تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
۰
plusresetminus
با حضور 300 هنرمند و هنرور تعزیه خوان واقعه عاشورا در ده زیار یکی از خاستگاه های تعزیه کشور بازسازی می شود.
واقعه عاشورا در ده زیار کرمان بازسازی می شود
هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار گفت: آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در روستای ده زیار کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در روستای ده زیار واقعه عاشورا بازسازی می شود گفت: این مراسم آیینی امسال با حضور حدود 300 هنرمند و هنرور تعزیه خوان از زن و مرد انجام می شود.

وی با بیان اینکه فضاسازی محل برگزاری مراسم از حدود بیست روز پیش آغاز شده است افزود: در برگزاری تعزیه ظهر عاشورا حدود 100 زن و کودک که شبیه اهل بیت امام حسین (ع) را  با لباس تعزیه اجرا می کنند، همکاری دارند.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار تصریح کرد: آیین سنتی مذهبی تعزیه در ده زیار در دور روز تاسوعا و عاشورای حسینی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محدوده گلزار شهدای ده زیار برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در تعزیه ظهر عاشورا شهادت حر بن یزید ریاحی نسب، حضرت علی اکبر (ع) ، حضرت عباس (ع) ، طفلان زینب (س) ، وهب (ره) ، حضرت قاسم (ع) ، حضرت عبدالله بن حسن (ع) ، حضرت علی اصغر (ع) و در نهایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آتش زدن خیمه ها و اسارت اهلبیت(ع) شبیه خوانی می شود.

روستای ده زیار در فاصله 35 کیلومتری از شمال کرمان از توابع بخش چترود است که امروزه با مجالس باشکوه تعزیه خوانی به عنوان یکی از خاستگاه های تعزیه کشور مطرح است.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcdjj0ffyt0x96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین