تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
۰
plusresetminus
دوبانده سازی باقی مانده ی محور کرمان کوهپایه یک خواسته ی به حق منطقه ای است که مدیران شهرستان کرمان و نمایندگان مردم شهرستان راور و کرمان نیز حساسیت خاصی را در تکمیل این محور از خود نشان می دهند، بنابر این وزیر راه و شهرسازی وعده تکمیل این پروژه را با تزریق اعتبار تا پایان سال آینده به این استان داده است.
اتمام دوبانده سازی محور کرمان_ کوهپایه اولویت وزیر راه و شهرسازی/ اعتبار تکمیل پروژه های استانی به 8 هزار میلیارد رسید
به گزارش" راه آرمان " جاده کوهپایه که تبدیل به یک محور گردشگری پر حاشیه شده است و مرگ و میرهای روز افزون این جاده بیش از حالت گردشگری اش در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها، خبری شده است.

جاده ای که به صورت هفتگی تعداد کشته و مجروح شده های آن به بیش از ۱۴ نفر می رسد، موضوعی است که گزارش خبری ما  به دنبال حل و رفع آن برای  مطالبه گری از مسئولان است.

تا چندی پیش هر بار که موضوع تکمیل محور کوهپایه را مطرح می کردیم، اتمام طرح دوبانده سازی آن را منوط به اخذ اعتبارات استانی  می کردند، حال بعد از گذشت کمتر از یک ماه از سفر ریاست جمهوری و وعده هایی که منوط به اخذ اعتبار ۶ هزار میلیاردی داده شده بود،اکنون دوباره به پیگیری این موضوع پرداخته ایم.

 
علی حاجی زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان تاکید کرد: وزیر کل راه و شهرسازی استان کرماندر سفر به استان  کرمان، دو  پروژه دوبانده سازی محور کرمان_ کوهپایه و  راور_ دیهوک را شخصا پیگیری می کرد و از اولویت های وی در این سفر استانی بود.

وی به  بازدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از پروژه باند دوم محور کوهپایه به کرمان که پیشرفت پروژه ۵۰ درصدی داشت، اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری نمایندگان و مسئولان راه و شهرسازی استان کرمان، وجود منطقه ی گردشگری کوهپایه و آمار و اطلاعات تردد شمار جاده ی موصوف اعلام شد، که در اعتبارات سفر ریاست جمهوری این پروژه را تعریف شد و در جلسه ی شورای اداری استان سعی شخص وزیر و ما بر این بود که مصوبه ی تکمیل آن را در بازه ی زمانی یک سال آینده اخذ کنیم.

حاجی زاده تاکید کرد: دوبانده سازی باقی مانده ی محور کرمان کوهپایه یک خواسته ی به حق منطقه ای است که مدیران شهرستان کرمان و نمایندگان شهرستان راور و کرمان نیز حساسیت خاصی را در تکمیل این محور از خود نشان می دهند، بنابر این وزیر راه و شهرسازی وعده تکمیل این پروژه را تا پایان سال آینده داده است.

حاجی زاده از تخصیص ۶ هزار میلیارد  اعتبار برای تکمیل کل پروژه های راه سازی استان خبر داد و گفت: هنوز اعتباری به ما تخصیص داده نشده است اما پیمانکار در حال اجرای پروژه است و آن را رها نکرده است.

با این اوصاف  نمی شود منتظر اعتبارات استانی بود ضمن اینکه باید ایمنی جاده در کاهش تصادفات در اولویت اول مورد بررسی قرار گیرد به همین منظور با معاون عمرانی استانداری کرمان گفتگویی تلفنی برقرار کردیم.

موسوی آیت الهی معاون عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه کمیسیون ایمنی جاده کوهپایه برگزار شده است، گفت: ایمن سازی محور مواصلاتی کرمان_ کوهپایه در اولویت قرار گرفته است بنابراین کمیسیون ایمنی این جاده در استانداری با حضور مسئولان مربوطه برگزار و مقرر شد تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال  با همکاری پلیس ترافیک نقاط پر خطر را شناسایی و به صورت مقطعی  نصب علائم راهنمایی و بستن دهانه های پل با ریختن خاک که سبب انحراف خودروهای می شد را در اولویت قرار دهند، تا اعتبار لازم برای تکمیل طرح برسد.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه های مواصلاتی و شریانی بعد از وقوع سیل کافی نبود، افزود: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته بعد از سفر استانی ریاست جمهوری که اعتبار ۶ هزار میلیاردی اختصاص داده شده بود، این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان تغییر یافت و منتطر ابلاغ و سر رسید این اعتبار هستیم.

موسوی خاطر نشان کرد: علت تغییر این رقم خسارت سیل اخیر به راه های استان است.



انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchm6nz-23ni6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین