تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
۰
plusresetminus
در سفر وزیر ورزش و جوانان به ریگان صورت گرفت؛

مجتمع آبرسانی گنبکی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان افتتاح شد

با افتتاح پروژه بزرگ مجتمع آبرسانی، ۷۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم در بخش گنبکی برخوردار شدند.
مجتمع آبرسانی گنبکی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان افتتاح شد
به گزارش راه آرمان، در پی سفر هیئت دولت به استان کرمان، سجادی وزیر ورزش و جوانان به نمایندگی از دولت به ریگان آمد.
 
سجادی در بدو ورود به شهرستان ریگان به مقام شامخ شهید گمنام شهر گنبکی ادای احترام کرد. وی در این سفر مجتمع آبرسانی شهر گنبکی را  با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان افتتاح کرد.
 
با افتتاح این پروژه بزرگ ۷۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم در بخش گنبکی برخوردار شدند.
 
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر خود به دیدار خانواده های شهید غواص راوند و شهید غلامشاهزاده رفت و از نزدیک با این خانواده ها گفتگو کرد.
 
وی همچنین از جاده نیمه تمام ریگان-جاسک، مجتمع نمیه تمام فرهنگی و هنری ارشاد و بیمارستان بازدید کرد.
 
پایان بخش سفر وزیر ورزش و جوانان به ریگان حضور وی در جلسه شورای اداری و نخبگان بود.
 
سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان ریگان اظهار کرد: مشکلات مطرح شده از ابتدای ورود به شهرستان تا پایان کار فهرست شده است که تمام موارد پیگیری می‌شوند.
 
وی افزود: بخشی از مشکلات مطرح شده قطعا در مصوبات سفر نیست، ولی این به معنی فراموشی آن نیست؛ بلکه تنها پروژه‌های بالای ۵۰ درصد در مصوبات سفر قرار می‌گیرند.
 
وزير ورزش و جوانان اشاره داشت به پروژه‌های ریگان-جاسک، ایجاد باند دوم محور ریگان-نرماشیر و دیگر پروژه‌های شهرستان و عنوان کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری با جدیت پیگیری خواهم کرد.
 
سجادی با بیان اینکه بیشترین مصوبه ورزشی در ریگان است، گفت: برخی از مشکلات نیز باید در جلسه هیئت دولت مطرح شوند؛ در هر صورت باید تأکید کنم، همه موارد پیگیری می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد، عنوان کرد:  پیگیر بودن، جهادی بودن، پرکار بودن و داشتن دقت نظر را از مهمترین ویژگی‌های دولت انقلابی، عدالت محور و مردمی رئیسی است.

سجادی عنوان کرد: یکی از محاسن این سفرها، رصد کردن مشکلات از نزدیک و شنیدن صدای مردم است.
 
مراد آبیار فرماندار ریگان نیز در این نشست به مشکلات شهرستان ریگان از جمله جاده ریگان ـ نرماشیر اشاره کرد و گفت: این محور از سال ۱۴۰۰تاکنون ۲۴۳ فقره تصادف در آن رخ داده است که ۳۱کشته و۳۷۲ مجروح برجای گذاشته است.
 
وی با اشاره به اینکه ریگان شهرستانی است که روستا‌های آن فقط ۱۶درصد راه آسفالته دارند، ادامه داد: در شهرستان ریگان ۳۸محدوده معدنی وجود دارد که به دلیل نبود راه با مشکلات استخراج مواجه اند.
 
فرماندار ریگان خواستار راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی با توجه به خشکیدگی خوشه‌های خرما، ایجاد طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و ایجاد ایست و بازرسی در ورودی ریگان شد.
 
پاریزی، مدیر کل ورزش وجوانان استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: زیرساخت‌های ورزش شهرستان ریگان با توجه به جمعیت شهرستان و سرانه‌ای که وجود دارد، در اعتبارات سفر با توجه به پیگیری‌هایی که شد، (هم سازمان برنامه و بودجه کشور و هم معاونت اجرایی رئیس جمهور و هم معاون اول رئیس جمهور) که شخص سجادی با حضورشان، عدد قابل قبولی را توانستند برای استان مصوب کنند و ان شاءالله با تصویب نهایی در شورای اداری استان این ابلاغ می‌شود تا بتوانیم پروژه هایمان را شروع کنیم.
 
وی بیان کرد: برای ورزش شهرستان ریگان ۱۳ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده که در مقایسه با بقیه شهرستان‌ها بالاترین رقم است.
 
پاریزی تصریح کرد: امیدواریم این میزان بتواند پروژه‌های نیمه تمام شهرستان را تکمیل کند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: آنچه که باید در این بخش مدنظر باشد، این است ما نگاهمان در کنار مساعدتی که دولت خواهد داشت باید به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خصوصا معین‌های اقتصادی منطقه باشد که بتوانیم از این ظرفیت به شکل مشارکتی، فضا‌های مناسبی را برای استفاده ورزشکاران و بانوان شهرستان ایجاد کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد در بحث دغدغه‌های مطرح شده باید گفت، آمادگی داریم برای کسانی که متقاضی هستند، هم مجوز صادر کنیم و هم تسهیلات با شرایط خوب در اختیارشان قرار دهیم (هم برای فضا‌های ورزشی و هم باشگاه ها) که به نسبت استعدادی که در منطقه وجود دارد بتوانند ورود کنند تا رشته‌های مختلف ورزشی فعال شوند، بدین ترتیب هم اشتغالزایی می‌شود و هم می‌تواند به توسعه ورزش کمک کند.
 
انتهای پیام/
 
 
https://armanekerman.ir/vdcb9wb8zrhb5zp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما