تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
۰
plusresetminus
دهه اول محرم در رابر این بار دهه نودی های عشاق قاسم هم که پای خیمه ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) آمده بودند شور و شعور حسینی را تداعی کردند.
حسینیه دهه نودی ها همنوا با عشاق قاسم
به گزارش راه آرمان”؛ بساطی که امسال در شهرستان رابر برپا شده بود؛ متفاوت تر از هر سال دهه اول محرم این بار دهه نودی ها عشاق قاسم هم پای خیمه ای که فقط از یک دیوار آجری که رویش یک پرچم سیاه و چند فرش تشکیل شده و سقفش هم آسمان است؛ اما پشت این دست های کوچک و خیمه های ساده قلب های بزرگ و عشقی توفانی را تداعی می کرد.

ریشه های حب اهل بیت (علیه السلام ) در دوران خردسالی شکل می گیرد،  اینجا در حسینیه دل این بزرگ مردان کوچک که بامحبت سینه می زنند و اشک های شان نوجوانان در چشم ها بیقرار، حال سینه کوچکشان تکیه ای بزرگ شده است.

نوجوانان سیاهپوش با دل های شکسته ای که اشک خود را نذر باب الحوائج کربلاو این وقفنامه به امضای حسین (علیه السلام ) رسیده و سر سفره ذکر مصیبت حکایت از درمان عشق دارد.

در سر در دل های این هیئت کوچک پرچمی نصب شده که برآن نوشته است «به عزای عزیز زهرا (سلام الله علیها حضرت امام حسین (علیه السلام خوش آمدید»این گویا این که تا آخر عمر، دست و دل از حسین (علیه السلام ) برنمی دارند.


در اینجا مادرانی به چشم می خورد که در ورق زدن این تکلیف عاشقی حکایت ماندگاری را رقم زدند.


دل ها ابری و آسمان دیدگان بارانی در سوگ ابا عبدالله (علیه السلام ) اشک ریختن بانوای مداحان کوچک اهل بیت (علیه السلام ) کلید «یاحسین (علیه السلام) »شده برای در آغوش گرفتن روح این کودکان و نوجوانان رابری که دهه اول محرم را مثل سایر تکیه ها و هیئت های مذهبی در اقامه عزای حسینی به سر و سینه زدند.


آنها با این حرکت زیبای حسینی راویگری عشق به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) شدند و اولین درس قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام اخلاص و بندگی خالص رادیدنی تر کرده اند.

انتهای پیام/ 
  https://armanekerman.ir/vdcjioevhuqe8az.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما