تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۲
۰
plusresetminus
خطیب جمعه کرمان گفت:همه باید با پشتیبانی از ولایت فقیه کار کنیم و اجازه ندهیم دشمنان به اهداف شوم خود در مقابل دین خدا برسند.
یکی از ارکان مهم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع کوچک است/باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف خودش برسد
به گزارش راه آرمان آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستانهای سراسر استان کرمان برگزار شد.


خطیب جمعه کرمان:باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف خودش برسد

حجت الاسلام شیخ بهایی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تقوا یعنی خود را نگهداشتن از مخالفت فرمان خدا اگر جایی خدا نهی کرده است انسان به هیچ قیمتی مرتکب گناه نشود و اگر جایی خدا امر فرمود انسان به هیچ قیمتی ترکش نکند.

وی ادامه داد: دستور به تقوا در قرآن کریم فراوان آمده است امر به تقوا شدت و ضعف دارد یعنی یک نفر می تواند با تقوا باشد یک نفر می‌تواند از آن با تقوا‌تر باشد هر چه موارد امر و نهی خدا بیشتر شود تقوای انسان بیشتر می‌شود و اگر می‌خواهید رعایت امر و نهی خدا را بکنید آن طوری که شایسته خداست انجام دهید و ظاهر سازی نکنید.

خطیب جمعه کرمان افزود:خداوند از ما تقوایی را میخواهد که شایسته او باشدبعضی از گناهان باعث می‌شود که غیر مسلمان از دنیا برویم تقوا فایده اش این است که دم مردن انسان را مسلمان نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: در ماه محرم هستیم ماه خون و شمشیر، کربلا یک صحنه جنگ فامیلی و قبیله‌ای نیست کربلا جنگ حق و باطل است و این جنگ از آغاز خلقت تا قیامت ادامه دارد و آن قدر نکته دارد و هر چه فکر کنیم روی این حادثه جا دارد.

خطیب جمعه کرمان در خصوص سفر رئیس جمهور  به کرمان است گفت: ما وظیفه داریم و قدردان زحماتشان باشیم در این یکسال زحمات زیادی کشیده اند اگر مشکل و نقاط ضعفی وجود دارد درست خواهد شد.

وی افزود: در خصوص کارهای انجام شده در روابط بین الملل با کشور‌های همسایه ، صادرات و مثبت شدن تراز اقتصادی، قصه نان، یارانه‌ها و پیشرفت در هوا و فضا، ارز ترجیحی اطلاع رسانی شود.

خطیب جمعه کرمان  گفت:البته مشکلاتی هم وجود دارد بخشی برمیگردد به تحریم‌ها و بخشی هم نفوذی‌ها و کسانی که به قصد تخریب به بدنه نظام نفوذ کردند که باید قوه قضاییه برخورد کند و بخشی برمی‌گردد به نقص قوانین این جا مجلس باید ورود کند باید مشکلات اصلاح شود.

وی در خصوص مشکلات ناکارآمدی ها مانند سیل اخیر گفت: باید آب را مدیریت کرد البته خیلی کار‌ها انجام می‌شود ما منکر نیستیم و تشکر می‌کنم از کار‌هایی که انجام می‌شود باز می‌بینیم بعضی جا‌ها مشکل وجود دارد و مردم در رنج هستنداین مشکلات باید حل شود این نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصلاح قوانین و اصلاح ساختار‌ها و تغییر مسئولین کم کار است.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود: در روز عاشورا با دو صحنه مواجه شدیم یکی در افغانستان و یکی در غزه داعش در افغانستان جنایت کرد و اسرائیل در غزه انسان‌های بی گناهی را به خاک و خون کشیدند و این‌ها برای ما تذکر است که دشمن بی رحم است و از هر فرصتی برای نابودی ما استفاده می‌کند لذا بسیار مهم است که و حدت داشته باشیم هماهنگ باشیم پشت سر رهبری و خطی که ایشان نشان می دهند حرکت کنیم دولت و ملت همه با هم باشیم.

امام جمعه جیرفت:جیرفت از لحاظ تولیدات کشاورزی سرآمد در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ۲۱ مردادماه سفر ریاست محترم جمهور یک روز تاریخی برای مردم جیرفت و جنوب کرمان خواهد بود.

امام جمعه جیرفت افزود: حق جیرفت این بود که ۳۰ سال قبل استان شود و این ظرفیت و لیاقت استان شدن را داشته است و مردم این خطه منتظر این وعده ریاست محترم جمهور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: ریاست محترم جمهور با خبر خوش به شهرستان جیرفت ورود کردند و این بسی برای ما مسرت آفرین است.

وی تصریح کرد: منطقه جنوب بسیار ظرفیت خوب و ارزشمندی همچون نیروی انسانی دارد که قابلیت استان شدن را نیز دارد.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: منطقه جیرفت از هر جهت شایستگی دارد و از لحاظ تولیدات کشاورزی سرآمد در کشور است که انواع محصولات زمستانی و تابستانی را در خود جای داده است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم عنوان کرد: مردم مؤمن، متدیّن، نیروی انسانی فعّال و با قابلیت‌های علمی بسیار بالا شهرستان جیرفت و همیشه در صحنه قرار دارد.

امام جمعه کهنوج:غرب از پیشرفت های ایران در مراحل دانش هسته ای دچار عجله و شتاب شده است

حجت الاسلام محمد رئیسی امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: امروزه در عرصه های مختلف شاهد بالندگی و پیشرفت ایران عزیزمان هستیم یکی از آن پیشرفت ها دستاوردها پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام می باشد این ماهواره در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی زیست محیطی آب و هوا و مدیریت حوادث غیر مترقبه کاربرد دارد.


 امام جمعه کهنوج با تسریح اینکه چرا غرب در بابت توافق نهایی این روزها با عجله و شتاب به دنبال شگرد های کهنه می خواهد توپ را در زمینه ایران بیندازند اذعان کرد: این نیاز غرب به حضور فعال ایران در بازارهای انرژی جهان با نزدیک شدن فصل پاییز و گرانی اروپا و آمریکا از زمستان سرد و سختی که در پیش رو دارند.

 ثانیاً بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاطر انتخابات آینده نیاز به دستاورد سازی دارد.

خطیب جمعه کهنوج بیان کرد: غرب از پیشرفت های ایران در مراحل بعدی دانش هسته ای دست برتر به ایران می دهد دچار عجله و شتاب شده است.

 حجت الاسلام رئیسی ضمن اشاره  به اینکه غرب در حال حاضر به توافق با ایران نیاز دارد می خواهد با زرنگی و با فضاسازی رسانه‌ای و اقدامات غیر فنی و خلاف اصول مذاکره توپ را در زمین ایران بیندازد خاطر نشان کرد: غرب به خیال خود دولتمردان ایران را با افکار عمومی مردم خود در داخل کشور  برخاسته از فضاسازی رسانه‌ای در خارج  مواجهه و مقابل کند.

 وی افزود: رسانه‌های غربی با دروغ پردازی به دنبال این هستند که کاربرد این ماهواره را تنها نظامی و امنیتی معرفی کند جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره های از جمله طلوع رصد نوید مخبر ناهید پیام دانش بومی خویش را در عرصه های هوافضا و ماهواره به اثبات رسانده است اما پرتاب خیام به جز توسعه علمی کشور یکی از جلوه های ما میتوانیم می باشد.

 خطیب جمعه کهنوج ضمن اشاره به  پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه با رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی کودکش در روز جمعه گذشته بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد از آنجایی که  با جواب دندان‌شکن مقاومت فلسطین مواجه شدن این رژیم مجبور به آتش بس شد.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه گفت:  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می کند در طی ۵۶ ساعت درگیری نزدیک هزار فروند موشک به سمت اسرائیل پرتاب شده است این جواب دندان شکن برای همه ملت ها آزادی خواه است.

امام جمعه کهنوج ضمن خیرمقدم و تشکر از رئیس جمهور و هیئت همراه با توجه به سفر به استان کرمان و توجه به جنوب کرمان اما آنچه مردم شریف جنوب کرمان از رئیس جمهور انتظار دارند، یاد اور شد:  در حوزه کشاورزی که قطب تولیدات کشاورزی در جنوب کرمان می باشد دغدغه کشاورزان خرید محصولات کشاورزی می باشد.

وی تسریح کرد:  نگاه ویژه توسعه جنوب کرمان باید باشد آنچه امروزه شاهد کمتر برخوردار بودن و عدم توسعه متوازن جنوب کرمان هستیم عدم توزیع منابع و اعتبارات به صورت ناعادلانه بوده است در حوزه آب در حوزه راه در حوزه سلامت زیرساخت ها فضای فیزیکی تجهیزات با توجه به شاخص های حوزه سلامت. 

خطیب جمعه کهنوج ضمن تشکر از مجموعه دولت در باب موافقت بخشی از جنوب کرمان در توسعه سواحل مکران است ،افزود:  آنچه انتظار است تسریع در روند کامل و ایجاد کارگروه های خاص در این مسئله که فواید آن در دولت مردمی تحقق گردد که مردم جنوب کرمان آن را لمس کنند.

امام جمعه انار:اروپایی ها بدانند ایران اسلامی ذره ای در مقابل زیاده خواهیهای آنها کوتاه نخواهد آمد. 

حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز به سفر رئیس جمهوری اسلامی استان کرمان اشاره کرد و گفت:امیدواریم سفر رئیس جمهورانقلابی به استان کرمان موجب رفع مشکلات و معضلات اساسی استان شود.

وی در ادامه گفت:در این سفر،  وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی در شهرستان انار حضور یافت که
خواسته های مردم شهرستان از دولت انقلابی به اطلاع ایشان رسید.

تکمیل بیمارستان،  پل تقاطع و زیرگذر،  موضوع سرمازدگی و سیل اخیر که خسارتهای عمده ای را به منازل مسکونی گلشن و کشاورزان عزیز وارد کرد،  بحث اشتغال جوانان و بی عدالتی در جذب و گزینش جوانان اناری، متضرر شدن شهرستان از معادن بالادستی مس و غیره، از جمله مواردی بود که به وزیر بهداشت تذکر داده شد.

حجت الاسلام منتظری گفت:اروپایی هاو غربیها باید بدانند ایران اسلامی ذره ای در مقابل زیاده خواهیهای  آنها کوتاه نخواهد آمد. 

سید مقاومت حجت الاسلام سید حسن نصرالله در روز عاشورا گفت تنها راه آزادی فلسطین مقاومت است.  
در حمله سه روزه صهیونیستها به نوار غزه  و مقاومت فلسطین  و موشکباران سرزمین های اشغالی  آنها رامجبور به قبول آتش بس کرد

خطیب جمعه انار در ادامه بیان کرد:همانگونه که سید مقاومت اعلام کرد  ایران قلب محور مقاومت است و  انشا الله  این مقاومت تا نابودی رژیم سفاک وکودکش اسراییل ادامه داشته باشد.


امام جمعه جازموریان: خیر نماها عزت مردم جازموریان را خدشه دار  کردند/ سفر رئیس جمهور به جازموریان در شرایط نامساعد جوی برگ زرینی در تاریخ رقم زد

حجت الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی افزود: یکی از مصادیق تقوا،تقوای در مسلک انسانی است که در همه ابعاد زندگی ما جریان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اصلی ترین آموزه های اسلام خدمت به مردم و نیازمندان است،گفت:  کمک به نیازمندان حد و مرزی در دین مبین اسلام ندارد،سید الشهدا علیه السلام نگاه ویژه به نیازمندان داشتند.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به اینکه کسانی که توفیق خدمتگذاری دارند این را  یک ارزش بدانند،خاطر نشان کرد: با منت نهادن ارزش خدمت را از بین نبریم.

 حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در خدمت تکریم و عزت بخشی از مهمترین ارکان خدمت گذاری است،گفت:  برخی از خیر نماها عزت مردم جازموریان را خدشه دار میکنند.

امام جمعه جازموریان عنوان کرد: زیارت عاشورا یک رزق معنوی است رزق حسینی و محبت امام حسین یک هدیه الهی که قدر این موهبت را بدانیم.

حجت الاسلام صادقی با توجه به سالگرد ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان به خاطر خدا در مقابل دشمن بعثی ایستادند و از همه مهمتر استقامت و معرفی انقلاب اسلامی ایران بود و آنچه برای نسل امروزه ما قابل توجه هست خاطرات اسرا را بازنویسی کنند و به جوانان ایثار و ازخودگذشتگی آنها را معرفی کنند.

خطیب جمعه جازموریان با اینکه توسعه صنایع کوچک نقش مهمی  دارند،تصریح کرد:مهمترین معضل جامعه امروزی ما بیکاری است و  توسعه صنایع کوچک  متوسط و هم چنین فعال کردن آنها نقش مهمی در کاهش بیکاری دارند و مسئولین امر باید نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند که درصد بیکاری را پایین می آورد.

حجت الاسلام صادقی در پایان از سفر ریاست جمهوری به جازموریان قدردانی کرد و گفت: امروز در تاریخ جازموریان روز ماندگاری شد که سفر رئیس جمهور به جازموریان در شرایط نامساعد جوی برگ زرینی در تاریخ جازموریان رقم زد و اعلام رسمی شهرستان شدن جازموریان ابرکات بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت.


 امام جمعه بخش آسمینون منوجان: ظلمی که در حق مناطق محروم مخصوصاً جنوب کرمان می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری  امام جمعه بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم و هیئت همراه به استان کرمان گفت: رئیس جمهور محترم از رفع بیکاری علی الخصوص رفع بیکاری و کاستی ها در شهرهای جنوبی استان کرمان صحبت کرد و هدف از سفر کاری خود را بررسی مشکلات و کاستی های موجود دانست امیدواریم که با سفر رئیس جمهور محترم و همت مسئولان از مشکلات و کاستی هایی که وجود دارد عبور کنیم .

وی افزود:اما آنچه که  باید مدنظر باشد این است که مسئولین مطالبه گری کنند مشکلات شهرستان ،بخش، شهر و روستا را مطالبه گری کنند و آن کسی که این مشکلات را به گوش رئیس جمهور و هیئت همراه می رساند باید مسئولین باشند به خصوص در حوزه صنعت کشاورزی و ارتباطات که واقعاً مردم در رنج به سر می‌برند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: یک کشاورز یک سال زحمت می کشد وقتی که فصل برداشت محصول می شود به جای اینکه از برداشت محصول خود خوشحال شود بیشتر نگران می شود سایر اجناس بالا می‌رود اما محصول جنوب کرمان که بهترین محصول است خرما و مرکبات آن با قیمت ناچیز خریداری می شود.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: در حوزه ارتباطات آنتن دهی و اینترنت مناسبی وجود ندارد اکنون سال ها از انقلاب می گذرد اما در زیرساخت ها نیاز به توجه ویژه ای داریم چون منطقه محروم هستیم باید محروم بمانیم این ظلمی است که در حق مناطق محروم مخصوصاً جنوب کرمان می‌شود.

وی افزود: با وجود اینهمه معادنی که در جنوب وجود دارد نباید شهری بدون امکانات باشد و مردم آن دچار مشکلات اقتصادی باشند از مسئولین محترم به ویژه  وزیر صنعت و معدن هم  مطالبه گری را داشته باشند با وجود معدن بزرگی چون معدن کرومیت فاریاب که با این همه سرمایه هیچ سودی برای شهر و بخش ما غیر از مضرات ندارد .

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون خاطر نشان کرد:اکنون بیش از سه ماه است که  معدن تعطیل است و کارگران مظلوم بیکار شدند اگر در این سفر فکری اساسی به حالشان نشود دیگر نباید چشم به باز شدنش داشت و این حق کارگران نیست که بیکار باشند.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) با اشاره به ۲۱ مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک بیان کرد: یکی از چالش های مهم اقتصادی که جامعه ایران در حال حاضر با آن روبرو است مسئله بیکاری است با توجه به این امر ایجاد اشتغال و شکوفا کردن زمینه های کاری یکی از اولویت های مهم اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی افزود: عوامل متعددی در ایجاد اشتغال موثر است که یکی از مهمترین شاخصه های اقتصاد مقاومتی دخیل هستند که آن هم می توان به فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی اشاره نمود .

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد:در سال های اخیر نقش صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از ابزار های کلیدی توسعه اقتصادی کشورهای مختلف توجه زیادی شده است که بر اساس دیدگاه های موجود این دسته از صنایع را می توان به عنوان منبع قابل اتکایی برای اشتغال زایی و رشد تولیدات به شمار آورد همچنین در حوزه اجتماعی و سیاسی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که مسئولان ما باید این فرصت را فراهم کنند که خودش یک نوع اشتغال زایی و رفع بیکاری است.


امام جمعه شهرستان قلعه گنج: ماهواره خیام یکی از مهمترین نمادهای ما میتوانیم است / تنها راه پیروزی راه و مسیر مقاومت و ایستادگی است 

امروز ۲۱مرداد ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه شهرستان قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی وتسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)و شهادت امام سجاد(ع) گفت : یکی از موضوعاتی که نیاز هست مخصوصاً در این ایام روی آن مطالعه می شود نقش رسالت امام سجاد در تکمیل نهضت عاشوراست بنی امیه چهره واقعی خود را زیر پرده ریا و نیرنگ وحتی  مقدس مخفی  می دانستند

 حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک افزود : شهادت امام حسین (ع)تا حدودی اسرار  را بر ملا کرد ولی اسارت امام سجاد(ع) پرده تزویر و ریاکاری را از چهره بنی امیه بالا زد آن چهره مظلوم سربزیر که از امام سجاد درست کردن بکلی بر خلاف واقع است

امام جمعه قلعه گنج گفت : در هفته‌ای که گذشت یکی از جدیدترین دستاوردهای فضایی کشور یعنی ماهواره خیام به فضا پرتاب شد با همکاری کشور روسیه و از پایگاه بایکوتور قزاقستان ،خیام یک ماهواره سنجش از راه دور است که توسط دانشمندان و محققان سازمان فضایی ایران به منظور تامین داده های ماهواره توسعه کاربرد های صنعت فضایی در حوزه هایی چون پایش دقیق منابع آبی کشور مدیریت مخاطرات و حوادث طبیعی پایش تغییرات کاربری و ساخت و سازماندهی غیرمجاز و مقابل و جنگل خواری پایش مخاطرات زیست محیطی منابع و اکتشافات معدنی مرزبانی با پایش مرزهای کشور ساخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک تاکید کرد : یکی از مهمترین پیام های این دستاورد بزرگ دستیابی ایران انقلابی و فرزندان انقلابی و دانشمندان ایرانی به فناوری‌های حضور در فضا در سخت ترین و بی سابقه در این شرایط تحریم علیه ایران و مراکز علمی و فناوری ایران است ،خیام یکی از مهمترین نمادهای ما میتوانیم است که راه پیشرفت علمی را که از مهم ترین ابزار ها و مولفه های اقتدار مبتنی بر العلمُ سلطانًُ است به سوی آینده روشن می گشاید و استقلال ایران عزیز را بیش از پیش تضمین می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک تصریح کرد : یکی دیگر از حوادث و اتفاقات شیرین جهان اسلام در هفته گذشته پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه با رژیم صهیونیستی بود به نحوی که مقاومت فلسطین و جهاد اسلامی با موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی این رژیم را مجبور به آتش‌بس کردندبار دیگر ثابت شد و ثابت کردند که تنها راه پیروزی راه و مسیر مقاومت و ایستادگی است.

 امام جمعه قلعه گنج: آخرین سفر استانی هیئت دولت و رئیس جمهور محترم مردمی وانقلابی را در این هفته و در واقع امروز داریم آن هم به استان پهناور و دیار کریمان قلب مقاومت جهان اسلام و استان شهید حاج قاسم سلیمانی اولاً مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان توقع و انتظار داشته و دارند رئیس جمهور محترم با مردم این خطه هم دیداری حضوری داشته باشد واز نزدیک مشکلات و محرومیت ها را لمس کند ثانیاً مشکلات حوزه های مختلف از جمله حوزه آب و برق در بحث گرانی تعرفه های اب وبرق و تامین آب از دریای عمان و خریدتضمینی محصولات کشاورزی و مخصوصاً حل مشکل اسناد اراضی و مشکل چاه های کشاورزی و بحث سوخت آنها

 خطیب جمعه قلعه گنج در ادامه و پایان عرض کرد:حوزه راه و راهداری احداث سریع باند دوم قلعه‌گنج کهنوج جاده ترانزیتی ریگان به قلعه گنج به طور دقیق بررسی و حل شوند وحل مشکلات حوزه اینترنت و انتن دهی تلفن همراه و.. جدول زمانبندی اعلام شده برای حل این مشکلات دولتمردان عزیز تلاش کنندو ثالثاً تعیین تکلیف کردن بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی و درخواست از رهبری عزیز برای تمدید دوره پنج ساله و حضور جدی و مشارکت و کمک به دولت و مردم بر سر رفع محرومیت و ایجاد اشتغال با حمایت از صنایع خرد و کوچک و متوسط چراکه توسعه صنایع کلید تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.


امام جمعه رودبارجنوب:آزادگان تجارب خود را به نسل جوان منتقل کنند/پرتاب ماهواره خیام به معنای پیشرفت در برنامه فضایی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین افشار منش امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: تقوی یعنی اعمال انسان کم باشد ولی در برخورد با گناه لغزش نکنند و  بتوانتد خود را نگه دارند.

وی در ادامه افزود: به دعاهای که در زیارت عاشورا وجود دارد، باید توجه ویژه داشته باشیم اینکه هم در دنیا هم در آخرت کنار امام حسین باشیم.

خطیب جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه صله رحم خوب است، بیان کرد: با انسان‌های راستگو رفت آمد و با افراد ظالم رفت و آمد نداشته باشید.

حجت الاسلام افشار منش با بیان اینکه سید الشهدا در آخرین لحظات به دشمن خطاب کرد اگر دین ندارید آزاد مرد باشید،تصریح کرد: انسان آزاد مرد از مکر و خیانت به دور است و مال حرام نمی‌خورد.

خطیب جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود،تصریح کرد: 
در مجلس یزید به حضرت زینب سلام الله علیها گفتند؛ دیدی که خدا با برادرت چه کرد فرمودند: به‌جز زیبایی چیزی ندیدم.

حجت الاسلام افشار منش عنوان کرد: یکی از خواسته‌های مردم شهرستان شدن جازموریان که رئیس جمهور  قول دادند که در دولت به صورت ویژه و فوری بررسی می شود.

وی به سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد به رودبارجنوب اشاره کرد و افزود: ان شاء الله در پایان  سفر شاهد نتایج خوبی باشیم.

 وی تصریح کرد: دشمنان ما نقش جوانان را در جنگ دیدند لذا نقشه کشیدند تا جوانان را از بعضی مسائل مذهبی دور کنند خانواده ها مراقبت کنند و تنها راه مراقبت تقویت ایمان است.

حجت الاسلام افشار منش با اشاره به اینکه مربیان تربیتی امروز مسئولیت سنگینی دارند،گفت: مراقبت کنند که جوانان دلداده غرب نشوند و مسئولین در جهت رفع مشکلات جوانان تلاش کنند.

وی بیان کرد: پرتاب موفق ماهواره خیام نشان داد برنامه فضایی ایران همچنان در حال پیشرفت است و تحریم‌ها نمی‌تواند آن را متوقف کند و کارشناسان عقیده دارند که در آینده نزدیک جمهوری اسلامی ایران در فضا حرفی برای گفتن خواهد داشت.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه  آمریکا در تایوان به دنبال منافع خود است،اظهار کرد: آمریکا می خواهد آنها را درگیر کند و البته این باعث می‌شود چین و روسیه به همسایگان خود توجه داشته باشد.

وی در پایان ضمن گرامیداشت بیست و شش مرداد سالروز بازگشت آزادگان قهرمان به وطن،گفت: بازگشت آزادگان سند افتخاری برای همه است و مسئولین وظیفه دارند که از آزادگان تجلیل کنند  و آزادگان هم تجارب و خاطرات خود را به نسل های بعدی منتقل کنند.


امام جمعه زرند:یکی از ارکان مهم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع کوچک است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند گفت:امروز ۲۱ مرداد ماه مصادف است با حمایت از صنایع کوچک یکی از ارکان مهم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع کوچک است. صنایع خردی که می‌تواند در حوزه اشتغال زایی و درآمد زایی تاثیرات خوبی را داشته باشد . و به نوعی بخشی از نیازهای افراد و جامعه را بسازد.

وی با اشاره به روز ۲۳ مرداد ماه افزود: روز ۲۳ مرداد ماه مصادف است با روز مقاومت اسلامی روز دفاع اسلامی که حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل رژیم صهیونیستی انجام دادند که باعث بهم ریختگی آن اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی شد ، رژیم صهیونیستی در هر گوشه از دنیا چه در فلسطین چه لبنان و ... با رویکرد و شعار مقاومت مواجه شده و تعرض آنها ناکام مانده است ، که اخرین ان را در هفته گذشته شاهد بودیم که حمله این رژیم غاصب به نوار غزه اتفاق افتاد که در نهایت مجبور به پذیرش اتش بس شد.

وی خاطر نشان کرد :در روز گذشته شاهد سفر ریاست محترم جمهور را به استان بودیم که می‌تواند آغازی باشد بر توسعه و پیشرفت استان ، استانی که آرامگاه حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت است. 

خطیب نماز جمعه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام افزود:هفته گذشته تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم تقدیر و تشکر میکنیم از همه هیئت ها و دلدادگان اباعبدالله(ع) که با حضور خود پرچم بزرگ عاشورا را برافراشتند و فرهنگ و نهضت عاشورا را حفظ کردند

امام جمعه زرند در پایان اظهار داشت : در شهرستان هم ؛امروز ما میزبان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بودیم که پس از عرض ارادت به شهدا ، جلسه ی شورای اداری برگزار شد و مطالبه گری های در خصوص  نیاز ها و مشکلات  در حوزه سیاسی و اقتصادی ، مسکن ، در حوزه اب شهرستان زرند صورت گرفت.


امام جمعه بردسیر:دشمن از این  عزاداری ها و اتحادها مردم به شدت می ترسد

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر از همه هیئت های مذهبی، مساجد، تکایا،  منازل، مداحان، نیروهای نظامی و انتظامی و همه کسانی که به نوعی در عزای سیدالشهدا علیه السلام شرکت کردند و همه مردم بردسیر که بعد از دو سال کرونا در اظهار ارادت به سیدالشهدا علیه السلام سنگ تمام گذاشتند قدردانی کرد.

وی افزود: مردم در این افزایش قیمت ها و گرانی، در خرج کردن برای مجالس عزای امام حسین علیه السلام کم نگذاشتند و دشمن از این خرج ها و عزاداری ها و اتحادها به شدت می ترسد و از تمام توان خود برای کمرنگ کردن این مجالس استفاده می کند.

حجت الاسلام کرمانی از وضعیت پوشش برخی از بانوان در مجالس عزاداری گلایه کرد و گفت: این از ترفندهای دشمن است که با تشویق بانوان به استفاده از انواع لوازم آرایشی و مدگرایی ضمن ترویج مصرف گرایی بانوان ما را به سمت دوری از ارزش ها هدایت می کنند و حضور زنان با اینچنین آرایش های که فقط مناسب مجالس عروسی است در مجلس عزاداری سیدالشهدا علیه السلام بی احترامی به ارزش ها و خاندان عصمت و طهارت است که بانوان باید این نکته را مد نظر قرار بدهند.

وی از حضور ریاست محترم جمهور و هیئت همراه به استان کرمان قدردانی کرد و این حضور را به فال نیک گرفت و افزود: دیروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی دکتر خاندوزی،  پروژه های گهرزمین در بردسیر عملیات اجرایی آن آغاز شد  که با توجه به اعتبار و  میزان اشتغالزایی باید آن را یک ابر پروژه دانست که ان شاءالله مایه خیر و برکت درمنطقه خواهد شد.

خطیب جمعه بردسیر خطاب به کسانی که با مطرح کردن بحث  آب و هوا و زمین اجرای این پروژه ها را زیر سوال می برند تصریح کرد: وجود یک نعمت ممکن است با نعمت دیگر تداخل داشته باشد بنابراین درخواست دارم تا با حرف های خود سبب دلسردی دست اندرکاران مجموعه نشوند.
 
وی روز حمایت از صنایع کوچک را گرامیداشت و بیان کرد: ما همین الان ۳ میلیون فعال بیکار داریم و همه جا امکان حضور صنایع بزرگ نیست و این صنایع خرد کلید اشتغال و درآمدزایی در این مناطق  است.

حجت الاسلام کرمانی یاد و خاطره مرحوم ابوترابی که آزادگان را در سال های اسارت مدیریت کرد گرامی داشت و تاکید کرد: آرامش و آسایش امروز ما مرهون صبر و استقامت آزادگان است که در مدت اسارت بارها مردند و زنده شدند و خدا بهتر می داند که چه شکنجه هایی را تحمل کردند. 

امام جمعه بردسیر به جنگ ۳۳ روزه  و روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت:  با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، راه مقاومت راه پیروزیست و این سنت الهی است که مقاومت نتیجه اش پیروزی باشد و این درباره توافقات هسته ای نیز صادق است و ایران اسلامی خواسته هایی دارد که در صورت تامین و تضمین قرارداد را امضا می کند که رفع تحریمهایی که برای ما منافع اقتصادی داشته باشد، دادن تضمین و بسته شدن پرونده هایی که آژانس مطرح می کند مثل بحث موشکی از جمله 
آنهاست.
وی در پایان پرتاب ماهواره پیام را تبریک گفت و افزود: ماهواره پیام یک پیام دارد و آن دستیابی فرزندان انقلابی ایران به فناوری حضور در فضا آنهم در شدیدترین تحریمهای علم و فن آوری است  که جای خداقوت و دستمریزاد دارد.


امام جمعه ریگان:از دولت جهادی و انقلابی، خواستار رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان هستیم

حجت الاسلام حبیب رضا زاده در خطبه‌های نماز جمعه ریگان با اشاره به سفر رییس جمهور وهیئت همراه به استان و شهرستان‌ها گفت: شهرستان محروم ریگان، دارای ظرفیت‌های مختلفی است که نیازمند توجه ویژه دولت مردمی، جهادی و انقلابی است.

امام جمعه ریگان بیان کرد: یکی از پروژ‌هایی که ۱۰ سال در این شهرستان بلاتکلیف و نیمه تمام مانده، مجتمع فرهنگی ـ هنری این شهرستان است.

وی افزود: شنیدن حرف مردم از نزدیک و در کنار مردم بودن تا پاسی از شب را نماینده هئیت دولت در شهرستان انجام دادند که  از وی تقدیر و تشکر می کنیم. 

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد: از دولت جهادی و انقلابی، خواستار رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان به صورت جهادی و انقلابی هستیم. 

حجت الاسلام رضا زاده به روز حمایت از صنایع کوچک اشاره و عنوان کرد: با توجه به خرمای مضافتی شرق استان و ریگان، می‌طلبد صنایع بسته بندی این محصول رونق یابد. 

 وی  بیان داشت: در جاده ریگان ـ نرماشیر که به جاده مرگ مشهور است، سالانه تلفات زیادی در پی تصادفات به دلیل دوبانده نشدن رخ می‌دهد که نیازمند توجه دولت مردمی است. 

انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcewv8zpjh8wvi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین