تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
۰
plusresetminus
رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد؛

نظارت ویژه دامپزشکی فهرج در ایام تاسوعا و عاشورا

مهدی بماندشتی از نظارت ویژه دامپزشکی فهرج در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.
نظارت ویژه دامپزشکی فهرج در ایام تاسوعا و عاشورا
به گزارش راه آرمان؛ مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در جهت ارتقا سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تامین فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی ، شبکه دامپزشکی فهرج در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با دو اکیپ ثابت و سیار بر کشتار دام نظارت دارد.

وی افزود: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیط، موجب انتشار بیماری های مشترک از جمله تب کریمه کنگو می شود. 

بمان دشتی اظهار کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج همچنین از هیئت امنا و مسئولان مساجد خواست گوشت تازه ذبح شده را طبخ نکنند و قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت تمایل به خرید گوشت برای انجام مراسم مذهبی حتما گوشت دارای مهر و لیبل دامپزشکی از مراکز معتبر خریداری و در صورت مشاهده هر گونه موارد غیر بهداشتی  مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند و یا با شماره ۴۴۲۸۱۰۰۸ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/فهرج https://armanekerman.ir/vdch66nzm23ni-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما