کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صنعت معدن و تجارت در کرمان عنوان کرد؛

کرمان در عرصه معادن مس و فولاد قابلیت دارد/ اشتغال در عرصه معدن برای کرمان حیاتی است

21 مرداد 1401 ساعت 22:18

سید رضا فاطمی امین خبر داد: در عرصه مس و فولاد باید کار بیشتر صورت گیرد تا جبران بعضی موارد شود و تولید ۱ میلیون تُن در ۶ سال آینده باید تأمین شود و بخش بزرگی از آن در استان کرمان اجراء شود که بیش از ۲۴۰ هزار همّت اشتغالزایی در این استان ایجاد خواهد کرد.


به گزارش " راه آرمان" سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفرهای هیئت دولت در شورای اقتصادی استان با فعالان اقتصادی، گفت: یکی از خطاهایی که در حوزه معدن در حال حاضر وجود دارد خطای اولویت‌گذاری است که باید طبق برنامه حل و مرتفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده است که به عبارتی یک درصد سنگ معدن دنیا نیز به ایران اختصاص دارد و ۷ درصد مس دنیا نیز از آن کشور ما است که با این قابلیت و ظرفیت می‌توان رشد و پیشرفت خوبی در این حوزه شاهد آن باشیم.

وی مطرح کرد: در حال حاضر کشور ایران به ۳۰ درصد فولاد نیاز دارد و براساس جوازهایی که صادر شده است قیمت و سود هر فرآورده نیز متفاوت است که باید تعادل در این زمینه نیز حفظ شود.

فاطمی امین عنوان کرد: در عرصه معادن، مس و فولاد باید کار بیشتری صورت گیرد و همچنین در مس عقب ماندگی بسیار زیادی وجود دارد که باید این مشکل رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بحث اکتشاف معدن عقب ماندگی احساس می‌شود که باید در شناسایی ذخایر کارهای بسیار خوب و اثرگذاری انجام شود که در این زمینه در بعضی از استان‌ها ذخایر بسیار خوبی اکتشاف شده است.

وی ابراز کرد: با مقیاس‌های کوچک می‌توان هزینه‌ها را کم کرد و کار را با بهره بهتر انجام داد که در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی امین افزود: یکی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد ارتباط دو به دو بین استان‌های کشورهای دیگر با کشورهای ایران است که بحمدالله تاکنون خوب پیش رفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی تراز تجاری کشور بالا برود که مشکل تعهد ارزی نداشته باشیم و قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز این قانون را نیز تصریح کرده است.

وی خبر داد: در عرصه مس و فولاد باید کار بیشتر صورت گیرد تا جبران بعضی موارد شود و تولید ۱ میلیون تُن در ۶ سال آینده باید تأمین شود و بخش بزرگی از آن در استان کرمان اجراء شود که بیش از ۲۴۰ هزار همّت اشتغالزایی در این استان ایجاد خواهد کرد.

فاطمی امین گفت: باید قیمت پایه گمرکی از طریق سامانه جامع تجارت متصل شود تا قیمت‌های داخلی واقعی‌تر شوند و خیلی از مشکلات با تعهد ارزی حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: معدن‌کار باید واقعاً معدن‌کار باشد و نسبت به کار خود تخصص داشته باشد و به سمتی پیش برود که بازار شفاف و درست پیش برود تا مشکلات نیز حل شود.

فاطمی امین افزود: قیمت لاستیک با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد باید قیمت‌ها را با قیمت‌های جهانی در توزان قرار دهیم تا نرخ اصلی حفظ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: در صنعت خودروسازی باید عرضه خودرو به نحوی زیاد باشد تا تقاضای خودرو در نسبت حفظ شود و قیمت خودرو به یک ثبات خوبی برسد.

انتهای پیام/ طهماسبی


کد مطلب: 128855

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128855/کرمان-عرصه-معادن-مس-فولاد-قابلیت-اشتغال-معدن-حیاتی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir