تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۹
۰
plusresetminus
مدیر کل راه شهرسازی استان کرمان خبر داد؛

تکمیل پروژه های جاده ای کرمان با اعتبار6 هزار میلیارد تومانی

علی حاجی زاده به جمع اعتبارات  پیشنهادی این سازمان به وزارت راه و شهرسازی در راستای سفر هیئت دولت به کرمان، اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه های راه سازی جاده ای استان کرمان بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که در طرح پیشنهادی اماده ارائه لحاظ و جمع بندی شده است.
تکمیل پروژه های جاده ای کرمان با اعتبار6 هزار میلیارد تومانی
به گزارش" راه آرمان" استان پهناور کرمان بهشت معادن کشور است و سالانه حجم زیادی از محصولات معدنی استان کرمان از جاده‌های این استان به دیگر استان‌ها به واسطه موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر شاهراه‌های مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور انتقال داده می شود.
 
استان کرمان با ثروت عظیمی  که دارد متاسفانه وضعیت راه‌های شریانی و حتی گردشگری نامطلوبی دارد، حتی سیلاب اخیر نیز بر زیر ساخت های سست جاده ای اثر نا مطلوب گذارده و سبب شد تا  اکثر راه های اصلی و روستایی از بین برود.
 
با توجه به اینکه اعتبارات تخصیص داده شده به استان در حوزه راه‌ها پاسخ گوی نیاز استان نیست، این مسئله سبب شده تا کیفیت جاده‌های کرمان در حد مطلوبی نباشد.
 
 این جاده‌های ناایمن و خطرناک سالانه موجب تصادفات زیادی شده و شمار زیادی از مردم را  به کام مرگ می‌کشاند، بهبود شرایط راه های استان  از مطالبات به حق مردم است و باید بیشتر از گذشته به این امر مهم توجه شود.
 
 
علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی در گفتگو با راه آرمان در خصوص طرح های پیشنهادی به هیئت دولت در راستای سفر دو روزه ریاست جمهوری به کرمان عنوان کرد: طرح های پیشنهادی بسیار مهم و تاثیر گذاری را برای ارائه آماده کرده ایم که با نظرات کارشناسانه تدوین شده اند.
 
حاجی زاده به جمع اعتبارات  پیشنهادی این سازمان به وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه های استان کرمان بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که در طرح پیشنهادی اماده ارائه لحاظ و جمع بندی شده است.
 
وی سفر هیت دولت به استان کرمان را منشا خیرات و برکات در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: تکمیل زیر ساخت های حمل و نقل بخصوص راه ها یکی از نشانه های توسعه یافتگی در منطقه است که مورد حمایت همه دولت ها بوده است تا رفاه مردم فراهم شود.
 
حاجی زاده ادامه داد: تکمیل کوریدور شمال به جنوب، که از جنوبی ترین نقطه استان شهرستان منوجان شروع وبه شمالی ترین نقطه استان یعنی دیهوک از اولین پیشنهادات این سازمان است، این پروژه تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در چندین قطعه نیز به بهره برداری رسیده است و در چند مرحله نیز کارگاه های راه سازی فعال هستند، بنابراین دو قطعه هنور باقی مانده که نیازمند اعتبارات ملی است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد: درخواست کرده ایم که با اعتباراتی که تزریق شود در بازه زمانی 3 ساله خواهیم توانست این محور شمال به جنوب را تکمیل کرده و به طور کامل به بهره برداری برسانیم.
 
وی به احداث باند دوم محور جیرفت- بافت- سیرجان اشاره کرد و گفت: تکمیل این محور دومین اولویت استان محسوب می شود و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام نیاز به 550 میلیارد تومان اعتبارملی دارد که بخشی از این اعتبارات درحوزه استحفاظی جنوب استان است و بخشی دیگر در حوزه شمال باید صرف شود، که با حضور ریاست جمهوری درخواست اعتبار لازم برای تکمیل کل محور جهت طرح، تنطیم شده است.
 
 
حاجی زاده ادامه داد: سومین اولویت استان که تاکید همه ی نمایندگان و شخص استاندار کرمان است و در مسیر گردشگری قرار دارد، تکمیل محور دوبانده سازی جاده کرمان- کوهپایه است که 50 درصد تکمیل و به بهره برداری رسیده است که مقدمات درخواست طرح نیز به رویت اعضای هیئت دولت رسیده است که امیدواریم با مساعدت دولت اعتبار آن نیز تخصیص یابد و عملیات عمرانی آن آغاز شود.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: تکمیل ورودی منوجان، جیرفت میانچین، تکمیل باند دوم نرماشیر ریگان، باند دوم محور کرمان بافت که 65 درصد اجرایی شده است، از دیگر عناوین پیشنهادی در مصوبات دولت است.
 
وی به  تکمیل مسیر محور زرند کوهبنان که از اولویت های استان به واسطه فعالیت های معدنی محسوب می شود، اذعان کرد: احداث جاده اختصاصی و مستقیم از کوهبنان به زرند الزامی است و تا کنون 50 درصد آن تکمیل شده که برای اتمام آن نیازمند اخذ اعتبارات لازم بوده که  طرح آن نیز آماده شده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد: راه کویری نوق به رفسنجان نیز در طرح های پیشنهادی به هیت دولت عنوان شده است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل نیازمند اعتبارات لازم است
 
وی به تکمیل محورهای دیگر استان اشاره کرد و گفت: احداث باند دوم محور زرند سیریز بافت که جاده ایی معدنی است با 60 درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل باند دوم سه راهی بهادر آباد به اسلام آباد در مرکز شهررودبار جنوب با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، بهسازی محور جیرفت فاریاب زیارت علی در جنوب کرمان با 70 درصد پیشرفت داشته است .
 
حاجی زاده تاکید کرد: در حوزه تکمیل و احداث پروژه های متعلق به راه های استان، اعتباری بالغ بر 3 هزار و 660 میلیارد تومان در طرح پیشنهادی عنوان شده است که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد تا این محورها تکمیل شوند که بازه زمانی روند تکمیل آن 3 سال در نظر گرفته شده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان اذعان کرد: وی عنوان کرد از مبلغ اعلامی 2 هزار و 530 میلیارد تومان درحوزه راه های شمال و 1130 میلیارد تومان در حوزه جنوب استان درخواست شده است.
 
وی در خصوص تکمیل محورهای شریانی استان توسط شرکت ساخت و توسعه استان، افزود: محوردوم هرات شهربابک با 73 درصد پیشرفت، کمربندی انار با 95 درصد، باند دوم محور سیرجان قطروییه با 90 درصد و تکمیل باند دوم محور بافت-حاجی آباد که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از دیگر طرح های پیشنهادی با رقم اعتباری 170 میلیارد تومانی است که برای ارائه به هیئت دولت تدوین شده است.
 
حاجی زاده به محور های ریلی نیز اشاره کرد و گفت:  بازسازی محور ریلی کرمان سیریز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که نیازمند اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان است، نیز از طرح های پیشنهادی درخواست اعتبار به نهاد ریاست جمهوری است.
 
وی تاکید کرد: برای بهسازی جاده ها و روکش آسفالت لکه گذاری و تبدیل آب نما ها به پل نیز اعتباری بالغ بر 1150 میلیارد تومان لازم دارد که در طرح پیشنهادی لحاظ شده است.
 
حاجی زاده در پایان خاطر نشان کرد: رفع نقاط حادثه خیز در جاده ها جدای از باقیات وصالحات مستمر، همیشه باعث رضایتمندی مردم کرمان و ملت شریف ایران بوده است زیرا کرمان یک محور ترانزیتی و صادراتی بوده که نیازمند زیر ساخت های مناسب در راستای توسعه بیشتر است.
 
انتهای پیام/ طهماسبی
 
 
 
 
 
 
  https://armanekerman.ir/vdci5vaz3t1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین