تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
۰
plusresetminus
فرزانه برخوری گفت: اجرای برنامه مکمل یاری با مگادوز ویتامین A برای کودکان در شهرستان جیرفت آغاز شد.
آغاز اجرای برنامه مکمل یاری با مگادوز ویتامین A برای کودکان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ فرزانه برخوری رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: با توجه به بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹ که می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: از جمله مشکلاتی که بیماری کرونا بر جامعه دارد را می‌توان به افزایش بیکاری، کاهش درآمد و توانایی خرید مواد غذایی خانوار و در نهایت ناامنی غذایی در جامعه را به همراه داشته باشد که می‌بایست چاره‌ای اندیشیده می‌شد.

وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن دریافت این ویتامین برای کودکان ضروری است.

برخوری تصریح کرد: از مزایای مگادوز ویتامین A رشد کودکان، افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن در مقابل ابتلا به کووید ۱۹ و عفونت‌های شایع دوران کودکی مانند اسهال، عفونت‌های دستگاه تنفس، خون‌سازی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر ۵ سال مفید است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت اظهار کرد: دریافت مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال به ویژه در مناطقی که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای است را توصیه می‌شود.

وی ابراز کرد: کپسول سافت ژل مگادوز ۲۰۰ هزار واحدی ویتامین A جهت توزیع بین گروه هدف کودکان تأمین شده است.

برخوری در پایان خاطر نشان کرد: در این برنامه مکمل ویتامین A توسط مراقب سلامت و بهورز به کودکان ۲۴ تا ۵۹ ماهه که براساس برنامه ادغام یافته مراقبت‌های کودک سالم جهت انجام مراقبت به خانه بهداشت یا پایگاه سلامت مراجعه می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل اجرایی برنامه  داده می‌شود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdch66nzx23ni6d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما