تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲
۰
plusresetminus
مسئول بسیج عشایری استان خبر داد:

عشایر زیر ذره بین محرومیت زدایی سپاه

شهریار سیاری گفت: قرارگاه اقتصادی و محرومیت زدایی بسیج در بخش عشایری از ابتدای سال جاری خدماتی هر چند کوچک را به جامعه عشایری استان اعم از ساخت منزل مسکونی و حراست از دام و شغل دامداری تا خرید جهیزیه و لوازم التحریر را ارائه کرده است.
عشایر زیر ذره بین محرومیت زدایی سپاه
 شهریار سیاری مسئول بسیج عشایری استان کرمان و عضو قرارگاه اقتصادی و محرومیت زدایی بسیج  در گفتگو با "راه آرمان" عنوان کرد: در راستای نام گذاری سال‌های اخیر از طرف مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و اهمیت این مقوله، بر مبنای فرمایشات مکرر ایشان در خصوص خدمت رسانی و محرومیت زدایی قرار گاه اقتصادی و محرومیت زدایی بسیج تشکیل شده است.

وی هدف از تشکیل این قرارگاه را اجرای هدفمند خدمات اقتصادی برای استان نام برد و گفت: در این قرارگاه، برنامه ریزی ها، تصمیمات و اقدامات اجرایی به صورت علمی، هدفمند و نظامند با حضور همه ی اعضا شکل می گیرد تا خدمت رسانی به جامعه هدف بهتر و سریع تر رخ دهد.

سیاری ادامه داد: سازمان بسیج عشایری استان هم عضو این قرار گاه است که با توجه به اینکه جامعه هدف این سازمان، عشایر غیور استان هستند، در این قرار گاه  ظرفیت ها، فرصت ها و مشکلات جامعه عشایر استان مطرح می‌شود تا اعضا قرارگاه بتوانند در جهت استفاده از ظرفیت ها و خدمت رسانی و محرومیت زدایی تصویر روشنی داشته باشند.

مسئول بسیج عشایری استان اذعان کرد: ضمن اینکه این قرارگاه با تمام توان به دنبال رفع مشکلات اقتصادی در استان است از  دستگاه های اجرایی استان مرتبط با قشر عشایری دعوت می کند تا با هماهنگی و همراهی با این قرارگاه از موازی کاری و جزیره ای کار کردن جلوگیری شود تا بتوان با تمرکز بیشتری به جامعه فهیم و غیور عشایری استان ارائه خدمت کرد.

وی اذعان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در بخش عشایری از ابتدای سال جاری خدماتی هر چند کوچک را به جامعه عشایری استان ارائه کرده است که به اختصار عنوان می شود.

سیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون در خصوص مسکن های عشایری تلاش هایی صورت گرفته است که در جهت کمک به ساخت خانه محرومین به تعداد ۷۵ واحد، بهسازی و مرمت تعداد ۹۰ واحد، ساخت حمام و سرویس بهداشتی ۱۳۵ چشمه،ساخت و مرمت خانه مسکن مددجو ۵ واحد، صورت گرفته است.

وی به ایجاد زیر ساخت های مناسب در تسهیل زندگی عشایری اشاره کرد و گفت: هزار و هشتصد و پنجاه مترجاده عشایری  آسفالت، مرمت و بهسازی شد، تعداد ۱۶ واحد مسجد و حسینیه نیز مرمت و بازسازی کردیم، برای تسهیل در امر علم آموزی نیز ۸ مدرسه مرمت و ساخته شده است.

مسئول بسیج عشایری ادامه داد: ساخت ۲ واحد غسال خانه، ۱۵۰ متر جدول کشی روستایی، ۵۰ متر گازرسانی، مرمت و بازسازی یک حلقه چاه آب، حفر یک چاه جدید و آبرسانی به صورت تانکری با مخزن ۱۰۰۰ سی سی به تعداد ۵۸ عدد و لوله کشی بیش از ۱۳ هزار متر آب آشامیدنی، ساخت ۱۲ مسکن و مرمت خانه عالم، راه اندازی ۳۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

سیاری با بیان اینکه دامداری شغل اصلی عشایر محسوب می شود بنابر این برای احیا، و مراقبت از این شغل خدماتی به آنها ارائه شده است، افزود: ۷۰ هزار و ۶۳۰ راس دام در طرح سلامت دام واکسیناسیون شده اند، ۵۰ تن نهاده دامی نیز در بین عشایر توزیع شده است، ایجاد یک حمام ضد کنه، ساخت ۲ آبشخور دام  و ایجاد یک سایبان برای دام ها نیز از دیگر اقدامات برای عشایر صورت گرفته است، ضمن اینکه برای برخی محرومین تعداد ۱۴ تانک آب نیز خریداری شد.

وی تاکید کرد: در راستای خدمات فرهنگی نیز ۱۴ طلبه به این مناطق اعزام  و ۸۳ گروه جهادی برای انجام خدمات ما را همراهی کرده و به مناطق مورد خدمت اعزام شده اند و ۲۲ قبر مطهر شهید عشایری نیز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مسئول بسیج عشایری ابراز کرد: با توجه به اینکه عشایر کوچ رو بوده و کمتر از زیر ساخت های بهداشتی و درمانی برخوردار هستند بنابر این ضمن برگزاری ۴۳ میز خدمت، تعداد ۲۵ تیم پزشکی و دندان پزشکی با عنوان گروه سلامت به مناطق اعزام شده و به رفع مشکلات عشایر پرداختند.

شهریار سیاری در پایان خاطر نشان کرد: در راستای رفع محرومیت و تسهیل در امر ازدواج برای ۴۸ زوج جهیزیه تهیه و اهداء شد و در راستای تسهیل در امر اموزش برای ۱۶۲ دانش آموز لوازم التحریر و کیف و کفش خریداری شد، برای تسهیل در امر معیشت و اشتغال نیز ۶۴۵ میلون تومان تسهیلات در نظر گرفته و به افراد پرداخت شد.


انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcc44qsx2bqie8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین