کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور در جمع خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان در کرمان:

تشکیل سازمان مهاجرین را دنبال می کنیم/ اقتصاد و پیشرفت کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نخواهیم کرد

21 مرداد 1401 ساعت 21:03

سید ابراهیم رئیسی گفت: برای همه اتباع بیگانه باید شناسه درست شود و وزارت های مربوطه همه فعالیت ها اعم از تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و جابه‌جایی اتباع را باید مد نظر داشته باشند و این کار در وزارت کشور آغاز شده است و تشکیل سازمان مهاجرین را دنبال می کنیم و آغاز کار با تعیین این شناسه آغاز می شود.


به گزارش راه آرمان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمان ضمن اشاره به دغدغه برخی از سخنرانان در این دیدار با تأکید بر اینکه نباید دغدغه های شما به این جلسه بسنده شود و اظهارنظرها، پیشنهادات و انتقادات برای دولت مفید است، گفت: چهار پایه نظام اسلامی اقامه صلاه، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس جمهور ادامه داد: مهمترین معروف عدالت است و باید عدالت بر همه توسعه یافتگی ما سایه بیافکند؛ بنابراین همه باید در جهت پیشرفت جامعه تلاش کنیم اما عدالت باید محور توسعه یافتگی باشد.

وی با بیان اینکه باید توسعه یافتگی جوامع، عدالت در همه حوزه ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا، در حوزه اقتصادی به پیشرفت رسیده اند اما در حوزه اخلاق، معنویت، عدالت و ... کُمیت آنها لنگ است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مهمترین بحرانی که امروز غرب به آن مبتلا است را مشکل الحاد، ترک خانواده و بی توجهی به خانواده است و متاسفانه امروزه در غرب شاهد زشت ترین اخلاق ها به عنوان شاخص تمدن در جوامع هستیم و بدترین سیئات به عنوان شاخص تمدنی شناخته می شود که هم خودشان به آن مبتلا هستند و هم در تلاش هستند جوامع دیگر را نیز به این سمت و سو بکشانند.

اجرای عدالت بسیار مهم است

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت بسیار مهم است، تصریح کرد: پیشرفت ما باید در پرتوی عدالت باشد و مقام معظم رهبری تاکید کردند در بستر بیانیه گام دوم انقلاب که سند بالا دستی همه ماست، یکی از محورهای مهم، مساله اجرای عدالت است و ما نیز در دولت فقط به دنبال خدمت به مردم و برقرار عدالت هستیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به مطلب فوق با بیان اینکه تلاش کرده ایم در سند بودجه ۱۴۰۱، عدالت را سرلوحه خود قرار دهیم و آمایش سرزمینی را مستند قرار داده ایم، بیان کرد: عدالت، در پی قوانین و مقررات عادلانه، مجریان عادل و داوری عادلانه محقق می شود.

وی ادامه داد: برافراشته شدن پرچم عدالت خواهی با کمک مردم شکل عملی و اجرایی پیدا خواهد کرد و در این راستا نیز باید در همه تصمیم سازی و تصمیم گیری ها نقش مردم دیده شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: در زمینه توجه به عدالت به نیروهای تحول‌گرا نیاز داریم و ذات و استفاده از نیروهای جوان تحول‌گرای حزب الهی که تحول را نیاز جدی کشور می دانند و خودشان را برای آن به خطر انداخته و در میدان حاضر باشند، امری مهم و ضروری است.

بومی گزینی باید در اولویت قرار گیرد/ تشکیل سازمان مهاجرین را دنبال می کنیم

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در گزینش ها و گرفتن نیروها، موضوع بومی بودن باید در اولویت قرار گیرد ضمن آنکه جذب نیروهای جوان کارآمد نیز باید در اولویت باشد، اظهار کرد: کار تحولی بدون روحیه تحولی امکان پذیر نیست و مقام معظم رهبری تاکید کردند که نمایندگان در امور انتصاب ها دخالت نکنند و به مدیران گفته ام از نمایندگان، مسئولین سابق و کنونی و جوانان مشورت بگیرند اما استقلال در تصمیم را مخدوش نکنند زیرا مشورت حد یقف ندارد اما خودشان باید تصمیم بگیرند و به هیچ عنوان استقلال در تصمیم گیری را با کسی تقسیم نخواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور اتباع بیگانه و دغدغه هایی که در این جلسه پیرامون ساماندهی اتباع مطرح شد، عنوان کرد: برای همه اتباع بیگانه باید شناسه درست شود و وزارت های مربوطه همه فعالیت ها اعم از تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و جابه‌جایی اتباع را باید مد نظر داشته باشند و این کار در وزارت کشور آغاز شده است و تشکیل سازمان مهاجرین را دنبال می کنیم و آغاز کار با تعیین این شناسه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم استان کرمان رونق بخش کشاورزی است که باید موانع این حوزه را برطرف کنیم و کاری کنیم که کشاورزی برای کشاورز صرف کند، گفت: الگوی کشت در برخی از نقاط استان به نحوی است که اگر به آن سمت برویم امنیت کشور تضمین می شود.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله وقوع سیل در جنوب استان ابراز کرد: احدث سیل بند خرم در جیرفت باید بدون فوت وقت اجرا شود و زیبنده نیست که بارها از یک مشکل سیل دچار آسیب شویم.

رونق گردشگری به ویژه گردشگری مقاومت در کرمان باید در دستور کار قرار گیرد

آیت الله رئیسی ضمن انتقاد از عدم تکمیل برخی از زیر ساخت ها در استان کرمان گفت: سالی باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته می شد، که نشده است. ما باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد و فرمانده این میدان نیز مقام معظم رهبری است.

رئیس جمهور ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی تصمیم گرفته بود که راه را هموار و موانع را برطرف کند. او مرد مصمم و متوکلی بود و امور را با توکل به خدا پیش می برد و موفقیت کسب می کرد و همین امر نیز باعث شده که امروز خداوند نام او را ماندگار کرده است.

وی افزود: شاید برخی بخواهند با کار تبلیغی خود را در بین مردم محبوب کنند؛ اما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هیچ گاه نمی خواست خود را مطرح کند بلکه این خداوند بود که ایشان را نام آور کرد و وی را در قلوب و دلها مردم نقاط مختلف دنیا جای داد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه گردشگری استان کرمان مسئله بسیار مهم است و با بیان اینکه گردشگری مقاومت به ظرفیت گردشگری استان کرمان اضافه شده است، عنوان کرد: کرمان استانی با تمدن کهن و وزارت گرشگری باید موضوع رونق گردشگری به ویژه گردشگری مقاومت در کرمان را در دستور کار خود قرار دهد و طرح جامع گردشگری مقاومت را با همکاری بچه های کرمانی، بچه های پیرو مکتب شهید سلیمانی و سپاه طراحی و اجرا کند.

قانون جمعیت با قوت دنبال خواهد شد

آیت الله رئیسی تأکید کرد: در استان کرمان، معادن باید به دست افراد کاربلد، انقلابی و دلسوز که فکر سوء استفاده نباشد، بیفتد و در همین راستا نیز باید بخشی از درآمدهای معادن به عنوان مسئولیت اجتماعی در استان کرمان هزینه شود و باید حق مالکانه معادن به نحوی در صندوقی تحت عنوان توسعه و پیشرفت استان، سپرده شود و هزینه پروژه های نیمه تمام و اشتغال منطقه از طریق آن تامین شود و درآمدهای معدنی در رابطه با توسعه یافتگی استان مورد تاکید است.

رئیس جمهور گفت: در دولت به دنبال احیای جهادسازندگی در کشور بودیم و بعد از بررسی های صورت گرفته شورای عالی جهادسازندگی تشکیل شد تا بتواند هدایت، حمایت و نظارت بر گروه های جهادی را داشته باشد زیرا این گروه های جهادی آتش به اختیار کارهای بسیار خوبی در برخی استان ها انجام داده اند و دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت در کشور به عنوان یکی از دغدغه هاست، اظهار کرد: قانون جمعیت با قوت دنبال خواهد شد و قانون را باید اجرا کرد و انشالله تسهیل ازدواج جوانان و جوانی جمعیت را در دولت سیزدهم دنبال می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش اعتیاد در بین زنان و زنان معتاد متجاهر بیان کرد: بانوان معتاد نباید در گوشه خیابان دیده شوند و بسیار اولویت دارد که یک مکانی تحت نظر بهزیستی برای درمان این اشخاص در استان ایجاد شود.

پیشرفت و رفع مشکلات کشور را بند برجام نمی کنیم

آیت الله رئیسی در خصوص اصلاح نظام بانکی کشور اظهار کرد: در گذشته کارهایی در خصوص اصلاح نظام بانکی انجام شده بود اما کافی نبود و در این دولت با همکاری شورای فقهی کاری را آغاز کردیم که نتایج آن را به استحضار عموم خواهیم رساند.

رئیس جمهور در رابطه با فعالیت های دولت برای وضعیت تهدید و تحریم ابراز کرد: پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور را بند برجام نمی کنیم و همچنین گروه مذاکره کننده ایرانی میز مذاکره را ترک نخواهد کرد. این اطمینان را به مردم ایران می دهیم که گروه مذاکره کننده با استدلال های بسیار قوی کار را دنبال می کنند اما به هیچ عنوان اقتصاد و پیشرفت کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نخواهیم کرد و محکم و پر قدرت و بدون توجه به نحوه مذاکرات و اتفاقات بعد از آن وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی با یک اقدام قطعا اتفاق نمی افتد؛ بسته ای در این زمینه داریم که اگر در زمان خود انجام می شد شاهد هزینه های کمتری بودیم، تأکید کرد: مطمئن باشید با مشارکت مردم و نخبگان مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت و آینده کشور درخشان خواهد بود و نخواهیم گذاشت دشمنان به خواسته شان که فلج کردن تولید و نابودی اقتصاد و فرهنگ کشور است، برسند.

این مقام مسئول افزود: ترک امر به معروف و نهی منکر جامعه را یک جامعه مرده می کند و این مهم باید یک مساله محوری باشد؛  نسبت به کاستی ها و کجی ها باید حساس بود؛ زیرا سلامت جامعه در گرو حیات امر به معروف و نهی منکر است.

با همه وجود مکتب حاج قاسم را باید باور داشته باشیم

آیت الله رئیسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حاج قاسم را به عنوان یک مکتب معرفی کرده اند که این مسئله نشان می دهد که شهید سلیمانی صاحب سبک بوده و از شاگردان درس آموخته مکتب اباعبدالله است؛ فرهنگ او فرهنگ "ما می توانیم بود" و اینکه نمی شود و پول نیست و ... نبوده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما باید با همه وجود و اعتقاد به این مکتب باور داشته باشیم و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم که علی رغم همه تهدیدها ما می توانیم با استفاده از نخبگان و جوانان کارهای بزرگی در کشور انجام دهیم.

انتهای پیام/سیروئی نژاد
 


کد مطلب: 128852

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128852/تشکیل-سازمان-مهاجرین-دنبال-می-کنیم-اقتصاد-پیشرفت-کشور-اخم-لبخند-دیگران-متصل-نخواهیم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir