تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۳
۰
plusresetminus
درجلسه اداری شهرستان کوهبنان مطرح شد؛

احداث خانه بومگردی مارکو در کوهبنان

توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: احداث خانه های بوم گردی که خانه بوم گردی مارکو از جمله آنهاست که تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید تا زمینه حضور جهانگردان در کوهبنان فراهم شود.
احداث خانه بومگردی مارکو در کوهبنان
به گزاش" راه آرمان" امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در جلسه اداری شهرستان کوهبنان گفت:سفر استانی ریاست جمهوری با هدف دیدار و گفتگو با مردم و شنیدن خواسته ها و نقطه نظرات مردم است و در مرحله دوم دیدار با مدیران اجرایی است.

وی خاطر نشان کرد: منابع کشور محدود است لذا با تجمیع منابع ملی و منطقه ای باید کار را به پیش ببریم تا به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان در جلسه اداری  گفت: کوهبنان شهر دینی و مذهبی است که مزین به بام فرهنگی استان کرمان و شهر شهید پرور است در حالی که فقر و محرومیت در کوهبنان با وجود معادن به چشم می خورد که نیاز به عنایت ویژه دولت محترم است .

امام جمعه کوهبنان گفت: جاده کوهبنان به زرند بایستی احداث شود که هم فاصله کمتر و هم مردم با امنیت بهتری مسیر را طی خواهند کرد.


در ادامه عفت شریعتی کوهبنانی گفت: برای دفعه دوم است که معاون ریاست جمهوری به شهرستان کوهبنان سفر کردند.

وی افزود:  کوهبنان بام فرهنگی کرمان است با پشتوانه علمی، معرفتی و دینی در حالی که ظرفیت های بارز و نهفته در عرصه های مختلف دارد. 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس خاطر نشان کرد: کوهبنان جایگاه ویژه ای در صنعت و معدن دارد گرچه مشکلاتی برای مردم در بر دارد اما مردم این مشکلات را تحمل می کنند. 
 
وی بیان کرد : شهر کوهبنان شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده مردم کوهبنان مشکلات بزرگی دارند که با همت دولت انقلابی و هیئت وزیران مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی کوهبنانی گفت  امروز از مهمترین مسائل کوهبنان راه مواصلاتی کوهبنان به زرند است در حالی که جاده فعلی باریک با خطرات فراوان متعلق به قبل از انقلاب هست که نیاز به سامان دهی دارد که ۳۰ کیلومتر جاده کوتاه تر می شود.

وی ادامه داد: آب کوهبنان بعضا از طریق قنوات هست که انتقال آب خلیج فارس به کوهبنان ضروری است، استخر کوهبنان سالهاست که مانده نیاز به اعتبار خاص برای تکمیل دارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت سرماخوردگی،  زلزله سال های اخیر خساراتی به مردم کوهبنان زده که امهال وام ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم در دور بعدی سفرها کرمان در رتبه اول قرار بگیرد مردم کرمان شناسنامه معرفتی خود را مزین به نام سردار دلها می دانند که نیاز به توجه ویژه دارد تا زمینه برای حضور مسافران و زائرین قبر سردار دلها فراهم شود.


در ادامه مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان است به وجود مشاهیر بزرگ در گذشته و قرن معاصر همچون دکتر محمود روح الامینی پدر علم مردم شناسی مزین شده است.

وی ادامه داد: کوهبنان از جمله غنی ترین شهرستان های ایران با ابنیه های تاریخی ، حمام های قدیمی ، آسیاب آبی نادر ، خانه های تاریخی و تیمچه های ارزشمند است.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: احداث خانه های بوم گردی که خانه بوم گردی مارکو از جمله آنهاست که تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید تا زمینه حضور جهانگردان در کوهبنان فراهم شود.

وی تاکید کرد: در هفتم مرداد سیل تعدادی از روستاهای شهرستان کوهبنان را تخریب کرد و خساراتی به منازل ، راه های ارتباطی،  قنوات،  ابنیه ها ، معدن هشونی غربی و..... وارد نمود.

توکلی تصریح کرد: درمعادن زغال سنگ شهرستان ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند که حدود ۷۰درصد مردم شهرستان در معادن سهام هستند .

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: وقتی جاده داشته باشیم در نقطه صفر پیشرفت قرار داریم که با افتتاح جاده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
 
وی بیان کرد: ذخایر سرب و روی کوهبنان شاخص است بعد از زنجان و مهدی آباد در مرحله سوم قرار دارد که جز غنی ترین معادن هستند در حال حاضر خام فروشی انجام می شود که ما اجازه این کار را نخواهیم داد.
 
توکلی افزود: در حال حاضر ۱۲۰ نفر در معادن سرب و روی فعالیت دارند که راه اندازی صنایع جنبی ضروری است.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: چند شرکت در بحث معادن سرب و روی در حال کار هستند که راه اندازی کارخانه شمش در دستور کار است شرکت صبا نور پهنه های خوبی در اختیار دارد که جا دارد که به برکت حضور شما سرمایه گذاری برای احداث کارخانه هر چه زودتر محقق شود.

وی یادآور شد: بحث کشاورزی کوهبنان نیاز به توجه ویژه دارد که در راستای تولید زعفران و گیاهان دارویی گام های خوبی برداشته شده است.
 
توکلی گفت: بهداشت و درمان شهرستان مشکل دارد در بحث تجهیزات و پزشکان متخصص باید عنایت ویژه ای به شهرستان شود.

وی تصریح کرد: استخر ۵۵ درصد پیشرفت دارد که جا دارد با عنایت ویژه هر چه زودتر راه اندازی شود.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: برخی ادارات فقط یک نیرو دارند که نیاز به نیروی جدید در ادارات داریم؛ ادارات تعزیرات و ثبت اسناد در شهرستان نداریم تا مردم برای کار قرار نباشد به شهرستان های مجاور بروند.

وی ادامه داد: در بخش طغرالجرد در دوران دفاع مقدس ۱۳ شهید در یک روز تشیع شده که هر چه برای مردم این شهر کار شود باز هم جای کار وجود دارد.

 
سامان دهی گلزار شهدای بخش طغرالجرد ، ارتقای مرکز بهداشتی درمانی کیانشهر به شبانه روزی ، حضور مستمر و دائمی پزشکان متخصص در بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنانی ، کمبود نیروی اداری در مرکز بهداشت و بیمارستان کوهبنان،  اختصاص دو دستگاه آمبولانس به کوهبنان و اختصاص آمبولانس ویژه کوهبنان ، تجهیز اتاق عمل بیمارستان ، مجهز کردن آزمایشگاه به دستگاه های مدرن و  روز ، اختصاص دستگاه دیالیز ، برگرداندن چارت سازمانی درمانگاه کیانشهر ، احداث داروخانه و بخش در جوار بیمارستان از جمله خواسته های حاضرین بود.
نامجو کوهبنانی 
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdci5vazvt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما