تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۸
۰
plusresetminus
وزیر آموزش و پرورش: ان شاءالله با تغییرات استانی شاهد رشد تولید باشیم
جلسه شورای اداری با حضور وزیر آموزش وپرورش در عنبرآباد
به گزارش "راه آرمان"دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش در شورای اداری شهرستان عنبرآباد گفت: خوشحالم در جمع مردم عنبرآباد هستم و در این شب رحمت به روح شهدا و امام راحل درود می فرستیم.

وی گفت: بنده به نیابت از دولت عرض ادب به مردم عزیز عنبرآباد دارم.

دکتر یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد: مهمترین معروف برای ولی جامعه تشکیل حکومت است و سیدالشهدا نیز به دعوت مردم برای مردم حرکت کردند و این نظام ادامه حرکت ائمه است و حفظ نظام از اوجب واجبات است لذا با حرکت اربعین استمرار می یابد.

وی افزود: ظرفیت های خوبی در این شهرستان است که اگر شکوفا شود آن هم در این جامعه تولید که نشانه ارزشمندی است و ان شاءالله با تغیرات استانی شاهد رشد تولید باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کشاورزی ما نباید تحت الشعاع قرار گیرد و زمین کشاورزی تبدیل به ویلا و ساختمان شود و کشاورزی اگر بخواهیم به زنجیره تولید برسیم باید این زنجیره توسط صادرات و تکنولوژی تکمیل شود و این میسر نیست جز استفاده از پتانسیل نخبگانی جامعه.

دکتر نوری افزود: خام فروشی معادن هیچ سودی ندارد و اگر فرآوری انجام نشود کار پیش نمی رود.

وی گفت: باید از مردم برای کارهای مردمی استفاده کرد و این هنر است و نباید در مدار بسته حرکت کنیم.

دکتر نوری عنوان کرد: کشاورزی سنتی عالی است اما برای ایجاد ارزش افزوده باید از روش های نوین و از انرژی های تجدید پذیر استفاده شود و این‌نیازبه سرمایه گذاری دارد و این ظرفیت نیز موجود است.

وی افزود: در دولت مردمی خود مردم کارها را انجام‌می دهند و کارهای مربوط به خدمات آموزشی، بهداشتی و.... به مردم وظیفه دولت است.

دکتر نوری ابراز کرد: دولت که تحویل گرفته شده بود ۵۰ هزار میلیارد تنخواه استفاده شده بود و سررسید اوراق نیز رسیده بود که دولت سیزدهم بدون استقراض از بانک مرکزی توانست از سد این معضل بگذرد.

وی گفت: پرتاب ماهواره و نشست شانگهای و حوزه های مختلف بنای دولت این است که بین مردم و استفاده از ظرفیت مردمی برای مردم کار کند و این برگرفته از حکومت صدر اسلام است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت می‌خواهد همه مردم در همه شئون دخالت داده شوند و خود صاحب کار شوند چون‌مردم توده نیستند.

وی گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای آموزش، زیرساخت های آب و برق و بهداشت قرار داده است و این‌با مدیریت منابع صورت خواهد گرفت.

دکتر نوری اظهار کرد: آیین نامه رتبه بندی معلمین آماده شده و بزودی ابلاغ خواهد شد تا کیفیت آموزش بالا رفته و صلاحیت معلمین ارتقاء یابد.

وی افزود: بیمه معلم برای چه تاکنون نبوده ؟ و هم اکنون در حال انجام است و تغذیه دانش آموزان از امسال در بخش های مختلف راه اندازی خواهد شد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: از ۴۵ هزار تن واردات کاغذ ۳۰ هزار تن از کاغذ تولیدی در کشور استفاده می شود و این یعنی استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور. 


انتهای/پیام https://armanekerman.ir/vdcbwwb8wrhb5zp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما