح ایران و سربازان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای عزیز است» که علیه استکبار جهانی و به نفع مستضعفین و محور مقاومت بکار گرفته خواهند شد.

آقاملایی با بیان اینکه ایران راه خنثی سازی تحریم ها را برگزیده است افزود: آمریکا و اروپا باید دست از لجاجت و تکبر بردارند؛ دوران ابرقدرتی و کدخدایی کاخ سفید به پایان رسیده است و به زودی زود تل آویو، حیفا و کاخ سفید به دست مستضعفین و محور مقاومت فتح خواهد شد.

امام جمعه فهرج همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان اظهار کرد: سال هاست با مشکل خشکیدگی خوشه خرما روبرو هستیم و به همین لحاظ از وزیر کشاورزی خواستارم حتما به شهرستان فهرج سفر و مشکلات کشاورزان منطقه را از نزدیک بررسی کنند.

وی با ابراز گلایه از نبود اداره اوقاف در فهرج: حدود یکسال سیستم سرمایشی مسجد جامع به مشکل خورده و این مردم زجرکشیده و قدرشناس نمازجمعه را در شرایط سخت اقامه می کنند لذا از رییس جمهور میخواهم دستوری بدهند تا کمکی شود سیستم های سرمایشی مسجد جامع راه اندازی شوند.

آقاملایی تصریح کرد: مسجد جامع در کنار نداشتن سیستم سرمایشی آب سردکن و فرش ندارد و میطلبد مسئولین محترم از اعتبار استانی مقداری را برای رفاه حال این مردم عزیز اختصاص بدهند.

خطیب جمعه فهرج در پایان خواستار توجه ویژه رییس جمهور به رفع مشکل اشتغال جوانان فهرج شد و بیان کرد: اگر از من بخواهید فقط یک خواهش از رییس جمهور داشته باشم میگویم اولا اشتغال و ثانیا اشتغال ثالثا اشتغال تا با ایجاد یک شهرک صنعتی و برنامه ای مشکل اشتغال جوانان رفع شود.

امام جمعه رفسنجان: دادستانی ترک فعل مدیران در موضوع سیل رفسنجان را رسیدگی کند

امام جمعه رفسنجان از دادستان به عنوان مدعی العموم خواست که ترک فعل های مدیران در مورد بروز سیل اخیر در این شهرستان را مورد رسیدگی قرار دهد.
به گزارش خانه خشتی حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و با اظهار اینکه عزاداری ها تحت تاثیر مشکلات سیل قرار نگیرند و کمرنگ نشود بیان کرد: پرچم اباعبدالله الحسین (ع) باید برافراشته نگهداشته شود.

وی ادامه داد: جریان عاشورا از دو جهت مورد تهدید است عده ای اصل عزاداری ها را در فضای مجازی زیر سوال می برند، عده ای هم به نحو غیر شرعی و افراطی مانند قمه زنی و خونین کردن خودشان اقامه عزا دارند که هر دو تکمیل کننده پازل دشمن هستند.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) کاری ارزشمند است و باید مراقب باشید تحت تاثیر این دو جریان قرار نگیرید.

وی در بخش دیگر از سخنانش به موضوع سیل اخیر در رفسنجان اشاره و بیان کرد: به دنبال بارندگی ها در فصل تابستان مشکلاتی برای مردم ایجاد شد، منازل عده ای تخریب شد،معابر دچار آگرفتگی و کشاورزی هم خسارت دید.

وی افزود: خانه های روستای کوثرریز تخریب شده و لازم است برآورد خسارت ها در زمینه های مختلف انجام شود از طرفی دولت برای جبران خسارت ها اقدام کند.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: همه باید برای اجرای پویش  " جای پای یار " به مدت 48 ساعت اقدام و در تنظیف شهر و زدودن گرد و غبار و تخلیه گل و لای حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی جهت تعیین علت بروز خسارت های سیل در دو حوزه تشکیل شود یکی کارهایی که موجب بروز این آسیب شده و اینکه کجا دخل و تصرف های نابجایی انجام شد که خسارت به کشاورزی وزندگی مردم وارد شده است.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: همچنین در این کارگروه به حوزه دیگر توجه شود و در راستای مهار سیل؛ ترک فعل ها یعنی چه کارهایی که باید می شد و نشد و کارهایی که نباید می شد و شد کارشناسی شود.

وی از دادستان به عنوان مدعی العموم خواست که وارد این موضوع شود و از جایگاه قضایی ترک فعل ها را رسیدگی کند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: عبرت گرفتن از این حادثه یعنی تصرف ناصحیح در طبیعت و رودخانه ها که باعث بروز این خسارت ها شده  باید سرلوحه امور همگان باشد.

وی از مسئولین و مردم که در کاهش پیشروی سیل  از جمله بسیج، توپخانه صاعقه 65، حمایت مجتمع مس سرچشمه، هلال احمر؛ ادارات آب، برق، گاز و آتشنشانی و غیره دخیل بودند قدردانی می کنیم.

امام جمعه رفسنجان از پای کار بودن عوامل اجرایی مانند استانداری، فرمانداری، شهرداری، وزیر کشور، فرمانده انتظامی، و غیره در کمک به مردم آسیب دیده تشکر کرد و گفت: از 13 استان از جمله اصفهان، سیستان و بلوچستان، یزد، تهران، آذربایجان و غیره رای امدادرسانی به رفسنجان امدند ضمن اینکه 200 نفر از عوامل اجرایی بیرون از رفسنجان جهت ترمیم لوله های آب آشامیدنی به این شهرستان سفر کردند قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcftcdyvw6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین