تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
۰
plusresetminus
قاسم دانشی بیان اینکه مردم این شهرستان و شرق استان کرمان ثابت کردند که همواره پای نظام خواهند ماند، گفت: این مردم هرگز اجازه سوءاستفاده به بدخواهان نظام را نخواهند داد.
سفر رییس جمهور به بم، نقطه عطفی برای پیشرفت همه جانبه شرق کرمان خواهد بود/ مردم بم اجازه سواستفاده به بدخواهان نظام را نمی‌دهند/ موضوع تقسیمات کشوری از مسیرهای قانونی دنبال میشود
حجت الاسلام قاسم دانشی در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با وجود شرایط جوی نامساعد و با قدردانی از زحمات و حضور ایشان در جمع همشهریان خود درباره تقسیمات کشوری و تصمیم بر ایجاد استان جنوبی کرمان گفت: مباحث به وجود آمده درباره تقسیمات کشوری یک موضوع تمام شده نیست.
 
 وی اضافه کرد: رئیس جمهور در جنوب کرمان تشکیل استان جنوبی را اعلام کرد که مردم هم از طریق رسانه ها و هم با حضور در مسجد جامع بم از سخنرانی ایشان موضوع را مطلع شده اند که این کار فرآیندی دارد.
 
 وی با اشاره به فرآیند تقسیمات کشوری اظهار داشت: نخست اینکه این مسئله از سال‌های گذشته تاکنون مطرح بوده و به تازگی مطرح نشده است.
 
حجت الاسلام دانشی گفت: فرآیند آن بدین صورت است که وزارت کشور موضوع را نخست به دولت پیشنهاد می کند و سپس هیئت وزیران در نشست خود آن را تصویب می کنند؛ پس از تصویب هیات وزیران موضوع باید به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان برسد و پس از طی همه این مراحل پیشنهاد مصوب شده اجرایی می شود.
 
وی ادامه داد: بنابراین این امر یک موضوع تمام شده و نهایی شده نیست.
 
 امام جمعه بم اضافه کرد: ضمن اینکه رئیس جمهور در مورد شرق استان کرمان هم فرمود این موضوع را بررسی می‌کنیم و تصریح کرد که خواسته مردم برای ما مهم است.
 
دانشی خاطر نشان کرد: این کار شاخص هایی دارد که آن شاخص ها باید بررسی و پس از بررسی شاخص ها، موضوع اعلام شود البته رئیس جمهور این امیدواری را داد که با بررسی همه جانبه در آینده اعلام می‌شود.
 
 وی تصریح کرد: خود رئیس جمهور تاکید داشت برای شهر بم و شرق استان کرمان باید اقداماتی انجام می شد و کوتاهی هایی که در گذشته انجام گرفته باید جبران شود.
 
 امام جمعه بم از همشهریان خود و مردم شرق استان کرمان خواست تا مطالبات خود را مانند گذشته از طریق قانون و در چهارچوب قانون پیگیری و چون گذشته هوشیاری خود را حفظ کرده تا مبادا بدخواهان این نظام از شرایط به وجود آمده و فضای ایجاد شده سوء استفاده کنند.
 
دانشی اعلام کرد: مردم بم و شرق استان کرمان همیشه ثابت کرده اند سرباز سرباز نظام هستند و همواره پای نظام خواهند ماند؛ برای دفاع از این نظام مقدس ولایت و رهبری تا پای جان ایستاده اند و هرگز اجازه سوءاستفاده به بدخواهان نظام را نخواهند داد.
 
 امام جمعه بم به مردم منطقه اطمینان خاطر داد که سفر رئیس جمهور به این منطقه، نقطه عطف و آغاز شایسته‌ای برای پیشرفت همه جانبه شرق استان کرمان خواهد بود و همچنان که رئیس‌جمهور در سخنانش تایید کرد این منطقه ظرفیت‌های بسیار بالایی از حیث نیروی انسانی و عرصه های مختلف دارد که با مدیریت جهادی و انقلابی رئیس جمهور ولایی و بسیجی و همکاران ایشان تمام کاستی های گذشته نسبت به این منطقه جبران شود.
 
 وی خطاب به مردم بم ادامه داد: همچنان که شما مردم خواهان عدالت بودید رئیس جمهور هم تاکید کرد که اجرای عدالت تکلیف ماست.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcaian6a49nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین