کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلنگ زنی نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

21 مرداد 1401 ساعت 18:54

نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ‌زنی شد.


به گزارش راه آرمان؛ بعد از ظهر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ‌زنی شد.

 
علی فهیمی مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: در راستای پایبندی شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بحث مسؤولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست این نیروگاه خورشیدی احداث خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این نیروگاه پس از کلنگ‌زنی در دو فاز که فاز اول ۲۵ مگاوات و فاز تکمیلی تا ۳۰۰ مگاوات خواهد رسید، احداث می‌شود.
 
مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه از زمان انتخاب پیمانکار نیروگاه قابلیت راه‌اندازی و اتصال به شبکه سراسری را داشته باشد.
 
فهیمی با بیان اینکه اعتبار طرح بیش از ۱۲۰ میلیون یورو است، گفت: فضای پیش‌بینی شده به ازای هر مگاوات یک تا یک ونیم هکتار زمین در نظر گرفتیم که در مجموع در حدود ۴۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است.
 
وی ابراز کرد: بخش عمده‌ای از مصارف مجتمع مس سرچشمه طبق تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت صمت پشتیبانی خواهد شد و کمک شایانی به پایداری شبکه کشور می‌کند.
 
فهیمی همچنین متذکر شد: در کشور تا کنون در این مقیاس نیروگاه تجدیدپذیر و خورشیدی نداشتیم که در آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و منطقه خواهد بود.


کد مطلب: 128834

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128834/کلنگ-زنی-نیروگاه-۳۰۰-مگاواتی-برق-خورشیدی-منطقه-ویژه-اقتصادی-رفسنجان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir