کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بم:

سفر رییس جمهور به بم، نقطه عطفی برای پیشرفت همه جانبه شرق کرمان خواهد بود/ مردم بم اجازه سواستفاده به بدخواهان نظام را نمی‌دهند/ موضوع تقسیمات کشوری از مسیرهای قانونی دنبال میشود

22 مرداد 1401 ساعت 20:31

قاسم دانشی بیان اینکه مردم این شهرستان و شرق استان کرمان ثابت کردند که همواره پای نظام خواهند ماند، گفت: این مردم هرگز اجازه سوءاستفاده به بدخواهان نظام را نخواهند داد.


حجت الاسلام قاسم دانشی در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با وجود شرایط جوی نامساعد و با قدردانی از زحمات و حضور ایشان در جمع همشهریان خود درباره تقسیمات کشوری و تصمیم بر ایجاد استان جنوبی کرمان گفت: مباحث به وجود آمده درباره تقسیمات کشوری یک موضوع تمام شده نیست.
 

 وی اضافه کرد: رئیس جمهور در جنوب کرمان تشکیل استان جنوبی را اعلام کرد که مردم هم از طریق رسانه ها و هم با حضور در مسجد جامع بم از سخنرانی ایشان موضوع را مطلع شده اند که این کار فرآیندی دارد.
 
 وی با اشاره به فرآیند تقسیمات کشوری اظهار داشت: نخست اینکه این مسئله از سال‌های گذشته تاکنون مطرح بوده و به تازگی مطرح نشده است.
 
حجت الاسلام دانشی گفت: فرآیند آن بدین صورت است که وزارت کشور موضوع را نخست به دولت پیشنهاد می کند و سپس هیئت وزیران در نشست خود آن را تصویب می کنند؛ پس از تصویب هیات وزیران موضوع باید به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان برسد و پس از طی همه این مراحل پیشنهاد مصوب شده اجرایی می شود.
 
وی ادامه داد: بنابراین این امر یک موضوع تمام شده و نهایی شده نیست.
 
 امام جمعه بم اضافه کرد: ضمن اینکه رئیس جمهور در مورد شرق استان کرمان هم فرمود این موضوع را بررسی می‌کنیم و تصریح کرد که خواسته مردم برای ما مهم است.
 
دانشی خاطر نشان کرد: این کار شاخص هایی دارد که آن شاخص ها باید بررسی و پس از بررسی شاخص ها، موضوع اعلام شود البته رئیس جمهور این امیدواری را داد که با بررسی همه جانبه در آینده اعلام می‌شود.
 
 وی تصریح کرد: خود رئیس جمهور تاکید داشت برای شهر بم و شرق استان کرمان باید اقداماتی انجام می شد و کوتاهی هایی که در گذشته انجام گرفته باید جبران شود.
 
 امام جمعه بم از همشهریان خود و مردم شرق استان کرمان خواست تا مطالبات خود را مانند گذشته از طریق قانون و در چهارچوب قانون پیگیری و چون گذشته هوشیاری خود را حفظ کرده تا مبادا بدخواهان این نظام از شرایط به وجود آمده و فضای ایجاد شده سوء استفاده کنند.
 
دانشی اعلام کرد: مردم بم و شرق استان کرمان همیشه ثابت کرده اند سرباز سرباز نظام هستند و همواره پای نظام خواهند ماند؛ برای دفاع از این نظام مقدس ولایت و رهبری تا پای جان ایستاده اند و هرگز اجازه سوءاستفاده به بدخواهان نظام را نخواهند داد.
 
 امام جمعه بم به مردم منطقه اطمینان خاطر داد که سفر رئیس جمهور به این منطقه، نقطه عطف و آغاز شایسته‌ای برای پیشرفت همه جانبه شرق استان کرمان خواهد بود و همچنان که رئیس‌جمهور در سخنانش تایید کرد این منطقه ظرفیت‌های بسیار بالایی از حیث نیروی انسانی و عرصه های مختلف دارد که با مدیریت جهادی و انقلابی رئیس جمهور ولایی و بسیجی و همکاران ایشان تمام کاستی های گذشته نسبت به این منطقه جبران شود.
 
 وی خطاب به مردم بم ادامه داد: همچنان که شما مردم خواهان عدالت بودید رئیس جمهور هم تاکید کرد که اجرای عدالت تکلیف ماست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 128868

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128868/سفر-رییس-جمهور-بم-نقطه-عطفی-پیشرفت-همه-جانبه-شرق-کرمان-خواهد-مردم-اجازه-سواستفاده-بدخواهان-نظام-نمی-دهند-موضوع-تقسیمات-کشوری-مسیرهای-قانونی-دنبال-میشود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir