تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱
۰
plusresetminus
سید احسان خاندوزی با اشاره به اینکه قانون‌های دست و پاگیر همانند چرخ دنده‌های رسوب گرفته یک ماشین سرعت عمل را پایین می‌آورند که باید اصلاح شوند، گفت: ما درصدد روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم هستیم تا بتوانیم انقلاب اداری در حوزه  بروکراسی ایجاد کنیم.
 توسعه اقتصادی باید با  پایداری همراه شود/ درصدد روان کردن مسیر تولید با زدودن قوانین رسوب گرفته هستیم

به گزارش" راه آرمان" سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان در محل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت: توسعه اقتصادی بایستی مداوم و پایدار باشد و فعالان اقتصادی باید از مسیرهای قانونی ارز خود را تامین کنند.


 وی بابیان اینکه تلاش ما معطوف به برداشتن موانع از پیش پای فعالان اقتصادی است، تاکید کرد:چنین کاری زمان بر و دشوار است و ما با قاطعیت به دنبال این موضوع مهم هستیم.

 خاندوزی افزود: تحول اقتصادی اتفاق نمی افتاد مگر اینکه بتوانیم انقلاب اداری در حوزه  بروکراسی ایجاد کنیم.


وی از پیگیری های لازم در هیات دولت برای مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت و تصریح کرد :در زمینه توسعه ادارات و زیر مجموعه های آن به سمت دولت هوشمند برویم تا بتوانیم با بهره وری بالاتر، خدمات و سرویس دهی مناسب تر را ارایه کنیم.

خاندوزی افزود: استان کرمان وضعیت مناسبی در مباحث اقتصادی و اتاق بازرگانی دارد و لذا در این مورد نیز بایستی سرعت کارها را بالاتر ببریم تا بازدهی اقتصادی مطلوبتری داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مجموعه ها در مسیر اهدافشان بایستی بهره ورتر، کارامدتر،سالم تر و قانونمندتر پیش روند.

خاندوزی با اشاره به اینکه ما مسئولان اجرایی کشور باید عقب‌افتادگی حوزه فعالیت‌های اقتصادی را جبران کنیم ادامه داد: امروزه ذخایر و سفره‌های زیرزمینی را تهی کردیم و دیگر نباید اعمال فشار به منابع راهبردی کشور تکرار شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه قانون‌های دست و پاگیر همانند چرخ دنده‌های رسوب گرفته یک ماشین سرعت عمل را پایین می‌آورند و باید اصلاح شوند گفت: ما درصدد روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم هستیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی در استان کرمان گفت: استان کرمان وضعیت خوبی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی دارد که هنوز هم می‌توان ظرفیت این امر مهم را بالا برد و بهتر از این عمل کرد.

خاندوزی اظهارداشتَ: تسهیلات و شبکه بانکی در استان کرمان بسیار خوب است اما این آمادگی را داریم که بیشتر بتوانیم از فعالیت بخش های خرد و متوسط اقتصادی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد در مورد کمبود نیرو در برخی ادارات از جمله اداره دارایی شهرستان سیرجان نیز گفت: باید با زیرمجموعه‌ها بهره‌وری را بالا برد تا مالیات ارتقا یابد.

شایان ذکر است؛ کمک به۱۰۰خانوار آسیب دیده از سیل از محل اموال تملیکی، توانمند سازی محله ای و برگشت مالیات و عوارض آن به استان ها از محور دیگر سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه بود.

انتهای پیام / طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcgt79q3ak9x74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین