تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱
۰
plusresetminus
حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه فاریاب عنوان کرد: رفتار امام حسین(ع) در روز عاشورا با سپاه حر نشان روح والای حسینی و دقت آن حضرت در رفتار انسانی است.
رفتار سالار شهیدان با سپاه حر نشانگر روح والای حسینی است
به گزارش راه آرمان، حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه فاریاب در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عزت یکی از صفات خداوند متعال است و خداوند عزت بندگانش را دوست دارد، اظهار کرد : عزت یکی از مهمترین راه های دست یابی به کرامت انسانی است و‌درآیات قرآن و‌ روایات معصومین(ع) مورد توجه قرار گرفته و به عواملی مثل خداباوری، اطاعت از خداوند و تقوای الهی اشاره شده است.

وی افزود: برخورد امام حسین(ع) با دشمنان نمونه والای کرامت انسانی و روح والای حسینی است و رفتار سالار شهیدان با حر بن یزید ریاحی و سیراب کردن سپاه او از نمونه های حفظ ارزش های انسانی در نهضت حسینی است.

امام جمعه فاریاب ادامه داد: کرامت انسانی امام حسین(ع) برای هدایت حر او را به سمت بهشت برین راهنمایی کرد و این واقعه انسان را به کرامت بالایی می‌برد.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: مقاومت رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی برگرفته از نهضت حسینی است و رفتار رزمندگان با اسیران عراقی که توام با رأفت و مهربانی بود نشان از اهمیت کرامت انسانی دارد.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdca0an6a49nu01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما